تاریخ انتشار: 1400/05/28 15:47
کد خبر: 34772

همه چیز از نقل و انتقالات استقلال ؛ اولین خرید فرهاد یک سورپرایز است ؟

در حالیکه بسیاری از تیم‌های لیگ برتری فعالیت خود در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر را آغاز کرده‌اند، مدیران استقلال هنوز موفق به جذب نخستین بازیکن جدید خود نشده‌اند.
همه چیز از نقل و انتقالات استقلال ؛ اولین خرید فرهاد یک سورپرایز است ؟

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر آغاز شده و تعدادی از تیم ها نیز تاکنون موفق به جذب بازیکنان جدید شده اند و یا اینکه حداقل قرارداد بازیکنان مهم خود را تمدید کرده اند اما این قضیه در مورد استقلال صدق نمی کند و مدیران باشگاه تاکنون نه موفق به جذب بازیکن جدیدی شده اند و نه اینکه قرارداد مهره های کلیدی خود را تمدید کرده اند.

طی روزهای گذشته اسامی چند بازیکن تحت عنوان لیست مورد نظر فرهاد مجیدی در رسانه ها منتشر شد که البته سرمربی آبی پوشان از طریق رسانه رسمی استقلال، تعدادی از این اسامی را تکذیب و خود باشگاه نیز در بیانیه هایی اخبار مربوط به جذب چند بازیکن از جمله طالب ریکانی، میلاد جهانی، امید سینگ، روزبه چشمی و… را رد کرد.

با این حال، هواداران استقلال هنوز چشم انتظار نخستین خرید تیمشان در فصل نقل و انتقالات هستند. بخصوص اینکه آبی پوشان باید چند روز دیگر در دیداری حساس از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف الهلال پرقدرت بروند. پس از شکست استقلال مقابل فولاد در فینال جام حذفی، فرهاد مجیدی با ارسال پستی در فضای مجازی اعلام کرد که این تیم ۱۴ روز حساس جهت آماده سازی برای دیدار با الهلال در پیش دارد که ۹ روز از آن دو هفته سپری شده و استقلال هنوز موفق به جذب هیچ بازیکنی نشده و محمد نادری را به صورت رسمی و مهدی قایدی را نیز به شکل غیررسمی از دست داده است. ضمن اینکه دیاباته و میلیچ نیز رسما از استقلال جدا شدند. رشید مظاهری و محمد دانشگر نیز به دلیل عدم دریافت مطالباتشان ممکن است از تیم جدا شوند.

چیزی که مشخص است، نخستین خرید استقلال برای فصل جدید باید خریدی امیدوار کننده باشد تا این تیم به شکل قدرتمندی وارد بازار نقل و انتقالات شود. یک خرید خوب و با ارزش می تواند نشان دهد که صبوری هواداران تیم در روزهای منفعل بودن مدیران تیم در بازار نقل و انتقالات را داشته است. طی روزهای گذشته اسامی جدیدی پیرامون این باشگاه منتشر شد و اینگونه به نظر می رسد که نخستین خرید آبی پوشان از سیرجان خواهد آمد.

سعید صادقی که فصل گذشته یکی از مهره های اصلی و تأثیرگذار تیم امیر قلعه نویی بود، در ۳۲ بازی برای گل گهر به میدان رفت که از این تعداد، او در ۳۱ مورد از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و تنها در بازی برگشت برابر استقلال بود که او در ترکیب یازده نفره جایی نداشت و در ادامه پای به زمین مسابقه گذاشت. او در این بازی ها ۶ بار برای گل گهر گلزنی کرد و ۴ بار نیز پاس گل داد و نقش مهمی در موفقیت سیرجانی ها در دومین فصل حضورشان در لیگ برتر داشت.

امیر قلعه نویی طی روزهای گذشته تلاش زیادی کرده تا مهره اصلی و کلیدی تیمش را در سیرجان حفظ کند ولی به نظر می رسد صادقی علاقه مند است که به فوتبالش در تهران ادامه دهد و فصل بعد نیز با یک پیراهن آبی پای به میدان مسابقات بگذارد. استقلالی ها فصل گذشته نیز سیداحمد موسوی را از گل گهر به خدمت گرفتند و حالا دست روی یکی از مهره های کلیدی تیم قلعه نویی گذاشته اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او می تواند به نخستین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات تبدیل شود.

البته آبی پوشان برای جذب صادقی نیز مشکلات بزرگی دارند. آنها هنوز موفق به تسویه حساب با بازیکنان خود در فصل قبل نشده اند و مهره های کلیدی تیم از جمله سیاوش یزدانی، سیدحسین حسینی، ارسلان مطهری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند و داریوش شجاعیان بازیکنانی هستند که قراردادی با باشگاه ندارند ضمن اینکه رشید مظاهری و محمد دانشگر به دلیل عدم دریافت مطالباتشان، ممکن است از تیم جدا شوند. در نتیجه احمد مددی و هیئت مدیره باشگاه باید تا قبل از اینکه دیر شود، طلب های باشگاه را پرداخت کرده و بازیکنان را راضی به ماندن کنند.

استقلال در این مقطع حداقل به مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای تسویه حساب با بازیکنان فعلی و کشاندن آنها به پای میز مذاکره و پیش پرداخت برای جذب بازیکنان جدید نیاز دارد. با توجه به اینکه مدیران باشگاه هنوز نتوانسته اند با اسپانسر خود به توافق نهایی دست پیدا کنند و حامی مالی استقلال نیز هنوز تأییدیه نهایی برای همکاری در فصل بعد را صادر نکرده، به نظر می رسد تنها منبع در دسترس آبی پوشان برای تأمین نقدینگی، فروش مهدی قایدی باشد. ستاره جوانی که همچون صیادمنش قربانی بی پولی استقلال شده و مدیران باشگاه به جای تأمین منابع مالی لازم برای فصل مهم نقل و انتقالات، روی به فروش ستاره های جوان و آینده دار خود آورده اند.

نکته مهم دیگر درباره نخستین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات نیز این است که آبی پوشان مذاکرات مثبتی با جعفر سلمانی بازیکن پورتیموننزه پرتغال داشته اند. رایان تفضلی بازیکن ۲۹ ساله ایرانی شاغل در چمپیونشیپ و تیم ‌وایکمپ واندررز نیز دیگر گزینه مد نظر مجیدی است. این دو بازیکن نیز می توانند به خریدهای مهم و بزرگی برای آبی پوشان در بازار نقل و انتقالات تبدیل شوند. مهره هایی که قادر خواهند بود عصای دست فرهاد مجیدی شده و در ترکیب اصلی استقلال به میدان بروند.

به هر حال احمد مددی که هم اکنون در دبی به سر می برد، در حال مذاکره با مدیران شباب الاهلی امارات است تا مبلغ بیشتری جهت فروش قایدی از این باشگاه دریافت کند. مدیرعامل آبی پوشان درصدد است تا با دریافت این مبلغ، ضمن پرداخت درصدی از طلب بازیکنان فصل گذشته، قرارداد آنها را تمدید کند و مبلغی را نیز به عنوان پیش پرداخت، به بازیکنان جدید و مدنظر فرهاد مجیدی بپردازد تا بالاخره آبی پوشان به صورت رسمی وارد بازار نقل و انتقالات شوند. ورودی که می تواند با خرید سعید صادقی، جعفر سلمانی، رایان تفضلی و شاید هم اولین خرید استقلال، یک سورپرایز باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rxom

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ضد حال امیر قلعه نویی به هواداران استقلال