تاریخ انتشار: 1400/07/14 15:36
سورپرایز یحیی گل‌محمدی با خرید یک بازیکن خارجی!
کد خبر: 32443

ماموریت ویژه و معادله پیچیده در پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس از راه‌های مختلف در حال تلاش برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی است؛ اتفاقی که قرمزها را به بازار خرید بازیکن بازمی‌گرداند.
 ماموریت ویژه و معادله پیچیده در پرسپولیس

پرسپولیس بیش از 700 هزار دلار به گابریل کالدرون و دستیار اسپانیایی اش بدهکار است و حالا حدود دو سال پس از جدایی این سرمربی آرژانتینی پرونده شکایت او به وضعیت بحرانی رسیده است. از ایرج عرب اقدام به استخدام کالدرون گرفت تا انصاری‌فرد که او را کنار گذاشت و رسول پناه به این پرونده بی توجهی کرد و سمیعی موفق به پرداخت مطالبات شد، همگی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس را ترک کردند تا این مجید صدری، سرپرست مدیرعاملی قرمزها باشد که در یک موقعیت عجیب گرفتار شود؛ موقعیتی که نیاز به 20 میلیارد تومان برای گره گشایی دارد.

با این حال مدیران باشگاه پرسپولیس بی توجه به میراثی که برایشان مانده، در تلاشند تا این پرونده را هم ببندند تا با عبور از آخرین طلبکار جدی، با پرونده‌ای نسبتا سفید به استقبال فصل جدید مسابقات فوتبال ایران بروند. روز گذشته مجید صدری اعلام کرد که «اقداماتی صورت گرفته و به زودی، گزارش کامل آن را خدمت هواداران می‌دهیم تا انشاا... این پرونده هم ختم به خیر شود.»

این جمله موجی از خوشحالی را در بین طرفداران پرسپولیس ایجاد کرد؛ چرا که از یک سو با پرداخت بدهی به کالدرون، آخرین مانع برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و قطعی شدن حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 برداشته می‌شد و از سوی دیگر با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی، فرصتی مطلوب برای خرید بازیکن داخلی و حتی خارجی فراهم می‌شد.

اما نکته مهم این است که پرسپولیس در فاصله یک هفته تا پایان مهلت سی روزه فیفا بعد از بستن پنجره، نه توانسته به پاداش 3 میلیون دلاری ای اف سی دسترسی پیدا کند و نه کارگزاری برای پرداخت بدهی وجود دارد. در چنین شرایطی خزانه باشگاه نیز به هیچ عنوان نمی‌تواند پاسخگوی چنین هزینه گزافی باشد ولی قرمزها در تلاشند تا از یک راه سوم، این رقم را تامین کنند.

شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس حاکی از آن است که مدیران در روزهای گزینه رایزنی‌های زیادی را داشتند تا رقم طلب گابریل کالدرون را هم استقراض کنند تا به این شکل این پرونده را ببندند و پس از امضای قرارداد با کارگزار، بدهی خود را بپردازند. باتوجه به اینکه مزایده پرسپولیس در روزهای آینده انجام خواهد شد و به نوعی باشگاه خیلی زود می‌تواند این رقم بدهی را پرداخت کند، صدری امیدوار است که موفق به استقراض شود.

قرمزها به طور دقیق 579 هزار دلار و 500 به اضافه سود سالیانه و هزینه دادرسی به گابریل کالدرون بدهکارند و 95 هزار و 381 دلار به اضافه هزینه‌های یاد شده نیز باید به خواگین گیل آراندو پرداخت کنند.

نکته مهم اینکه اگر پرسپولیس بدهی گابریل کالدرون را پرداخت کند و پنجره نقل و انتقالاتی اش باز شود، علاوه بر امکان ثبت قرارداد بازیکن داخلی، مانعی هم برای خرید بازیکن خارجی نخواهد داشت چرا که حکم نهایی پرونده اوساگوآنا در دادگاه عالی ورزش صادر نشده است.

نقل و انتقالات ایران تا روز 16 آبان ادامه خواهد داشت و باتوجه به این فرصت ویژه، سرخپوشان می‌توانند با عبور از پرونده سرمربی سابق خود یک گزینه باقی مانده یحیی گل‌محمدی را هم خریداری کنند. یحیی در آخرین مصاحبه اش گفت که به خاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تیم او به پایان رسیده اما صدری می‌تواند با باز کردن پنجره و خرید یک بازیکن مدنظر او، سرمربی سرخپوشان را سورپرایز کند!

نکته قابل توجه اینکه فهرست بزرگسالان پرسپولیس هنوز یک جای خالی دارد و می‌تواند از آن استفاده کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqgjp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 11 بازی خانگی؛ هدیه 1400 به یحیی گل‌محمدی!