تاریخ انتشار: 1400/07/14 16:30
کد خبر: 32437

مجیدی عزت‌نفس را به استقلال برگردانده است؟

در طی سال‌های اخیر استقلال از رفتار غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه بازیکنان خودش کم لطمه نخورده است. بازیکنان زیادی بودند که با رفتار و گفتارشان تیم را به حاشیه بردند و به چالش کشیدند و درنهایت هم آب از آب تکان نخورد.
مجیدی عزت‌نفس را به استقلال برگردانده است؟

ازاین‌دست موارد و مثال‌ها کم نیست. فرهاد مجیدی که در اولین فصل حضورش روی نیمکت استقلال یعنی اواخر لیگ هجدهم به دلیل همین رفتارها طارق همام و گادوین منشا را کنار گذاشت.در لیگ بیستم محمود فکری با تصمیمات اشتباه خودش باعث شد تا رشته امور از دستش خارج شود.فکری به قیمت قطع همکاری دکتر نوروزی و کادر مجرب پزشکی حاضر نشد و رضایت نداد تا باشگاه با خاطیان فرودگاه قطر یعنی حسین حسینی و فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر برخورد انضباطی کند. درگیری با و اختلاف با بازیکنان خارجی یعنی شیخ دیاباته و هروی میلیچ و کوتاه آمدن در ماجرای اختلاف حسینی و مظاهری هم از دیگر حاشیه‌های دوران فکری بود.آخرین اتفاق هم ماجرای درگیری لفظی مظاهری و سعید عزیزیان مربی گلرها بود. همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود با این شیوه رفتاری فکری دچار مشکل شد و در کارش موفق نبود. فرهاد در لیگ بیستم که برای سومین بار به استقلال برگشت وعده داد که عزت‌نفس را به استقلال برگرداند.

هرچند در دوران حضور فرهاد وضعیت تیم به لحاظ انضباطی بهتر شد، اما بازهم آبی‌ها کن حاشیه و چالش نداشتند. به‌ویژه می‌توان به درگیری‌های لفظی بازیکنان به‌ویژه فرشید اسماعیلی با مدیریت باشگاه اشاره کرد که در رفتار و گفتار پا را از چهارچوب‌های یک بازیکن فراتر گذاشت و از کلمات و جملاتی استفاده کرد که چندان مناسب نبود. وریا غفوری و رشید مظاهری هم در طول فصل رفتارهای مشابهی داشتند که فرهاد در حمایت از آن‌ها مانع حضورشان در کمیته انضباطی باشگاه شد. محمد دانشگر که یک‌بار در طول فصل به دلیل بی‌انضباطی حدود یک ماه از تین کنار گذاشته شد و چیزی نمانده بود تا مانند فرشید باقری در لیست فروش باشگاه قرار بگیرد در فصل نقل و انتقالات دست به اقدام عجیبی زد و با حضور در هیات فوتبال قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد، بااین‌وجود فرهاد بازهم این بازیکن را نگه داشت و کمک کرد تا دوباره قرارداد او منعقد شود. همچنین سرمربی جوان استقلال برخلاف مدیران باشگاه بر حفظ و تمدید قرارداد اسماعیلی تأکید کرد و با تغیر مدیریت طرق خواسته مجیدی دوباره مذاکرات برای تمدید قرارداد یکی از بازیکنان پرحاشیه استقلال در سال‌های اخیر کلید خورده است. بعد از این‌ها بود که رشید مظاهری در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات اش قبل از بازی حساس و کلیدی با الهلال تیم را تنها گذاشت و فسخ قرارداد کرد و دانشگر و مرادمند هم به فرودگاه ترفند و بعد جداگانه راهی دوبی شدند. تمام بازیکنان حاشیه‌ساز استقلال همچنان در تین فرهاد حضور دارند تا بازهم آب از آب تکان نخورده باشد! نگاهی به رفتار مربیان موفق و خرفه‌ای که به ایران آمدند یعنی کارلوس کی روش و برانکو و همچنین استراماچونی مشخص می‌شود که در تیم آن‌ها نظم و انضباط حرف اول و آخر را می‌زد و خای ستاره‌هایی چون مهدی رحمتی و مهدی طارمی و رامین رضاییان را فدای این اصل کردند و در بعد فنی هم موفق بودند. حالا باید از فرهاد این پرسش را مطرح کرد که او با تصمیماتش همان‌طور که وعده داده بود عزت‌نفس استقلال را حفظ کرده است یا مانند بسیاری از مربیان تیم در سال‌های اخیر ملاحظات فنی و فوتبالی باعث شده تا چشم روی خیلی از مسائل و اتفاق‌ها ببندد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mq9py

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 روزبه چشمی دلارهایش را گم کرد