تاریخ انتشار: 1400/05/07 19:38
کد خبر: 35777

جشن گلات یا انجام ماموریت غیرممکن

جنگِ شرافت در تهران/محرم و طلایی پوشانش منتظر لغزش یاران یحیی
جشن گلات یا انجام ماموریت غیرممکن

قطار لیگ بیستم، به ایستگاه پایانی رسید و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، دو تیم استقلال تهران و سپاهان اصفهان از ساعت ۲۱:۱۵ در استادیوم بزرگِ آزادی تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که نقشِ بسزایی در تعیینِ سرنوشت قهرمانِ لیگ بیستم خواهد داشت، زیرا عدم نتیجه‌گیری شاگردان یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، در جدال با پیکان و پیروزی سپاهانی‌ها برابر استقلال، می‌تواند جام را تهران به اصفهان منتقل کند.

دیدار استقلال و سپاهان از آن جدال‌های همیشه حساس و جذاب فوتبال ایران بوده و خواهد بود، هفته پایانی لیگ بیستم، با چاشنی جنگِ قهرمانیِ میان سرخ و طلایی لیگ، بدون شک به زیبایی‌های این دیدار، خواهد افزود.

استقلال با فرهاد، حالا به روزهای اوج بازگشته و پس از رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی با حذفِ رقیب سنتی در ضیافت پنالتی‌ها، حالا می‌خواهد لیگ را با خاطره‌ای خوش به اتمام برساند تا درصورت قهرمانی در جام حذفی، با تمام مشکلاتِ موجودِ چندسال اخیر، یک فصلِ رویایی را سپری کند، از طرفی هم شاگردان محرم نویدکیا، هنوز هم به کسبِ جام بیستم امیدوارند و تمامِ تلاش خود را خواهند کرد تا تا با شکست استقلال و نیم نگاهی به جدالِ پرسپولیس و پیکان، به رویای قهرمانی با محرم نویدکیا برسند.

"جدال حیثیتی" استقلال و سپاهان، یک مورد ویژه دارد، آن هم "شرافت" است، باتوجه به تاثیرگذاری استقلال در تعیین قهرمان لیگ بیستم، بدون شک نحوه ارائه بازی از سوی آبی‌ها از نکات حائز اهمیت این دیدار است که البته باتوجه به استقلال بودن حریف سپاهان و آنچه از خصوصیاتِ فرهاد مجیدی سراغ داریم؛ یقینا، فرهاد با تمام قوا به مصاف سپاهان خواهد رفت، البته ناگفته نماند، "سربلندی شرافت" در دیدار پرسپولیس و پیکان هم از مواردی است که فوتبالی‌ها منتظر رخداد آن هستند‌ تا بتوانیم بگوییم باتوجه به برگزاری هر دو دیدار در تهران، ایستگاه پایانی لیگ بیستم، جنگِ شرافت در تهران خواهد بود.

بهرحال باید منتظر ماند دید، تکلیف قهرمان لیگ بیستم با چه شرایطی روشن خواهد بود، آیا پرسپولیس گلات را جشن خواهد گرفت، یا سپاهان ماموریت غیرممکن را ممکن خواهد کرد.

به قلم محمدرضا ولی‌زاده

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2axoxk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خلاء دردسرساز استقلال مقابل سپاهان