تاریخ انتشار: 1400/06/04 20:11
کد خبر: 34416

جدایی‌های زودهنگام؛ یک مساله پیچیده در استقلال

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات این روزهای فوتبال ایران زمانی رخ داد که جواد زرینچه تنها به فاصله چند ساعت بعد از معرفی‌اش به عنوان سرپرست جدید استقلال، از همکاری با این تیم انصراف داد. این ماجرای بسیار عجیبی بود. زرینچه یکی از بزرگان تاریخ باشگاه استقلال به شمار می‌آید و سابقه سال‌ها بازی و کاپیتانی در این تیم را دارد.
جدایی‌های زودهنگام؛ یک مساله پیچیده در استقلال

پیش از ظهر دوشنبه خبر حضور او به عنوان مدیر جدید تیم روی خروجی رسانه رسمی باشگاه رفت و تصویر مشترک جواد کنار احمد مددی، مدیرعامل باشگاه منتشر شد. با این حال فقط چند ساعت بعد خبرگزاری‌ها از استعفای زرینچه نوشتند و خود او در چند اظهارنظر کوتاه، موضوع را تایید کرد. همچنان کسی نمی‌داند دلیل اصلی این داستان چه بوده است. زرینچه می‌گوید با مشاهده فضای تنش و تشنج در استقلال تصمیمش عوض شده و به این نتیجه رسیده که نبودنش بیشتر می‌تواند به تیم کمک کند. با این حال برخی رسانه‌ها مخالفت فرهاد مجیدی با حضور زرینچه را دلیل اصلی جدایی زودهنگام او دانسته‌اند. گویا قرار بوده زرینچه جانشین فرزاد مجیدی در استقلال باشد، اما سرمربی استقلال جدایی برادرش را نپذیرفته است.

تاکید می‌کنیم اینها گمانه‌زنی رسانه‌ای است و ما درباره صحت و سقم داستان، نظر خاصی نداریم. با این حال موج همکاری‌های کوتاه‌مدت با فرهاد مجیدی در استقلال، شکلی معنادار پیدا کرده است. اگر یادتان باشد ابتدا قرار بود ستار همدانی به عنوان سرپرست کنار مجیدی فعالیت کند، اما این همکاری خیلی زود خاتمه پیدا کرد و به نوعی اصلا شکل نگرفت. مجیدی همچنین در بازگشت به نیمکت آبی‌ها از پیروز قربانی برای دستیاری دعوت کرد، اما پیروز هم پس از فقط چند روز با ارزیابی شرایط تصمیم گرفت این پیشنهاد را رد کند. پس از آن فراز کمالوند به عنوان دستیار کنار فرهاد نشست، اما این رابطه هم دیری نپایید و کمالوند جدا شد. این اتفاق درباره فرشاد ماجدی، دیگر همکار مجیدی هم رخ داد. ماجدی ادعا می‌کند سابقه دوستی‌اش با فرهاد ۲۰ ساله است، اما به عنوان همکار نتوانست کنار او دوام بیاورد. حالا هم اسم جواد زرینچه به عجیب‌ترین شکل ممکن به این سیاهه بلندبالا اضافه شده است.

به نظر می‌رسد کار کردن با فرهاد مجیدی ساده نیست و دشواری‌های خاص خودش را دارد. اینجا قرار نیست حکم صادر کنیم و حق را به یکی از طرفین ماجرا بدهیم، اما تعدد انصراف‌های زودهنگام از همکاری با فرهاد، به یک مساله پیچیده تبدیل شده است. فراموش نکنیم این رویکرد به خالی و سبک ماندن نیمکت استقلال منجر شده است؛ به‌طوری که در فینال جام حذفی با توجه به محرومیت خود مجیدی، مسوولیت اداره تیم به عضو گمنامی مثل صالح مصطفوی سپرده شد. اگر قرار به مقایسه با رقیب سنتی باشد، در پرسپولیس بدون یحیی گل‌محمدی نفرات سرشناسی مثل حمید مطهری و کریم باقری قادر به حضور در کنار زمین هستند و حتی افشین پیروانی هم هست. در استقلال اما شرایط فرق دارد. عجیب اینکه ظاهرا مجیدی برای فصل جدید هم نظری روی افزودن دستیار ایرانی به کادرش ندارد و قصد دارد با همین شرایط به کار ادامه بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p9ezr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زرینچه سرپرست تیم استقلال شد