تاریخ انتشار: 1400/06/17 14:50
کد خبر: 33771

نامجو مطلق: نمی‌توان از تیم ملی انتقاد بی‌جا کرد

بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی می گوید نمی توان به تیم ملی انتقاد کرد زیرا هم زیبا بازی می کند و هم نتیجه می گیرد.
نامجو مطلق: نمی‌توان از تیم ملی انتقاد بی‌جا کرد

 تیم ملی ایران موفق شد عراق را با نتیجه قاطعانه ۳ بر صفر از پیش رو بردارد. مجید نامجو مطلق در این باره به خبرنگار ما گفت: بازی خوبی بود. با توجه به قدرت و پتانسیل فوتبال ما انتظار می رفت که همین گونه عراق را شکست بدهیم و خیلی وقت بود که عراق را با قدرت نبرده بودیم و اگر بازی ۱۵ دقیقه بیشتر طول می کشید بیشتر از این هم گل می زدیم زیرا حریف کاملا متلاشی شده بود و ما هم از این شرایط استفاده کردیم.

تیم ما یک فوتبال بی نقص ارائه داد. ما هم از کناره ها و هم از عمق حرکت کردیم و مهم ترین اصل برتری تیم ما پرس پر قدرت در زمان از دست دادن توپ توسط تیم عراق بود و در کوتاه ترین زمان ما توپ را از حریف پس می گرفتیم و این مسأله اجازه نداد عراق به حمله فکر کند. در باز پس گیری توپ قوی بودیم و این به ما کمک کرد برتری را دیکته کنیم‌. تیم ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و کار زیاد سختی برای صعود به جام جهانی نداریم.

او در همین باره ادامه داد: در بازی اول با سوریه نمایش تیم ملی راضی کننده نبود اما سه امتیاز بازی مهم بود که به دست آوردیم . معمولا بازی اول مشکل است شما مشاهده کردید که کره و ژاپن هم به مشکل خوردند. ولی از نظر روحی روانی این برد کمک کرد و ملی پوشان با چند جلسه تمرین هماهنگی بیشتر را به دست آوردند و ما یک تیم ملی بسیار خوب را در دیدار با عراق دیدیم.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد عملکرد لژیونر ها و هر سه گل تیم ملی که توسط آن ها زده شد گفت: لژیونر ها کمک زیادی به تیم ملی می‌کنند یک زمان بود که لژیونر داشتیم اما خیلی موثر نبودند  اما الان مهدی طارمی در  پرتو بسیار تاثیر گذار است. سردار آزمون در تیم خودش همینطور سه گل و سه پاس گل توسط لژیونرها رد و بدل شد و در روند پیروزی ما نقش بسزایی داشتند. با این حساب خیلی نباید نگران تیم‌های آسیایی باشیم امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد و مشکل خاصی برای صعود به جام جهانی نداشته باشیم.

او در مورد عملکرد موثر علیرضا جهانبخش و اینکه در حال حاضر یکی از بهترین گلزنان این دوره مسابقات است گفت: این موضوع یک چیز را ثابت می کند و آن هم کیفیت فنی خوبی است که در تیم های خارجی دارند. زمانی که جهانبخش در انگلیس بود خیلی تاثیرگذار نبود  حالا که به لیگ هلند بازگشته روند صعودی اش بهتر شده چون در باشگاهی که بازی می‌کند تاثیر مثبتی دارد و واقعا نسبت به ۶ ماه پیش خیلی بهتر شده و فرم ایده‌آل را به دست آورده و با توجه به شرایط آمادگی که دارد تاثیر گذار است.

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی عنوان کرد: شاید  اسکوچیچ نسبت به کی‌روش خیلی اسم‌ بزرگی نداشته باشد اما کیفیت فنی و نتایج تعیین‌کننده هستند. او تمام بازی‌ها را برده و تیم ملی هم خوب بازی می‌کند بنابراین نمی‌شود که انتقاد بیجا کرد. ویلموتس هم همین شرایط و بازیکنان را داشت اما در دور مقدماتی در معرض حذف شدن بودیم. اما در حال حاضر به عنوان تیم اول صعود کردیم و ملاک سنجش یک مربی نتیجه است که به نحو احسن دارد نتیجه می‌گیرد. تیم ملی در همه بازی ها پیروز شده و اینکه بخواهیم ایراد بگیریم را درک نمی کنم از نظر فنی هم که خوب هستیم. همان طور که گفتم در دیدار با عراق تمام موارد برتری را داشتیم و با عبور از کناره‌ها و عمق خط دفاع بگیرید تا پرسینگ عالی تا به اینجای کار  بی نقص بوده. بعضی از بازیکنان تازه از تیم‌های باشگاهی شان جدا شده بودند و کمی ناهماهنگ بودند ولی تا به اینجا که همه چیز خوب بوده مگر اینکه خلافش ثابت شود.

نامجومطلق در پایان در مورد شرایط استقلال قبل از دیدار با الهلال افزود: تیم استقلال پر قدرت است و تیمی  کاملا حرفه‌ای و  صاحب نام در سطح آسیا است‌ ولی در حالی  می‌تواند موفق که خیلی از مشکلات حل شود. استقلال در این بازه تنها زمانی به موفقیت می‌رسد که همکاری و رفاقت بین همه عوامل وجود داشته باشد و تمام ارکان همکاری کنند در غیر این صورت کار سخت می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zkmab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نامجو مطلق: دیگر نمی‌شود رابطه مددی و تیم را درست کرد
سعادتمند خودش را پشت آن شایعات پنهان می‌کرد

نامجومطلق: نمی‌خواستند فرهاد با استقلال قهرمان شود
یک تیم متلاشی را در آسیا در اختیار گرفتم