تاریخ انتشار: 1400/04/19 15:31
کد خبر: 36732

نایب قهرمانی؛ یک پایان شیرین برای فصل نه‌چندان خوب آبی‌ها

نایب قهرمانی استقلال در این فصل می‌تواند برگ برنده خوبی در دعوای فرهاد مجیدی و مدیران استقلال باشد.
 نایب قهرمانی؛ یک پایان شیرین برای فصل نه‌چندان خوب آبی‌ها
تا چند هفته گذشته به نظر می‌رسید که بزرگترین دستاورد فرهاد مجیدی برای این فصل کسب سهمیه آسیایی باشد. رقابت سخت با تیم‌هایی که در تعقیب استقلال قرار داشتند، رسیدن به آسیا را به چالشی بزرگ برای مربی جوان این تیم تبدیل کرده بود. نتایج خوب شاگردان مجیدی در این چند هفته و لغزش رقبا اما تا حدود زیادی خیالشان را برای آسیا راحت کرده است. آنها حتی پایشان را از این هدف فراتر گذاشته و نیم‌نگاهی به کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ دارند. عنوانی که شاید تا چند هفته گذشته بعید به نظر می‌رسید اما بعد از افت شاگردان محرم نویدکیا و بردهای استقلال خیلی هم دور از دسترس نیست.
در حال حاضر این دو تیم با اختلاف 6 امتیازی از هم در جدول قرار دارند. حتی در صورت برد این هفته سپاهان مقابل صنعت نفت هم در صورتی که استقلال سایپا را شکست دهد باز هم فرهاد می‌تواند به کسب رتبه دوم امیدوار باشد. نکته مهم این رقابت بازی رودرروی دو تیم در هفته پایانی است. دیداری که در هر شرایطی می‌تواند یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل باشد. این بازی هم برای استقلال و هم برای سپاهان و هم برای پرسپولیس می‌تواند حکم مرگ و زندگی را داشته باشد.
آبی‌های تهران اما برای نگه داشتن امیدهایشان تا هفته آخر باید نفت مسجدسلیمان و نساجی را هم شکست دهند. اتفاقی که روی کاغذ شاید کار خیلی سختی نباشد. آنها از آن سو هم باید در انتظار امتیاز از دست دادن سپاهان مقابل شهرخودرو و ذوب‌آهن باشند. تلاش ذوب‌آهن برای سقوط نکردن و تیم آماده و سرحال شهرخودرو باعث می‌شود تا تنور این رقابت گرم‌تر شود و نتوان هیچ اتفاقی را غیرممکن دانست.
البته استقلالی‌ها روی کاغذ حتی می‌توانند به قهرمانی و گرفتن جایگاه پرسپولیس هم امیدوار باشند اما به نظر می‌رسد که مجیدی اهدافش را روی گزینه‌های منطقی‌تر متمرکز کند. نایب‌قهرمانی هدفی است که در صورت پیروزی استقلال در تمام بازی‌هایش و ادامه افت شاگردان نویدکیا می‌تواند یک پایان شیرین برای فصل نه‌چندان خوب آبی‌ها باشد. اختلاف 9 امتیازی استقلال با تیم چهارم جدول و حاشیه امنیت آنها برگ برنده‌ای است که باعث می‌شود استقلال بدون استرس و نگرانی و با خیال راحت به مصاف حریفان برود و همه ‌جوره شرایط برای رتبه دومی فراهم باشد.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egnbv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجیدی: استقلال را ده سال عقب انداختند
کسی به ما زنگ هم نمی زند؛