تاریخ انتشار: 1400/07/21 20:37
کد خبر: 32061

روزبه چشمی و نیاز به اصلاح رفتار

از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که استقلالی‌ها با روزبه چشمی توافق کرده‌اند و این بازیکن به‌زودی به جمع آبی‌پوشان باز خواهد گشت.
روزبه چشمی و نیاز به اصلاح رفتار

نهایتا هم این اتفاق رخ داد و چشمی با حضور در باشگاه استقلال، با تیم سابقش قرارداد بست. به این ترتیب این بازیکن 28ساله در لیگ 21در خدمت فرهاد مجیدی خواهد بود.

   یک سال بی‌خبری
مورد روزبه چشمی از یک نظر جالب است؛ اینکه نه جدایی او سر و صدای چندانی به پا کرد و نه بازگشتش آنطور که انتظار می‌رفت خبرساز شد. چشمی اواخر دوران حضورش در استقلال از نظر فنی افت کرده بود. به همین دلیل هم فصل گذشته خیلی از هواداران چندان بابت جدایی او ناراحت نشدند و حتی در تمام طول مدتی که استقلال مشکل دفاعی داشت، کمتر کسی یاد چشمی می‌افتاد. او پس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته که با حذف استقلال برابر پاختاکور و البته نمایش ضعیف خودش رخ داد، رسما جدا شد و سر از لیگ ستارگان قطر در آورد. در این یک سال هم خبر و عکس خاصی از روزبه منتشر نشد و شاید اگر او عملکرد مطلوبی داشت، مثل امید ابراهیمی یا پژمان منتظری همچنان در قطر می‌ماند. در چنین شرایطی طبیعتا بازگشت چشمی هم خیلی سر و صدا نکرده است. خیلی از هواداران استقلال نمی‌دانند این بازیکن هم‌اکنون چه کیفیتی دارد و فراتر از آن، اصلا باید دوستش داشته باشند یا نه.

   دفاع یا هافبک؟
این پرسش همیشه در مورد روزبه چشمی وجود داشته است که کارایی او در خط دفاع بیشتر است یا وقتی به‌عنوان هافبک دفاعی به میدان می‌رود؟ پاسخ اغلب هواداران به این سؤال روشن است. آنها چشمی هافبک را مطمئن‌تر از چشمی مدافع می‌دانند. روزبه در پست دفاع میانی کمی کند و پراشتباه نشان می‌دهد و نرخ بالای پنالتی دادن‌هایش هم تیم را آزار می‌دهد. شرایط موجود هم طوری است که به‌نظر می‌رسد چشمی از سوی فرهاد مجیدی به‌عنوان هافبک دفاعی به میدان خواهد رفت. فرهاد در پست دفاع وسط بازیکنانی مثل سیاوش یزدانی، عارف آغاسی، محمد دانشگر و حتی عارف غلامی مصدوم را در اختیار دارد، اما در پست هافبک دفاعی مسعود ریگی را از دست داده و گویا قرار است چشمی جانشین او باشد.

   نیاز به اصلاح رفتار
غیر از مسائل فنی، چشمی این اواخر رفتارهایی هم داشت که برازنده نبود و بازتاب‌های مثبتی برای این بازیکن به همراه نیاورد. او به‌عنوان بازیکن استقلال، در آخرین مصاحبه‌اش لیگ نوزدهم فوتبال ایران را به «سیرک» تشبیه کرد و پیش از آن نیز در مواجهه با گلایه هواداران، بعد از گلزنی در یک مسابقه آسیایی گوش‌هایش را به نشانه اعتراض گرفته بود. انتظار می‌رود چشمی در بازگشت مجدد به تیم، رفتارهای حرفه‌ای‌تری داشته باشد. استقلال خودبه‌خود آنقدر حاشیه دارد که دیگر مجالی برای این چیزها باقی نمی‌ماند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqpvw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معاون باشگاه استقلال:تصمیم نهایی در مورد دانشگر و باقری هفته آینده گرفته می‌شود