تاریخ انتشار: 1400/06/04 14:59
کد خبر: 34427

سرنوشت این بازیکنان در لیگ ایران به کجا می‌انجامد؟

خاصیت فصل نقل‌وانتقالات این است که هر لحظه در آن احتمال دارد یک اتفاق جدید رخ بدهد.
سرنوشت این بازیکنان در لیگ ایران به کجا می‌انجامد؟

بنابراین شاید پرسش‌هایی که در این مطلب مطرح می‌شود، خیلی زود پاسخی پیدا کنند. با این حال در شرایط فعلی با چند سوژه پنهان در نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران مواجه هستیم که مرور آنها می‌تواند خالی از لطف نباشد.

    فوتبال شجاعی تمام شد؟

مسعود شجاعی بازیکنی است که اصولا سخت تن به خداحافظی می‌دهد و رابطه خوبی با بازنشستگی ندارد. در حوزه ملی شرایط به همین ترتیب بود و او حتی بعد از اخراج عجیبش در بازی با عراق و با وجود اینکه دیگر جایی در فهرست سرمربیان تیم ملی نداشت، حاضر به خداحافظی رسمی نشد. هم‌اکنون شرایط برای این بازیکن در عرصه باشگاهی هم به همین ترتیب است. این بازیکن 37ساله فصل ناموفقی را در تراکتور پشت سر گذاشت و پیش از پایان لیگ بیستم به شکلی پرحاشیه جدا شد و رفت. شجاعی هنوز حرفی در مورد بازنشستگی نزده، اما در عین حال خبری هم از مذاکره او با باشگاه‌های مختلف نیست. باید دید آیا اصلا برای شجاعی مشتری پیدا می‌شود یا نه.

    دژاگه در دوراهی ریال و دلار

اشکان دژاگه هم درست مثل مسعود شجاعی یک جدایی پرحاشیه را از تراکتور تجربه کرد، اما نکته اینجاست که اشکان به‌مراتب روپاتر و مؤثرتر از مسعود بوده است. او برای تراکتور بد بازی نکرد و با درنظر گرفتن این نکته که 2 سال هم جوان‌تر از شجاعی است، طبیعتا مشتریان مهمی دارد. بین 2 نیم‌فصل لیگ بیستم خبرهای زیادی در مورد قطعی شدن حضور اشکان در استقلال به گوش رسید و در این مدت هم بارها اخباری در مورد حضور او در جمع آبی‌پوشان منتشر شده است. با این حال مسئله اصلی ظاهرا نوع قرارداد این بازیکن است؛ اینکه دستمزدش دلاری باشد یا ریالی. دژاگه حتی با تراکتور هم قرارداد دلاری بسته بود، اما با توجه به نوسانات شدید قیمت ارز، استقلال به عقد چنین قراردادی علاقه ندارد. نهایتا باید دید دژاگه در فوتبال ایران می‌ماند یا نه. قطعا آگاهی از مقصد او در لیگ برتر، بسیار جذاب خواهد بود.

    سرنوشت حقیقی چه می‌شود؟

علیرضا حقیقی هم ازجمله بازیکنان سرشناسی است که این چند روز به‌کلی فراموش شده است. در فصلی که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جابه‌جایی گلرها وجود دارد، رسانه‌ها تقریبا حقیقی را از یاد برده‌اند. البته که دلیل این اتفاق نمایش‌های بسیار ضعیف علیرضا در فصل گذشته بوده است. دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران عملکرد ناموفقی در گل‌گهر سیرجان داشت و اغراق نیست اگر او را از عوامل ناکامی این تیم در کسب سهمیه آسیایی بدانیم. بنابراین طبیعی است که بازار برای حقیقی سرد باشد. او سال‌ها در اروپا بازی کرد و عمدتا روی نیمکت نشست. حضورش در ایران با عملکرد نسبتا خوب در نساجی همراه بود، اما گل‌گهر داستان دیگری داشت و حالا باید دید مقصد بعدی علیرضا کجاست.

    این دو آقای گل، مشتری دارند؟

در لیگ بیستم شاهد عملکرد غیرقابل دفاع2  مهاجم نامدار خارجی در فوتبال ایران بودیم. استنلی کی‌روش و شیخ دیاباته که هردو سابقه آقای گلی در لیگ برتر را دارند، پارسال نمایش ضعیف و غیرمؤثری داشتند. بنابراین باشگاه‌های این دو بازیکن با آنها قطع همکاری کرده‌اند. سپاهان رسما از استنلی تقدیر و با او وداع کرد، در استقلال هم به‌نظر می‌رسد قصه شیخ تمام‌شده باشد. با این همه، اسم و سابقه این دو بازیکن ممکن است برای سایر باشگاه‌ها جذاب باشد و منجر به ادامه حضور آنها در فوتبال ایران شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qmom

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اعلام زمان نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ‌های فوتبال