تاریخ انتشار: 1400/06/28 19:50
برگی از تاریخ
کد خبر: 33232

ادعای بزرگ،آوانس پرسپولیس به رقیب بزرگ(عکس)

علی پروین مرد همه کاره پرسپولیس در دهه 60بعد از بازی جنجالی این تیم ادعای بزرگی را مطرح کرد.
ادعای بزرگ،آوانس پرسپولیس به رقیب بزرگ(عکس)

رقابت های باشگاه های تهران در سال 62 شاهد اتفاقی عجیب در بازی دو تیم پرسپولیس و شاهین  یکی از تیم های مطرح تهرانی در آن سالها بود.نبرد دو تیم در نیمه اول با نتیجه دو بر یک به نفع شاهین به پایان رسید.مرحوم محمد صالحی داور دیدار دو تیم در نیمه اول روی دو صحنه مشکوک پنالتی روی دروازه شاهین نظری برخلاف هواداران و بازیکنان پرسپولیس داشت.

سوت پایان بازی در نیمه اول با پرتاب بطری نوشابه و سنگ هواداران پرسپولیس به بازیکنان شاهین و جلوگیری ازحضور آنها در رختکن مسابقه همراه شد تا جایی که صالحی تصمیم به لغو مسابقه گرفت.صحبت های جانفدا رئیس هیئت فوتبال تهران در بین دو نیمه داور مسابقه را مجاب به پیگیری ادامه مسابقه کرد.بازیکنان شاهین بعد از استراحت در وسط زمین به بازی آمدند و در نیمه دوم مغلوب درخشش ناصر محمدخانی شدند و بازی دو بر یک برده را با نتیجه پنج بر دو در روز هت تریک ناصر محمدخانی  به پرسپولیس باختند.

01645597

اعتراض شاهینی ها به اتفاقات میدان با رای تکرار بازی توسط  کمیته انضباطی همراه شد.

رای صادره کمیته انضباطی در آن سال با واکنش عجیب علی  پروین همراه شد.او در مصاحبه ای گفت :اگر کارشناسان دو صحنه مشکوک نیمه اول  را پنالتی تشخیص ندهند ،ما در زمین شاهین و با یک گل ارفاق به داوری ناصر ابراهیمی سرمربی شاهین بازی تکراری را برگزار خواهیم کرد.

01645598

ادعای بزرگ پروین و کری او در آن سال  هنوز هم یکی از بزرگترین کری‌های تاریخ فوتبال ایران است. عدم حضور پرسپولیس در بازی تکراری و شکست این تیم برابر شاهین  پایان رقابت ها را برای پرسپولیس در آن سال تلخ کرد تا آنها جام باشگاه های تهران را با اختلاف دو امتیاز  به رقیب سنتی و همیشگی شان استقلال واگذار کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egx99

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسطوره قرمزها رکورد‌دار است!