تاریخ انتشار: 1400/06/21 14:10
کد خبر: 33582

استقلال با تغییرات به آسیا رسید!

یاران فرهاد در چالش ویژه ای قرار دارند
استقلال با تغییرات به آسیا رسید!

شاگردان فرهاد مجیدی در استقلال، روز دوشنبه در یکی از مهم‌ترین و دشوارترین بازی‌های خود به مصاف الهلال متمول عربستان خواهد رفت.

این دیدار در شرایطی برگزار خواهد شد که استقلالی‌ها چندان با شرایط مطلوبی پای به امارات نگذاشته‌اند و طبق روال این چند سال اخیر، هنوز هم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

استقلال در فصل نقل و انتقالات تغییرات متعددی را تجربه کرد، تا به اینجای کار؛ مهدی قایدی، رشید مظاهری، شیخ دیاباته، هرویه میلیچ، داریوش شجاعیان، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی و محمد نادری از بازیکنان فصل گذشته آبی‌ها، هستند که از استقلال جدا شدند، عارف آغاسی، زبیر نیک‌نفس، علیرضا رضایی، محمدرضا آزادی، امین قاسمی‌نژاد، ابوالفضل جلالی، امیرحسین حسین‌زاده و جعفر سلمانی ورودی‌های این فصل آبی‌ها هستند.

با اضافه شدن ملی‌پوشان، تمرینات استقلالی‌ها در اردوی امارات با نفرات کامل‌ برگزار می‌شود و با برگزاری یک بازی دوستانه و پیروزی پرگل شاگردان مجیدی در دیدار با یک تیم دسته دومی اماراتی، استقلال حالا آماده رقابت با الهلالی‌ها شده‌ است، گفتنی است، اضافه شدن گابریل پین مربی ایتالیایی جدید آبی‌ها که رزومه درخشانی را هم دارد، امید آبی‌های تهران را برای صعود به مرحله بعد، بیش از قبل کرده است.

مصاف استقلال و الهلال عربستان به الکلاسیکوی آسیا معروف و همواره مصاف این ۲ تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده است، استقلال و الهلال ۷ بار در لیگ قهرمانان به مصاف یکدیگر رفته اند که ۴ بار استقلال برنده شد و سه بار هم الهلال از سد حریف ایرانی‌اش گذشت. در جام باشگاه‌های آسیا هم این دو تیم سه بار با هم بازی کردند که هر کدام از دو تیم یک بار برنده شدند و در آن بازی هم که با تساوی به پایان رسید، الهلال در ضربات پنالتی از سد استقلال گذشت که البته در آمار تساوی محسوب می‌شود.

شرایط دو تیم برای کاملا متفاوت است، الهلالی‌ها پس از کسب نتایج نچندان نامطلوب در مرحله گروهی، هدایت تیمشان را ژاردیم سرمربی نامدار اسبق موناکو سپردند و با خریدهای میلیون یورویی چون متئوس پریرا و موسی مارگا، تیمشان را به بهترین نحو تقویت کرده‌اند، از یک سو با یک اردوی تدارکاتی در کشور آلمان، دوران آماده‌سازی مطلوبی را پشت سر گذاشته‌اند، گرچه در آغاز لیگ حرفه‌ای عربستان، چندان نمایش‌های درخشانی را ارائه ندادند و تیم گران‌قیمت آن‌ها، برای دیدار با استقلال با فشار مضاعفی از سوی هواداران و مدیران این باشگاه عربستانی روبه‌رو هستند.

این ۲ تیم دوشنبه شب و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه زعبیل امارات از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم می‌روند.

 *محمدرضا ولی‌زاده*

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jelwp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باشگاه استقلال غافل از دو پروژه بزرگ