تاریخ انتشار: 1400/04/06 14:48
کد خبر: 37337

3 نکته در مورد پیروزی جمعه‌شب سرخابی‌ها

در آغاز مسابقات هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، پرسپولیس در رفسنجان با یک گل تیم مس را شکست داد و با 51امتیاز تا پیش از بازی روز یکشنبه سپاهان در خانه فولاد به صدر رسید. در تهران هم استقلال با 2 گل از سد گل‌گهر سیرجان گذشت، 43امتیازی شد و جایگاهش را روی پله سوم تثبیت کرد.
3 نکته در مورد پیروزی جمعه‌شب سرخابی‌ها

استقلال در کورس کسب سهمیه از رقبا پیش افتاد، اما برای کسب قهرمانی نیاز به چیزی در حد معجزه دارد.

  کمی شانس، کمی هم داوری
چه پرسپولیس و چه استقلال با وجود کسب پیروزی برابر رقبا شب چندان درخشانی نداشتند. سرخپوشان در رفسنجان نمایش ضعیفی ارائه دادند، به ندرت موقعیت گلزنی درست کردند و 
2 بار هم نزدیک بود دروازه آنها باز شود. استقلال هم در تهران فقط در همان 20 دقیقه اول خوب بود و مخصوصا در نیمه دوم شانس آورد که 3 امتیاز در حسابش باقی ماند. غیراز این، نظر برخی کارشناسان حکایت از آن دارد که سرخابی‌ها از داوری هم سود بردند. در صحنه تک گل پرسپولیس اعتراض‌هایی روی هند مهدی عبدی به‌وجود آمده و در بازی استقلال هم برخی عقیده دارند یک پنالتی برای تیم سیرجانی اعلام نشده است. این یعنی پرسپولیس و استقلال 3 امتیاز را گرفتند، اما برش کافی را نداشتند.

   فرهاد و همان 3 وعده پارسال 
فصل گذشته در چنین روزهایی فرهاد مجیدی 3 وعده به هواداران استقلال داد؛ اینکه از مسیر لیگ سهمیه حضور در آسیا را به‌دست می‌آورد، قهرمان جام حذفی می‌شود و تیم را از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بالا می‌برد. البته او بعد از شکست در فینال جام حذفی از کار برکنار شد و فرصت حضور در لیگ قهرمانان را از دست داد. جالب است که امروز هم به‌نظر می‌رسد شرح وظایف فرهاد برای هفته‌های پایانی همینطور خواهد بود. او امید چندانی به قهرمانی ندارد و باید دنبال گرفتن سهمیه از مسیر لیگ باشد، در جام حذفی هم آبی‌پوشان به سد محکمی به نام پرسپولیس برخورده‌اند و قهرمانی احتمالی در این شرایط بسیار شیرین خواهد بود. این بار البته خبری از مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیست و استقلال در یک‌هشتم به الهلال عربستان خورده است؛ رقیبی سخت که آبی‌ها در مواجهه با آن حتی امکان استفاده از امتیاز میزبانی را هم ندارند.

   توفیق اجباری برای پرسپولیس
 در مسابقات لیگی وقتی 2 حریف به‌صورت شانه به شانه پیش می‌روند، هر کدام دوست دارند دیرتر از رقیب بازی‌های‌شان را انجام بدهند. همه جای جهان هم همینطور است و هر تیمی ترجیح می‌دهد با آگاهی از نتیجه رقیب مستقیمش وارد زمین شود. پرسپولیس در این چند هفته از این امتیاز بی‌بهره بوده و معمولا پیش از سپاهان بازی کرده است. این هفته هم همین اتفاق رخ داد؛ سرخ‌ها روز جمعه در رفسنجان به میدان رفتند، اما سپاهان یکشنبه در اهواز با فولاد بازی می‌کند. با این همه وقتی تیمی زودتر بازی کند و مسابقه‌اش را ببرد، فشار روی رقیب مستقیم دوچندان خواهد شد این یعنی درست است که به میدان رفتن قبل از سپاهان برای پرسپولیس خوشایند نبود، اما حالا که این اتفاق رخ داده و آنها مس رفسنجان را برده‌اند، فشار و استرس روی سپاهان بسیار بیشتر از قبل شده است. حالا شاگردان محرم نویدکیا می‌دانند که اگر این بازی را نبرند، از پرسپولیس عقب خواهند افتاد و شاید همین اضطراب، کارشان را سخت‌تر کند. این یعنی توفیق اجباری برای تیم یحیی گل‌محمدی!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqldb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باشگاه پرسپولیس از مربی استقلال شکایت کرد