تاریخ انتشار: 1400/06/27 10:42
کد خبر: 33307

لیگ بیست و یکم فوتبال بدون VAR/ همان آش و همان کاسه!

علی رغم حضور دو داور قدیمی و بازنشسته در بدنه مدیریتی فدراسیون فوتبال، هنوز شاهد قدم‌های بزرگ و پیشرفت‌های چشمگیر در داوری فوتبال ایران نبوده‌ایم و به نظر می‌رسد لیگ بیست و یکم هم قرار است بدون امکانات روز داوری فوتبال دنیا آغاز شود.
لیگ بیست و یکم فوتبال بدون VAR/ همان آش و همان کاسه!

لیگ برتر فوتبال ایران از تاریخ ۲۷ مهر آغاز می‌شود؛ تاریخی که هر چقدر دیر باشد و برنامه را برای تیم‌های لیگ برتری سخت کند، فرصت مناسبی است تا اعضای فدراسیون و کمیته داوران فکری به حال مشکلات داوری و حل آن بکنند. مشکلاتی که تمام حواشی و مسائل فنی لیگ را تحت تاثیر خود قرار داد؛ لیگ برتری که نه امکانات مناسب برای داوران دارد و نه وسایل مورد نیاز آن‌ها تهیه می‌شود.

انتخاب کامرانی‌فر به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال توانست در ابتدا قدم‌های مثبت اما کوچکی مثل برگرداندن فغانی به لیگ برتر ایران را به همراه داشته باشد اما با شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی و تمرکز روی تیم ملی، مسائل مربوط به لیگ از جمله سر و سامان دادن به داوری، دوباره فراموش شد. به نظر می‌رسید با سمت گرفتن دو داور بازنشسته یعنی حسن کامرانی‌فر و خداداد افشاریان در بدنه اصلی مدیریت فدراسیون فوتبال خواسته‌ای مانند آمدن VAR به لیگ برتر تحقق پیدا کند اما باز هم این مساله مهم در حاشیه قرار گرفت و اخبار جدیدی در این خصوص وجود ندارد.

VAR از جمله امکاناتی است که لیگ برتر در این چند سال اخیر نشان داده به آن نیاز دارد تا جذابیت و زیبایی‌اش در حاشیه اعتراض مدیران، مربیان و بازیکنان به مسائل مختلف از جمله داوری گم نشود و فوتبال ایران و لیگ برتر حداقل در حد نام خود باشد؛ لیگی که حرفه‌ای بودن فقط در اسم آن است و نه زمان‌بندی مناسبی دارد و نه امکانات روز دنیا در آن دیده می‌شود، ورزشگاه‌هایی که چمن مناسب ندارند، تصویربرداری باکیفیت ندارند و از همه مهم امکانات تاثیرگذاری مانند کمک داور ویدیویی ندارند.

سخنان دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره امکان میزبانی با وجود نداشتن VAR در این مرحله مقدماتی جام جهانی نشان می دهد که هنوز عزم راسخی برای آوردن کمک داور ویدیویی به لیگ برتر وجود ندارد و پروژه VAR در لیگ برتر هنوز پرونده‌اش بسته است. شواهد نشان می‌دهد که در لیگ بیست و یکم هم شاهد کمک داور ویدیویی نخواهیم بود و سوال اصلی این است که حضور کامرانی‌فر و افشاریان به عنوان دو داور بازنشسته و باتجربه در بدنه مدیریت فدراسیون فوتبال چه سودی برای داوری لیگ برتر خواهد داشت؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9vqq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال در بن‌بست /بحران‌ها یکی بعد از دیگری از راه می‌رسند