تاریخ انتشار: 1400/06/28 09:30
کد خبر: 33253

استقلال مدیری عاشق می‌خواهد نه شهرت طلب!

پیشکسوت آبی پوشان گفت: استقلال به تغییرات مدیریتی در این مقطع نیاز داشت و مدیر بعدی این باشگاه باید علاوه بر تعهد و تخصص، واقعا عاشق این تیم باشد.
استقلال مدیری عاشق می‌خواهد نه شهرت طلب!

شاهین خیری هافبک میانی سابق تیم استقلال که در دهه هفتاد یکی از بازیکنان مهم و تاثیرگذار این تیم در پست هافبک دفاعی بود، در خصوص شکست استقلال به الهلال، شرایط این تیم و نیاز آن به تغییرات مدیریتی با خبرنگار مهر گفتگو کرد.

خیری ابتدا به شکست آبی پوشان مقابل الهلال اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه استقلال در ۹۰ دقیقه دیدار مقابل الهلال بازی نسبتاً خوبی ارائه داد، اما دو گل خیلی بد خورد که منجر به شکست این تیم شد. اما اگر شرایط دو باشگاه را با هم مقایسه کنیم، باید گفت واقعاً حق استقلال در این بازی شکست بود.

وی در توضیح این مطلب گفت: کاری به تفاوت قدرت مالی دو باشگاه هم ندارم. اما آیا تیمی که تازه بسته شده، ۸ بازیکن تاثیر گذارش جدا شده‌اند، بدنسازی نکرده، کمتر از دو هفته از آغاز تمریناتش می‌گذرد، تعداد جلسات تمرینی کاملش به ۴ جلسه می‌رسد، در شرایط بازی قرار ندارد، هنوز در بعضی از پستها بازیکن ندارد، در قانون فوتبال باید برابر تیمی که ماه‌هاست بسته شده، کامل است، بازی‌های آن شروع شده و در شرایط مسابقه است پیروز شود؟

پیشکسوت آبی پوشان تاکید کرد: در این تیمی که ما دیدیم هرچند بازیکنان خوبی جذب شده‌اند، اما تیم کامل نیست و اگر مجیدی می‌خواهد تیمش مدعی شود باید حتماً بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری را جذب کند. این تیم فصل گذشته هم هافبک بازی ساز شش دانگ نداشت و اسماعیلی که یک بازی ساز کامل نیست این کار را انجام می‌داد. الان که همین اسماعیلی را هم کنار گذاشتند. استقلال در میانه میدان یک بازیکن با مختصات جباری، جباروف، جانواریو و… نیاز دارد.

هافبک دفاعی پیشین استقلال گفت: من سال‌ها برای استقلال در همان پستی بازی کردم که فصل قبل ریگی بازی کرد. از نظر من ریگی بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن استقلال بود و آنها باید به هر قیمتی ریگی را نگه می‌داشتند. عامل اصلی دریافت ۲ گل از الهلال فقدان یک هافبک دفاعی خوب مثل ریگی بود. زبیر نیک نفس بازیکن خوبی در این پست است اما ریگی یک بازیکن عالی است. با جرات می‌گویم مجموعه باشگاه در نقل و انتقالات اشتباه کرد که بزرگترین اشتباه آنها از دست دادن ریگی بود.

خیری در خصوص بحران مدیریتی این تیم گفت: استقلال با ضعف مدیریت مواجه است و نمود آن هم نتایج، نقل و انتقالات و میزان رضایتمندی هواداران و پیشکسوتان است. لذا وزارت ورزش باید تغییرات در مدیریت این باشگاه را در اولویت‌های کاری‌اش قرار دهد. امروز مربی و بازیکن در این تیم آرامش ندارد؛ در حالی که ایجاد و حفظ آرامش بر عهده مدیریت است. وقتی بازیکن و مربی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی آرامش نداشته باشند، تمرکز آنها هم بر هم خواهد خورد.

پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: در انتخاب تیم مدیریت بعدی باید وسواس و دقت به خرج داده شود. باید مدیرانی برای این باشگاه انتخاب شوند که در وهله اول دارای تخصص و تعهد باشند، استقلال را عاشقانه دوست داشته باشند و البته شهرت طلب و منفعت طلب نباشند. این ویژگی‌هایی است که وزارت ورزش برای انتخاب مدیران بعدی استقلال باید در نظر داشته باشد و منتخبانش باید دارای این فاکتورها باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2axlkg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال در بن‌بست /بحران‌ها یکی بعد از دیگری از راه می‌رسند