تاریخ انتشار: 1400/06/16 15:21
کد خبر: 33830

محمد علیپور: برانکو ۵ ساعت هم مهلت نداد!

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس از چندین دهه قبل مشکل بدهی دارد و نمی‌توان همه آنها را در چند ماه رفع کرد.
 محمد علیپور: برانکو ۵ ساعت هم مهلت نداد!

غلامعلی محمد علیپور درباره انتخاب مجید صدری به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از استعفای جعفر سمیعی اظهار داشت: سجادی در اقدامی قانونی و ورزشی انتخاب سرپرست باشگاه را به عهده خود هیئت مدیره گذاشت و هیچ دخالتی در این موضوع نکرد. از اعتمادش تشکر می‌کنم. اعضای هیئت مدیره هم به این نتیجه رسیدند که صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس شود تا در آینده برای انتخاب مدیرعامل تصمیم بگیریم. البته احساس می‌کنم فعالیت صدری به عنوان سرپرست باشگاه زیر دو سه ماه نباشد.

وی افزود: ابتدا باید از زحمات جعفر سمیعی در این یک سال تشکر کنم زیرا خیلی از مسائل مالی، اداری، اجرایی باشگاه با تلاش وی حل شد. بالای ۳۰ سال است در ورزش کار مدیریت انجام می‌دهم و عملکرد سمیعی را به عنوان یک مدیر جوان خوب و مطلوب می‌دانم. سمیعی که در طول فصل زحمات زیادی برای تیم کشید، پس از قهرمانی هم تمام مقدمات سفر پرسپولیس به تاجیکستان را فراهم کرد، با بازیکنان جدید قرارداد بست و قرارداد برخی بازیکنان را هم طبق نظر کادرفنی تمدید کرد. در این مدت سه جلسه در هیئت مدیره برای برگزاری مزایده انتخاب کارگزار باشگاه پرسپولیس انجام شد و هر روز هم گروهی متخصص این موضوع را کارشناسی می‌کنند تا کار قانونی و طبق اصول جلو برود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در باره اینکه با توجه به فاصله زمانی محدودی که تا اعزام این تیم به تاجیکستان برای برگزاری دیدار مقابل استقلال باقی مانده آیا تدبیری برای رفع مشکلات مالی بازیکنان در جلسات هیئت مدیره اتخاذ شده است، گفت: تصریح کرد: مشکلات مالی این باشگاه چیزی نیست که بگوییم امشب یا دو ماه دیگر حل می‌شود. این بدهی‌ها حدود ده‌ها سال روی هم مانده‌ و تلنبار شده است. باید خرد خرد آنها را پرداخت کنیم. از زحمات مدیران گذشته پرسپولیس هم خیلی تشکر می‌کنم. هر مدیری آمده بار بدهی‌ها را تحمل کرده، اما باید قبول کنیم پرسپولیس با سایر تیم‌ها تفاوت دارد، زیرا بالای ۴۰ میلیون هوادار در ایران و تعداد زیادی هم خارج از کشور طرفدار دارد.  این باشگاه بزرگ در تمام بخش‌ها نیاز به کار زیاد و برنامه‌ریزی های گستره دارد.

علیپور اضافه کرد: تیم‌های پایه و بزرگسال پرسپولیس نیاز به برنامه ریزی زیادی دارند. در دهه‌های اخیر هر مدیری به باشگاه آمده به اندازه توان خود زحمت کشیده، اما به حدی مشکلات روی هم تلنبار شده که نمی‌توانیم بگوییم تمام آنها ظرف چند ماه آتی برطرف می‌شود. یکی از راه‌های رفع مشکلات باشگاه خصوصی‌سازی است. وزیر ورزش قبلی روی این موضوع تاکید داشت و حمید سجادی هم قول داد بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال ظرف ماه‌های آتی انجام شود. خصوصی‌سازی همان راهی است که تمام باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا رفته‌اند و هیچ جای دنیا نمی‌بینیم دولت‌ها تیم را اداره کنند. باید کار را به دست مردم سپرد تا بخش خصوصی باشگاه‌ها را اداره کند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسیر برای رفع مشکلات باشگاه در ماه‌های آتی تحقق امر خصوصی‌سازی است.

وی درمورد زمان محدود سرخپوشان برای پرداخت طلب گابریل کالدرون و جلوگیری از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس پاسخ داد: باشگاه تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده و مجید صدری هم مصرانه در حال تلاش است تا این پرونده هم بسته شود. برای برانکو ایوانکوویچ و سایر طلبکاران خارجی هم این بحث را داشتیم که خدا را شکر می‌کنیم با تلاش‌های گسترده بسته شد. در برخی از پرونده‌ها در شرایطی که فقط ۶ تا ۱۲ ساعت فرصت داشتیم، بدهی خود را پرداخت کردیم. یادم می‌آید در زمان پرداخت طلب برانکو، وقتی از وی ۵ ساعت فرصت خواستیم، چنین مهلتی به ما نداد اما در نهایت پولش پرداخت شد. اکنون هم با تمام وجود در حال تلاش برای بستن پرونده کالدرون هستیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت برگزاری مزایده کارگزار باشگاه پرسپولیس توضیح داد: کارهای مزایده در حال انجام است و فکر می‌کنم همین فردا یا شنبه هفته آینده هم می‌توانند اوراق مزایده را منتشر کنند.

علیپور در مورد اینکه آیا اداره شدن باشگاه با سرپرست مشکلی در روند انتخاب کارگزار جدید ایجاد نمی‌کند، گفت: مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد، زیرا سرپرست هم مانند رئیس و مدیرعامل باشگاه است. صدری به کار خود مقید بوده و فرد بسیار دقیقی است. کارهای مزایده با سرپرستی هم رو به جلو می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: تیم ما در آستانه اعزام به تاجیکستان برای برگزاری دیدار مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان است. به یحیی گل محمدی، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس ایمان داشته و اطمینان داریم می‌توانند با کسب یک برد دلچسب، دل هواداران را شاد کنند. پشتوانه بزرگ ما همین هواداران هستند و با حمایت آنها این باشگاه نفس می‌کشد و به حیات خود ادامه می‌دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4be9zv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمام مذاکراتم در زمینه قراردادم با پرسپولیس بود/هیچ کلمه‌ای از تیم ملی به میان نیامد!