تاریخ انتشار: 1400/05/02 09:55
سعادتمند خودش را پشت آن شایعات پنهان می‌کرد
کد خبر: 36085

نامجو مطلق: دیگر نمی‌شود رابطه مددی و تیم را درست کرد

پیشکسوت تیم ملی و باشگاه استقلال معتقد است شکاف بین مدیرعامل و مجموعه تیم فوتبال استقلال به‌قدری است که به نظر می‌رسد دیگر امیدی برطرف کردن آن وجود ندارد.
نامجو مطلق: دیگر نمی‌شود رابطه مددی و تیم را درست کرد

شرایط عجیب حاکم بر باشگاه استقلال و مشکلاتی که این تیم مدتی است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و همچنین سالگرد تولد جواد زرینچه ما را بر آن داشت که به سراغ مجید نامجو مطلق بازیکن و مربی اسبق استقلال و زوج بی‌نظیر زرینچه در سال‌های نه‌چندان دور برویم تا نظر او را درخصوص مسائل اخیر استقلال و همچنین مدافع راست بی‌نظیر این تیم طی دهه‌های ۶۰ تا ۷۰ جویا شویم که در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانیم:

 

*آقای نامجومطلق سلام، همان‌طور که خودتان می‌دانید استقلال علی‌رغم نتایج خوبی که طی این چند ماه گذشته گرفته، وضعیت مطلوبی را تجربه نمی‌کند، در حال حاضر خبری هم از تمرینات نیست. شما این شرایط را چگونه تحلیل می‌کنید؟

 نامجومطلق: واقعاً با توجه به این اوضاع نابسامان من چه می‌توانم بگویم. انصافاً من در طی دوران حضورم در استقلال چه به‌عنوان بازیکن و چه به‌عنوان مربی چنین شرایطی را به خاطر نمی‌آورم که تا به این حد بین مدیرعامل و مجموعه تیم چنین فاصله‌ای وجود داشته باشد. هرچند من با توجه به شناخت نسبی که از آقای ملکیان دارم، فکر می‌کنم او توانسته تا حدی مقداری پول به تیم تزریق کند، ولی به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود این کمک‌ها کفاف حجم معضلات این تیم را نمی‌دهد، چون‌که اوضاع به‌گونه‌ای پیش رفته که دیگر آن پرده حیا بین مجموعه تیم و مدیرعامل افتاده است.

 

*کار دیگر به شکایت خصوصی از بازیکن تیم هم رسیده است.

 نامجومطلق: من به این‌گونه مسائل کار ندارم. اعضای هیئت‌مدیره که چندنفری تازه آمدند، ازجمله ملکیان امیدوارم بتوانند کاری از پیش ببرند، البته این‌طور که من شنیدم این مبلغی که اخیراً به‌حساب بازیکنان واریزشده نتوانسته بازیکنان را راضی کند، اما من هرگز دنبال مقصر نمی‌گردم و نمی‌خواهم به این مسئله ورود کنم.

مجید نامجو مطلق

آیا منظور شما در کل این است که مجیدی و مددی یا باید به توافق برسند یا اینکه یک نفر کوتاه بیاید؟

نامجومطلق: متأسفانه مشکل بین مجیدی و مددی تنها نیست، الآن مشکل بین کل اعضای تیم با آقای مددی است و با توجه به این شکاف ایجادشده هرچقدر هم اعضای جدید هیئت‌مدیره بخواهند آن را ترمیم کنند تصور نمی‌کنم شرایط به حالت نرمال برگردد. من الآن عمده صحبتم درخصوص شرایط موجود است که در حال حاضر دیگر آن اعتماد لازم بین کادر فنی و مجموعه بازیکنان از بین رفته است. من معتقدم اختلافات مثل یک زخم عمیقی است که سر باز کرده و ترمیم آن کار خیلی سختی است.

 

*شما اساساً انتخاب آقای مددی را در تیم استقلال چطور می‌بینید؟

نامجومطلق: به‌هرحال پس از اخراج مدیرعامل قبلی آقای مددی انتخاب شدند، اما حالا علی‌رغم اینکه او می‌داند رغبتی برای ماندن او در بین اکثر هواداران و کادر فنی و اعضای تیم وجود ندارد و چنین شکافی به وجود آمده، نمی‌دانم دلیل اصرارشان بر ماندن چیست. البته بازهم تأکید می‌کنم دنبال مقصر نمی‌گردم.

 

*آقای نامجو مطلق همه این مسائل در حالی ایجادشده است که تا چند روز دیگر استقلال باید در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به میدان برود و همه می‌دانیم که به دست آوردن این جام می‌تواند برای این تیم تا چه حدی حیاتی باشد.

نامجومطلق: البته. گرفتن جام حذفی در این شرایط می‌تواند کمک زیادی به استقلال در ادامه راهش کند. اما با همه این موارد دو بازی دیگر استقلال و جام حذفی هم به اتمام می‌رسد. اما بازی‌های آسیایی در پیش است و مهم‌تر از همه، تیم باید خودش را برای فصل آینده ببندد، اما با ادامه این وضعیت واقعاً این استقلال و هوادارانش است که در درجه اول لطمه می‌خورند که امیدوارم تا بیش از این دیر نشده راهی برای حل این مشکلات پیدا شود.

 

*آیا شما در این مدت با بازیکنان ارتباطی دارید و با آن‌ها صحبت کردید؟

 نه متأسفانه. من از روزی که از استقلال جدا شدم سکوت کردم و الآن حدود چند روزی است که دارم درباره استقلال صحبت می‌کنم، چراکه دلم نمی‌خواست استقلال وارد حاشیه شود. من معتقدم بازنده این کشمکش‌ها در وهله اول این هواداران صبور استقلال هستند.

 

*به‌هرحال شما هم پس از خداحافظی ناگهانی مجیدی بعد از دربی جام حذفی پارسال، علی‌رغم اینکه تیم در وضعیت بسیار سختی به سر می‌برد، حاضر شدید هدایت تیم را در لیگ قهرمانان آسیا بر عهده بگیرید و توانستید از گروه هم صعود کنید. اما پس‌ازآن شایعات زیادی مطرح شد که زحمات شما تا حدی کمرنگ جلوه کرد.

نامجومطلق: واقعاً وضعیت سختی بود. من در حالی این مسئولیت را قبول کردم که تعدادی از بازیکنان اصلاً تمرین نمی‌کردند و اگر خاطرتان باشد برای رفتن به قطر در دسته‌های چندتایی رفتیم. حتی یک عده از بازیکنان 5 روز پس از ما وارد قطر شدند، اما من صرفاً در قبال استقلال و هوادارانش احساس مسئولیت کردم و هدایت آن تیم را پذیرفتم. الآن هم اگر حرفی زده می‌شود برای همین است. درواقع وقتی می‌بینیم که کادر فنی به این خوبی دارد نتیجه می‌گیرد و تیم به این خوبی بازی می‌کند، دلم می‌سوزد. باید هرچه زودتر این فاصله موجود کم شود. مگر می‌شود مدیرعامل باشگاه سر تمرین تیم نرود و در بازی‌های حساس در رختکن حاضر نشود و به بازیکنان دلگرمی ندهد؟ این نشان‌دهنده همان شکاف است که من بارها به آن اشاره کردم و معتقدم این شکاف باید برداشته شود. باور کنید من قصد ندارم با این صحبت‌ها کسی را محکوم کنم بلکه دوست دارم فقط مشکلات سریع‌تر به اتمام برسد.

مجید نامجو مطلق

*درخصوص آخرین حضورتان و شایعاتی که پس از اردوی قطر ایجاد شد، کمتر صحبت کردید، آیا واقعاً مسائلی که آن روزها ازجمله کشیدن قلیان و اختلافات بین بازیکنان عنوان می‌شد حقیقت داشت؟

نامجومطلق: باور کنید ما اصلاً ازاین‌دست مشکلات در تیم نداشتیم و همه زاییده تفکرات کسانی ازجمله مدیرعامل وقت بود که می‌خواست اشتباهاتش را پشت این شایعات پنهان کند تا به‌نوعی خودش تبرئه شود. البته من یک‌بار مصاحبه کردم و از آقای سعادتمند درخواست کردم که لااقل نام ببرد که آن بازیکنان چه کسانی بودند، اما هرگز نامی از طرف او شنیده نشد.

 

*به نظر شما حضور پیشکسوتان و پادرمیانی بین مجموعه تیم و مدیرعامل نمی‌تواند مشکلات فعلی را به حداقل برسد و در کل آیا راهکاری وجود دارد؟

نامجومطلق: به نظر من هیچ راهکاری وجود ندارد. اینکه مثلاً بگوییم کسی بیاید و پادرمیانی کند فایده‌ای ندارد، بلکه باید دو طرف همدیگر را قبول داشته باشند و بین آن‌ها اعتماد وجود داشته باشد که متأسفانه چنین فضایی را در استقلال نمی‌بینیم.

شما ببینید فرهاد این‌همه از جیبش هزینه کرده است که البته باید بگویم این مسئله دور از شأن باشگاهی مثل استقلال و دور از اصول حرفه‌ای است، اما علی‌رغم آن فرهاد دارد این کار را انجام می‌دهد، ولی همه می‌دانیم که این کمک‌ها نمی‌تواند دائمی باشد و حکم یک مسکن را دارد و به‌محض اینکه اثر مسکن از بین برود بازهم مشکلات سر باز می‌کند. نمونه‌اش هم همین الآن می‌بینیم که تیم چند روز است که تمرین نمی‌کند. باید اتفاقی رخ دهد که همه عوامل باشگاه از تصمیمات گرفته شده خوشحال باشند که این تصمیم می‌تواند رفتن مدیرعامل باشد. شما کجا سراغ دارید که بین مدیرعامل و کادر فنی چنین مشکلی بزرگی باشد و تیم به‌طور مداوم نتیجه بگیرد. این در حالی است ‌که است ‌که این تیم استقلال حقش است که لااقل یک جام بگیرد.

 

*خب آقای نامجو مطلق پس از پرداختن به مسائل اخیر باشگاه، امروز تولد زوج کم‌نظیر شما در دوران ورزشی جواد زرینچه است که شاید در تاریخ فوتبال ایران نه‌تنها کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر بوده است.

نامجومطلق: واقعاً جواد یکی از بی‌نظیرترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، چه ازنظر اخلاقی و چه ازنظر فنی به شمار می‌رود و به اعتقاد همه، من و جواد واقعاً یک زوج خوب بودیم. جواد بچه بسیار خوب و درعین‌حال نجیب و سالمی است و من همیشه برایش آرزوی موفقیت دارم و از همین‌جا تولدش را هم تبریک می‌گویم و امیدوارم که همواره در کنار خانواده‌اش صحیح و سالم باشد.

 

آقا مجید خودتان فکر می‌کنید این‌همه هماهنگی بین شما و جواد زرینچه بیشتر ناشی از چه چیزی بوده؟

نامجومطلق: خب ما در یک برهه که در بازی‌های آسیایی سئول 1986 حضور داشتیم یک سری بازیکنان به دلایلی از تیم ملی جدا شدند یا به‌نوعی کنار گذاشته شدند و بعدازآن آقای دهداری چند بازیکن به تیم ملی اضافه کرد که جواد و احمدرضا عابدزاده یکی از آن‌ها بودند. من فکر می‌کنم آقای دهداری بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری این زوج داشت. من همیشه گفتم که آن تیم ما در سال 1986 یک تیم رؤیایی بود، ولی مشکلات حاشیه‌ای و اختلافات اجازه نداد نتیجه لازم گرفته شود. آقای دهداری مدام من را کنار می‌کشید و خصوصیات جواد را برای من تشریح می‌کرد و معتقد بود که ما می‌توانیم از توانایی‌های همدیگر استفاده کنم. جواد ازجمله بازیکنانی بود که وقتی گام برمی‌داشت سرعتش بیشتر می‌شد. من هم فضاها را پیدا می‌کردم و سعی می‌کردم جواد را در آن کانال‌ها صاحب توپ کنم که جواد هم به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کرد. اتفاقاً بعدازآن جام 86 هم او به استقلال آمد و همبازی شدیم. در ادامه طوری شده بود که چشم‌بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم.

 

*آقا مجید آیا شما بازیکن را بعدها به خاطر  می‌آورید که در سطح جواد زرینچه بتواند ارسال کند؟

نامجومطلق: همان‌طور که گفتم جواد خصوصیات مثبت فراوانی داشت که یکی از آن‌ها ارسال از هر نقطه از زمین بود. البته من، بعدها بازیکنی را به نام مجاهد خذیراوی دیدم که متأسفانه فوتبالش خیلی زود تمام شد، او می‌توانست جزو استثناهای فوتبال ایران باشد که به حقش نرسید و فوتبالش خیلی زود نابود شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqevy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نامجومطلق: نمی‌خواستند فرهاد با استقلال قهرمان شود
یک تیم متلاشی را در آسیا در اختیار گرفتم