تاریخ انتشار: 1400/05/30 00:20
کد خبر: 34711

بحران ۳۸ میلیاردی و بدون راهکار باشگاه تراکتور/ نیاز به معجزه برای فرار از «فاجعه»

باشگاه تراکتور تبریز با حکم دادگاه CAS باید مطالبات چند بازیکن خارجی خود را پرداخت کند، اما مدیران این باشگاه تاکنون برنامه‌ای برای این کار نداشته‌اند.
بحران ۳۸ میلیاردی و بدون راهکار باشگاه تراکتور/ نیاز به معجزه برای فرار از «فاجعه»

باشگاه تراکتور طی چند ماه گذشته با سیلی از پرونده‌های بین‌المللی و داخلی مواجه شده است. تراکتوری‌ها تا این لحظه تنها در دادگاه CAS به پرداخت 475 هزار دلار به استوکس، 175 هزار دلار به اروین و 880 هزار دلار به کنستانت محکوم شده‌اند. این باشگاه تبریزی که اکنون به دلیل عدم پرداخت مطالبات استوکس از حضور در پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم است، یک پرونده باز یک میلیون و 100 هزار یورویی دیگر نیز در دادگاه عالی ورزش دارد که مربوط به پرونده کوین فورچونه است و احتمال می‌رود تا چند روز آینده رأی نهایی این پرونده سنگین نیز صادر و وضعیت مالی سرخپوشان هر روز بدتر از دیروز شود.

در این وضعیت و فقط با در نظر گرفتن پرونده‌های قطعی باشگاه تراکتور که احکام آنها از سوی دادگاه عالی ورزش صادر شده است، این باشگاه باید رقمی بالغ بر 38 میلیارد تومان (با در نظر گرفتن دلار 25 هزار تومانی) را تا چند روز آینده به استوکس، اروین و کنستانت پرداخت کند و در غیر اینصورت با جرائم سنگین‌تری از سوی فیفا مواجه خواهد شد.

پیگیری‌ها از باشگاه تراکتور اما نشان می‌دهد این باشگاه تاکنون هیچ مذاکره،‌ توافق یا پرداختی به بدهکاران نداشته است و در این وضعیت مدیران باشگاه در انتظار اقدام زنوزی برای پرداخت مطالبات هستند! باشگاهی که طی سال‌های گذشته به محله «برو بیای» بازیکنان بی‌کیفیت خارجی و جولان دلال‌ها تبدیل شده بود و حتی سرمربیان سابق این باشگاه نیز در مصاحبه‌های خود به این موضوع اذعان کردند.

باشگاه تراکتور پس از ریخت‌و‌پاش‌های فراوان در سال‌های نخست مالکیت زنوزی، حالا در چهارمین سال خصوصی‌ شدن، یکی از بحرانی‌ترین دوران خود را سپری می‌کند. تا جایی که این باشگاه برای پرداخت مطالبات اشکان دژاگه و مسعود شجاعی نیز توافق‌نامه‌ای با این بازیکنان به امضا رسانده است تا در ماه‌های آینده باقیمانده مطالبات این دو بازیکن را پرداخت کند.

علاوه بر پرونده‌های بین‌المللی، باشگاه تراکتور در پرونده علیرضا منصوریان و دستیارانش نیز از سوی کمیته وضعیت محکوم شده است و باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار یکی از پُر هوادارترین تیم‌های ایران خواهد بود.

سرخپوشان تبریزی در تاریخ 23 شهریور ماه باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان بروند و به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی تاکنون فعالیت خاصی برای جذب بازیکنان جدید نداشته‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ko5gx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل استثنایی حریف تراکتور با باخت همراه بود