تاریخ انتشار: 1400/04/24 14:03
کد خبر: 36510

دربی 96 ؛ بازی سرنوشت برای فرهاد مجیدی

دربی جام حذفی برای فرهاد مجیدی بیش از تک تک مربیان و بازیکنان آن میدان سرنوشت‌ساز است. شکست یا پیروزی در دربی حذفی برای یحیی گل‌محمدی و همکارانش در پرسپولیس و برای بازیکنان هر دو تیم آینده حرفه‌ای آنها را چندان تعیین نمی‌کند اما برای فرهاد مجیدی پیامدهای مهم در حرفه‌اش و جایگاهش به عنوان سرمربی استقلال دارد. این یک موقعیت بر اساس واقعیت‌های جاری است و گریزی از آن نیست.
دربی 96 ؛ بازی سرنوشت برای فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی در اوج اختلافاتش با مدیران باشگاه طی ماه‌های اخیر، وضعیتی را در استقلال تجربه می‌کند که هیچ‌کس نمی‌داند تا کی می‌تواند ادامه داشته باشد. روابط بین سرمربی با مدیرعامل و حتی هیأت مدیره باشگاه نشانی از همکاری ندارد. انگار تیم و باشگاه از هم جدا افتاده‌اند. فرهاد مجیدی در بازی‌های اخیر پاداش بازیکنان را از حساب شخصی خود پرداخت می‌کند و حتی برای پیروزی در دربی حذفی پاداش ۵۰ میلیون تومانی برای هر کدام از بازیکنانش در نظر گرفته است. او شاید تا روز بعد از دربی تمام یا بخش زیادی از مبلغ قراردادش با استقلال را خرج پرداخت پاداش کرده باشد. یک مربی وقتی وارد این بازی می‌شود که می‌خواهد پیام روشنی برای مدیران باشگاه بفرستد، اینکه خود مسئولیت‌ها را برعهده گرفته و قطع امید کرده است. باشگاه این پیام را می‌فهمد اما واکنش را شاید وقتی نشان دهد که مجیدی در موقعیت برنده نباشد.
فرهاد مجیدی برای دوام آوردن در این شرایط بیش از هر موقعیت طبیعی، نیاز به موفقیت دارد. برای استقلال در لیگ برتر شانسی برای قهرمانی نیست و فقط جام حذفی در دسترس است، اما شاید مهم‌ترین بازی برای رسیدن به جام همین رویارویی با پرسپولیس باشد. برای فرهاد مجیدی شکست در این بازی پایان رویاهای این فصل است و موقعیت او را در جدل با مدیران باشگاه متزلزل می‌کند. پیروزی در دربی اما برای مجیدی فقط دستاوردی برای رسیدن به جام در ادامه مسیر جام حذفی نیست بلکه می‌تواند به او جایگاه بهتری در باشگاه و نزد هواداران ببخشد و انتقاداتش از باشگاه را آسان‌تر بیان کند. این وجه دوم دستاورد پیروزی در دربی شاید برای مجیدی مهم‌تر باشد.
چندان باورکردنی نیست که روابط بین کادر فنی و مدیریت باشگاه در استقلال اصلاح شود. چندی پیش نیز احمد مددی، مدیرعامل استقلال از رفع سوءتفاهم گفت اما نه کسی باور کرد و نه تأثیری در روابط طرفین جدل در استقلال گذاشت. اختلافات عمیق‌تر از این حرف‌هاست که با چند جمله در یک مصاحبه تمام شود.
دربی بازی سنگین و سختی برای استقلال در این موقعیت است. برای این تیم با این چالش‌های خودساخته در باشگاه، پیروزی یک دستاورد بزرگ است. اما مجیدی تمام آنچه را از مربیگری می‌داند، برای این بازی کنار می‌گذارد. قدرت او برای ساختن تیم در فصل آینده از دل این بازی به دست می‌آید. فرهاد اگر برنده این دربی باشد و بعد در ادامه مسیر جام حذفی به جام برسد، دست بالا را دارد و می‌تواند در نقل‌و‌انتقالات فصل بعد سرمربی صاحب اختیار باشد و البته پیش از آن، تصمیم‌گیران برای انتصاب مدیران در باشگاه را به تجدید‌نظر مجاب کند. این مناسبات عجیب فوتبال ایران است که مربی را به جدل در جبهه‌های بی‌ربط به شغلش می‌کشاند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jevjp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار




آیا فرهاد مجیدی واقعا می خواست به پرسپولیس برود؟

فرهادِ عامل فرود فراز!
استقلالِ در مسیر موفقیت و سایپا در راه سقوط؛