تاریخ انتشار: 1400/06/24 20:50
کد خبر: 33415

پرسپولیس طلایه‌دار تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس با 4 صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های ایرانی رکورددار شد.
پرسپولیس طلایه‌دار تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

 پرسپولیس در سال‌های اخیر، عصر طلایی خود را سپری می‌کند. این دوران رویایی با حضور برانکو ایوانکوویچ در راس کادر فنی این تیم آغاز و با یحیی گل‌محمدی ادامه پیدا کرد که حاصل آن 5 قهرمانی متوالی در لیگ است. پرسپولیس این روند درخشان را در لیگ قهرمانان آسیا هم تجربه کرده است و توانسته رکوردهای زیادی را به نام خود کند.

پرسپولیس رکورددار مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

استقلال و سپاهان با 12 دوره حضور در لیگ قهرمانان بین تیم‌های ایرانی رکورددار هستند ولی پرسپولیس با درخشش در فصول اخیر توانسته رکوردهای حضور در مرحله حذفی را تصاحب کند. سرخپوشان که تا فصل 2017 حتی یک بار هم موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی نشده بودند در 5 دوره گذشته با 2 بار حضور در فینال و 3 دوره بازی در نیمه‌نهایی بین تیم‌های ایرانی رکورددار شدند.

 تا پیش از این، پرسپولیس با 3 مرتبه صعود به مرحله یک چهارم نهایی در کنار سپاهان رکورددار بود که سرخپوشان با غلبه بر استقلال تاجیکستان به تنهایی این رکورد را تصاحب کردند. پس از پرسپولیس و سپاهان، استقلال و ذوب‌آهن با 2 بار حضور در یک چهارم نهایی بیشترین سابقه را در این مرحله دارند. نفت تهران، سایپا و پاس دیگر تیم‌های ایران هستند که به جمع 8 تیم برتر راه یافته‌اند با ذکر این توضیح که در ادواری که سایپا و پاس به یک چهارم نهایی صعود کردند نحوه برگزاری مسابقات به گونه‌ای بود که تیم‌ها از مرحله گروهی مستقیم به جمع 8 تیم صعود می‌کردند.

در مجموع پرسپولیس به همراه استقلال با 7 دفعه صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان از این نظر رکورددار هستند. تیم‌های ایرانی در نسخه قبلی رقابت‌های باشگاهی آسیا دو بار با استقلال و یک مرتبه با پاس به قهرمانی آسیا رسیده‌اند ولی این طلسم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده و پرسپولیس امیدوار است تا با این روند این طلسم را بشکند. پرسپولیس تنها تیمی در آسیاست که در 5 فصل اخیر لیگ قهرمانان در 4 دوره در مرحله یک چهارم نهایی حاضر بوده است.

پرسپولیس، پیروزترین تیم ایران در آسیا

تا قبل از آغاز روزهای خوش پرسپولیس، تعداد برد پرسپولیس فاصله زیادی با استقلال و سپاهان داشت ولی پرسپولیس در این 5 فصل صاحب 24 پیروزی شده این در حالی است که در 5 تجربه نخست خود تنها 13 مرتبه به برتری رسیده بود. پرسپولیس در مجموع، به رکورد 37 پیروزی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا دست یافت و با تعداد برد سپاهان در این مسابقات برابر شد اگر روند بردهای پرسپولیس در این دوره ادامه پیدا کند پرسپولیس به تنهایی به این رکورد دست می‌یابد. استقلال با 32 پیروزی پس از پرسپولیس و سپاهان در رتبه سوم جای دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ozy8l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رادوشوویچ امشب راهی کرواسی می شود