تاریخ انتشار: 1400/05/28 08:04
کد خبر: 34790

رمزگشایی از صحبت‌های مددی/ ۲ بازیکنی که در لیست مجیدی نیستند!

از هفت بازیکنی که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده، دو نفر در لیست فرهاد مجیدی قرار ندارند و باید فصل آینده را در تیمی به جز استقلال توپ بزنند.
رمزگشایی از صحبت‌های مددی/ ۲ بازیکنی که در لیست مجیدی نیستند!

روز سه شنبه مدیرعامل استقلال در پایان نشست هیات مدیره این باشگاه صحبت هایی مطرح کرد که در میان حرفهایش صحبت از تمدید قرارداد با ۵ بازیکن مورد نظر فرهاد مجیدی بود.

مددی در حالی صحبت از تمدید با ۵ بازیکن مورد نظر مجیدی انجام داد که در لیست بازیکنان این تیم نام ۷ بازیکن قرار دارد که قراردادشان به اتمام رسیده است تا مشخص شود ۲ نفر از این ۷ نفر در لیست مجیدی قرار نداشته و باید با آبی پوشان خداحافظی کنند.

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و ارسلان مطهری ۷ بازیکنی هستند که ۵ نفر آنها در لیست مجیدی حضور داشته و ۲ نفر باید از این تیم جدا شوند. بررسی شرایط این ۷ بازیکن می‌تواند حدس و گمان‌هایی را برای مشخص کردن ۲ بازیکن مازاد استقلال داشته باشد.

۱- داریوش شجاعیان

هافبک شیرازی آبی پوشان در دو سه فصل اخیر معمولاً مصدوم و یا به دور از آمادگی بوده و نتوانسته انتظارات را برآورده نماید و کاملاً از ترکیب اصلی استقلال دور شده است.

هرچند هنوز استقلالی‌ها به صورت رسمی نامی را اعلام نکرده‌اند، اما اگر نام شجاعیان به عنوان یکی از بازیکنانی که قرار نیست با او تمدید شود اعلام شد، خیلی هم جای تعجب نیست.

شجاعیان در فصل گذشته تنها در ۱۷ بازی از ۳۰ بازی آبی پوشان مورد استفاده قرار گرفت و مدت زمان حضورش در زمین هم از ۷۱۶ دقیقه عبور نکرد و در این دقایق هم هیچ گل و پاس گلی از او دیده نشد.

۲- فرشید اسماعیلی

اسماعیلی هر زمان آماده باشد، استقلال شکل بهتری دارد؛ اما در یکی دو فصل گذشته کمتر پیش آمده که این بازیکن در شرایط صد درصدی قرار داشته باشد. مصدومیت‌های متعدد باعث شد تا اسماعیلی که کاپیتان سوم استقلال است، کمتر از انتظار در فصل گذشته بازی کند.

عامل دیگری که می‌تواند ذهن را به سمت نام فرشید اسماعیلی ببرد، روابط نه چندان حسنه وی با مدیرعامل باشگاه بود. اسماعیلی بارها علیه احمد مددی مصاحبه کرد و در اینستاگرام برای او پیام گذاشت. احمد مددی هم بارها او را به کمیته انضباطی فراخواند و حتی بنا به گفته خود اسماعیلی، از وی در دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

چه بسا تیرگی روابط اسماعیلی با مدیرعامل از یک سو و تعدد مصدومیت‌های او از سوی دیگر منجر به این شود که وی دومین بازیکنی باشد که نامش در لیست تمدیدی‌ها قرار ندارد.

اسماعیلی در فصل گذشته ۷ بازی را به دلیل مصدومیت و یک بازی را به دلیل محرومیت از دست داد و در ۲۲ بازی آبی پوشان حضور داشت و ۱۳۶۳ دقیقه در جریان بازی قرار داشت. وی در این دیدارها یک گل زد، ۲ بار هم پاس گل داد و ۴ بار هم از داوران کارت زرد گرفت.

شاید اوج عملکرد اسماعیلی را بتوان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دانست که یکی از ستاره های مرحله گروهی این مسابقات بود و نهایت بدشانسی او را هم در فینال جام حذفی دانست که با از دست دادن یک ضربه پنالتی، نقش مهمی در شکست آبی پوشان داشت.

۳- ارسلان مطهری

مطهری در مذاکرات اولیه‌اش با آبی پوشان به توافق نرسیده و گفته می‌شود اختلاف مالی نیز زیاد است. از سوی دیگر گویا این بازیکن پیشنهادی هم از لیگ ترکیه دارد و از همه اینها گذشته، مطهری به صورت تلویحی جدایی‌اش از استقلال را اعلام و با هواداران این تیم خداحافظی کرده است.

با این وجود مطهری عملکردی نسبتاً قابل قبول در فصل گذشته داشته و احتمال اینکه با جدایی دیاباته و قایدی از جمع آبی پوشان مجیدی سومین مهاجمش را هم در لیست مازاد قرار دهد کم است؛ مگر آنکه امیدی به بازگشت او نداشته باشند. مطهری هم می‌تواند یکی از ۲ بازیکنی باشد که در لیست تمدیدی‌ها نیست.

مهاجم آبی پوشان در فصل گذشته بعد از قایدی دومین بازیکن پر کار بود و در ۲۸ بازی این تیم به میدان رفت و ۲۰۶۲ دقیقه در زمین حضور داشت. وی با ۷ گل به همراه قایدی بهترین گلزن تیمش بود و ۲ بار هم پاس گل داد.

۴- سید حسین حسینی

با اینکه احتمال قرار داشتن نام سید حسین حسینی کاپیتان دوم آبی پوشان در بین این دو بازیکن بسیار کم است، اما می‌توان یک حدس دور از ذهن زد. حدسی بر این پایه که اگر رشید مظاهری حاضر به ادامه همکاری با آبی پوشان شود، مجیدی ترجیح دهد از یک دروازه‌بان دوم کم سن و سال و ارزان‌تر استفاده کند.

البته روند مذاکرات حسینی با استقلال بسیار دوستانه و در راستای توافق قرار داشته و لذا بعید است حسینی یکی از دو بازیکنی باشد که قرار نیست با او تمدید شود.

۵- آرش رضاوند

رضاوند یکی از پر کار ترین بازیکنان دو فصل اخیر و به خصوص فصل گذشته آبی پوشان بود و کمتر پیش آمد که او در ترکیب اصلی قرار نداشته باشد. این هافبک چند پسته در فصل گذشته نقش «آچار فرانسه» را برای آبی پوشان بازی کرد و اگر به لحاظ فنی حساب شود، احتمال اینکه او در لیست مازاد قرار داشته باشد بسیار کم است.

هافبک میانی آبی پوشان فصل گذشته در ۲۷ بازی از ۳۰ بازی به میدان رفت و میزان حضورش در میدان ۱۷۶۶ دقیقه بود تا بعد از قایدی، مطهری، ریگی، مرادمند، غفوری و نادری، هفتمین بازیکن پر کار فصل آبی پوشان باشد.

اما گفته می‌شود رضاوند برای تمدید قرارداد درخواست افزایش زیادی داشته که این به مذاق مدیران باشگاه خوش نیامده است. با این حال، بسیار بعید است که رضاوند در لیست مازاد قرار داشته باشد و شاید تنها عامل جدایی احتمالی او، عدم توافق مالی باشد.

۶- سیاوش یزدانی و مسعود ریگی

با هیچ فرمولی نمی‌توان یزدانی و ریگی را به لحاظ فنی در لیست بازیکنان مازاد مجیدی دانست. یزدانی در فصل گذشته و به خصوص در اواخر فصل رهبر و ستون خط دفاعی آبی پوشان و بهترین مدافع این تیم بود. ریگی هم که از با اخلاق ترین و بی حاشیه ترین بازیکنان لیگ برتر است، ثابت ترین هافبک این تیم و یکی از پر کار ترین بازیکنان استقلال بود و به لحاظ فنی به هیچ وجه نمی‌توان او را گزینه قرار داشتن در لیست مازاد دید.

تنها عاملی که ممکن است منجر به جدایی این دو بازیکن شود که احتمال آن بسیار کم است، عدم توافق مالی در رایزنی‌هایی که پیش رو می‌باشد است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbdpm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شرط سرمربی استقلال برای فروش قایدی