تاریخ انتشار: 1400/04/26 14:42
کد خبر: 36400

استقلال بردن در پنالتی را دوست دارد

قهرمانی استقلال در جام حذفی 88-87 را به یاد بیاورید. وحید طالب لو در آن جام 8 پنالتی را از تیم‌های راه‌آهن، ذوب‌آهن و فولاد گرفت و سهم بسیاری در موفقیت تیمش در آن عرصه ایفا کرد تا استقلال بعد از یک فصل فرسایشی در لیگ برتر که منجر به سیزدهمی شد، سرانجام جام قهرمانی حذفی را به چنگ آورد و قدری از تلخی آن فصل بکاهد.

استقلال بردن در پنالتی را دوست دارد
همین ماجرا در فینال جام حذفی فصل 91-90 دوباره تکرار شد؛ جایی که استقلال با مربیگری پرویز مظلومی به فینال رسید و به تقابل با تیم شاهین بوشهر رفت. تیمی که از سر اتفاق وحید طالب لو را هم به عنوان دروازه‌بان در قفس توری خود می‌دید. در آن میدان نیز استقلال با درخشش مهدی رحمتی موفق شد قهرمانی جام حذفی را به چنگ آورد و بار دیگر با مهار پنالتی‌ها توسط دروازه‌بان خود صاحب این جام شود.
حالا بعد از سال‌ها در سال 1400 انگار قرار است دوباره پنالتی‌ها استقلال را به سمت قهرمانی در جام حذفی سوق دهد. در حالی که فصل پیش نیز آبی‌ها با مربیگری فرهاد مجیدی موفق شدند در ضربات پنالتی از سد رقیب سنتی خود بگذرند و به فینال برسند (فینالی که البته با شکست استقلال همراه بود) حالا نیز همان سناریوی سال قبل تکرار شده و به نظر می‌رسد استقلال اگر از پس دو بازی آتی نیز برآید و روحیه شکست‌ناپذیری در جام حذفی را که با برد مقابل پیکان و ذوب‌آهن شروع شده حفظ کند و با همین حربه (موفقیت در پنالتی‌ها) بعد از سال‌ها صاحب جام حذفی شود.
استقلال در آخرین نبرد خود مقابل پرسپولیس (دربی 96) به واقع در جریان بازی نیز سرتراز حریف بود. هر چند که این بازی کیفیت فنی بسیار نازلی داشت و دو تیم نتوانستند موقعیت‌های آنچنانی را روی دروازه یکدیگر خلق کنند و از نظرجذابیت این بازی یکی از ضعیف‌ترین دیدارهای فوتبال ایران در سال‌های اخیر بود اما به واقع در همین پیکار نیز استقلال از لحاظ فنی وضعیت مطلوب‌تری در قیاس با پرسپولیس داشت و سرانجام نیز مزد برتری خود را گرفت.
پیش از آنکه استقلال و پرسپولیس به پنالتی‌ها برسند، تعداد ضرباتی که آبی‌ها به سمت چارچوب دروازه پرسپولیس می‌زدند، نسبت به رقیب سنتی سنگینی می‌کرد و فرهاد مجیدی و شاگردانش از این حیثت تیم بهتری بودند. تعداد پاس‌های استقلال نیز636 درمقابل 579 پاس پرسپولیس بود و مالکیت نیز عدد 53 را در مقابل استقلال نشان می‌داد در حالی که پرسپولیس صاحب عدد 47 شده بود.
همین برتری جزئی سبب شد استقلال با روحیه بهتری وارد رقابت در پنالتی‌ها شود و با اینکه مهدی قایدی، بهترین بازیکن این فصل استقلال یکی از پنالتی‌های تیمش را خراب کرد اما تمرکز بالای بازیکنان استقلال باعث شد پنالتی‌های این تیم توسط وریا، اسماعیلی، مطهری و بابک مرادی تبدیل به گل شود؛ اوج هنرنمایی استقلال اما به واکنش‌های سید حسین حسینی مربوط می‌شد. دروازه‌‎بانی که از ابتدای فصل در سایه رشید مظاهری قرار گرفت اما با صبر و حوصله بار دیگر نشان داد قابلیت‌های بسیار بالایی برای درخشش در فوتبال ایران دارد و اگر از لحاظ روحی و روانی شرایط مطلوبی داشته باشد، قادر است استقلال را در جام حذفی به موفقیت بزرگی برساند و جا پای دروازه‌بان‌هایی همچون طالب لو و رحمتی بگذارد که پیش‌تر موفق شده بودند با درخشش در این جام استقلال را به قهرمانی لیگ برسانند.
استقلال در لیگ قطعاً شانسی برای رسیدن به قهرمانی ندارد اما رسیدن به قهرمانی جام حذفی برای این تیم دور از ذهن نیست. استقلال راه پیروزی در جام حذفی را یاد گرفته و با یک عقبه پررنگ که حاصل موفقیت‌های پی در پی در پنالتی‌های جام حذفی است، گام به بازی‌های آتی خواهد گذاشت.
استقلال هنوز حریف مرحله بعد خود را نمی‌شناسد و قرعه‌کشی تیمی که در آینده مقابل استقلال قرار می‌گیرد را تعیین خواهد کرد اما حریف بعدی هر تیمی باشد، استقلال قابلیت پیروزی در بازی‌های آتی را هم دارد و می‌تواند بعد از قهرمانی با مربیگری وینفرد شفر دوباره صاحب این جام شود. جامی که البته ارزش و اعتبار جام لیگ را نخواهد داشت اما مرهمی است بر زخم‌های سال‌های اخیر که حاصل ناکامی‌های پی در پی در به دست آوردن جام لیگ برتر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rkd9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصمیم شفر در خصوص ستاره عراقی تیمش چیست؟