تاریخ انتشار: 1400/04/24 22:13
کد خبر: 36467

صعود استقلال به نیمه نهایی جام حذفی / آسمان شهرآورد آبی شد

استقلال با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.
صعود استقلال به نیمه نهایی جام حذفی / آسمان شهرآورد آبی شد

از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی تهران و در غیاب هواداران به میدان رفتند که تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه وقت اضافه گلی نداشت و استقلال با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد. 

قضاوت این دیدار حساس را علیرضا فغانی بر عهده داشت.

نیمه اول

به محض شروع بازی، مرادمند و سرلک برای تصاحب توپ برخوردی داشتند که فغانی بعد از اعلام خطای مرادمند در دقیقه دوم مسابقه به این بازیکن کارت زرد داد و ۲۰ دقیقه بعد خطای مغانلو روی مرادمند منجر به کارت زرد برای این بازیکن شد.

تنها موقعیت جدی این دیدار ضربه ایستگاهی مهدی ترابی در دقیقه ۲۷ و در ادامه شوت احسان پهلوان بود که توسط حسین حسینی دفع شد و در ادامه باز هم بازی به میانه های میدان منتقل شد.  

بازی بیش از اینکه موقعیت خطرناک داشته باشد، در میانه میدان و با برخوردهای پرتعداد دنبال شد. با توجه به حذفی بودن مسابقه، هیچ یک از دو تیم تمایلی به افزایش ریسک و انجام حملات پردامنه نداشتند تا از هرگونه ضد حمله احتمالی جلوگیری کنند.  

نیمه دوم

خطرناک ترین موقعیت بازی در دقیقه ۵۰ خلق شد که امید عالیشاه در موقعیت تک به تک از گوشه محوطه شش قدم توپ را به تور کنار دروازه زد.

دو برخورد عارف غلامی با وحید امیری و امید عالیشاه در پنج دقیقه نیمه دوم، باعث تشدید مصدومیت این بازیکن و در نتیجه تعویض او با محمد دانشگر در دقیقه ۵۳ شد.  

استقلال هم در دقیقه ۵۴ صاحب موقعیت نسبتا خوبی شد که پاس رو به عقب غفوری و ضربه آرش رضاوند خوب نبود و به آسمان رفت. در دقیقه ۵۷ مهدی قایدی شانس خود را امتحان کرد که شوت فنی او از گوشه محوطه جریمه خوب نبود و با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.  

در دقیقه ۶۰ استقلال صاحب ضربه ایستگاهی در دهانه محوطه جریمه پرسپولیس شد که شوت مهدی قایدی به سمت موافق حامد لک رفت که با مشت این دروازه بان رو به رو شد و به تور دروازه نرسید. 

با وجود اینکه بازی موقعیت زیادی نداشت، داور هشت دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. در دقیقه ۲+۹۰ مهدی قایدی از فاصله ۲۰ متری شوت زد که حامد لک را به واکنش واداشت اما ضربه او به دیرک پشت دروازه برخورد کرد و ثمری نداشت و بازی به ۳۰ دقیقه وقت های اضافه رفت. 

وقت اضافه اول

مهدی عبدی یکی از بهترین موقعیت های تیمش را در دقیقه ۹۳ و از دهانه دروازه استقلال از دست داد. ۱۰ دقیقه بعد ارسال همین بازیکن به داخل محوطه شش قدم با ضربه سر عیسی آل کثیر به دیرک دروازه خورد و دور شد.

استقلال در پاسخ دو موقعیت خطرناک را از دست داد. ابتدا مهدی قایدی در موقعیت تک به تک ناکام بود و سیامک نعمتی با پای خود مانع از گلزنی او شد و توپ به کرنر رفت که روی همین ارسال، ضربه سر ارسلان مطهری به زمین برخورد کرد و وارد دروازه نشد. 

وقت اضافه دوم

ارسال کرنر به روی دروازه پرسپولیس، با ضربه سر اشتباه محمدحسین کنعانی زادگاه به سمت دروازه تیم خودی تغییر جهت داد و تا آستانه گشودن دروازه لک رفت ولی کرنر شد. 

بازی موقعیت دیگری نداشت و دو تیم آماده زدن ضربات پنالتی شدند. 

ضربات پنالتی 

استقلال: ۴

وریا غفوری: گل

فرشید اسماعیلی: گل

بابک مرادی: گل

ارسلان مطهری: گل

مهدی قایدی: گل نشد

پرسپولیس: ۳

مهدی ترابی: گل

محمدحسین کنعانی زادگان: گل

سعید آقایی: گل

عیسی آل کثیر: گل نشد

مهدی عبدی: گل نشد

به این ترتیب استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد. 

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی (کارت زرد ۷۹) (مهدی شیری ۱۱۰)، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک (محمد شریفی ۱۱۰)، احسان پهلوان (سعید آقایی ۱۰۱)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (عیسی آل کثیر ۷۴) و شهریار مغانلو (کارت زرد ۲۳) (مهدی عبدی ۷۴).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند (کارت زرد ۲)، عارف غلامی (محمد دانشگر ۵۳)، وریا غفوری، محمد نادری (بابک مرادی ۶۷)، مسعود ریگی (مهدی مهدی پور ۶۹)، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vq6jn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب استقلال برای بازی با تراکتور مشخص شد