تاریخ انتشار: 1400/07/25 14:27
کد خبر: 31849

شکست‌های سنگین پرسپولیس در آسیا؛ از الاتحاد تا الهلال

پرسپولیسی‌ها برای هفتمین‌بار یک باخت سنگین را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کردند.
شکست‌های سنگین پرسپولیس در آسیا؛ از الاتحاد تا الهلال

 تقابل با الهلال در عربستان شب تلخی را برای پرسپولیسی‌ها رقم زد؛ شاگردان یحیی گل‌محمدی با شکست سنگین 3 بر صفر، وداعی تلخ با لیگ قهرمانان آسیا 2021 داشتند. این برای اولین بار نیست که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا متحمل شکست سنگین می‌شود. به بهانه باخت مقابل الهلال، دراین گزارش شکست‌های سنگین پرسپولیس در آسیا را مرور کرده‌ایم. 

سومین باخت به الهلال

شکست شب گذشته سومین باخت سنگین پرسپولیسی‌ها مقابل الهلال بود. الهلالی‌ها در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2015، با 3 گل از سد شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» در تیم پرسپولیس گذشتند. آن‌ها در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 هم با 4 گل بازهم پرسپولیس «برانکو» را در شبی که مهدی طارمی ستاره سرخپوشان محروم بود، شکست دادند. هیچ تیمی در آسیا به اندازه الهلال، پرسپولیسی‌ها را در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا حذف نکرده است. 

الغرافه و لخویا در دور گروهی

پرسپولیسی‌ها دو شکست سنگین را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل نمایندگان قطر داشته‌اند. در فصل 2009 این تیم همراه با «نلو وینگادا» پرتغالی، شکست سنگین 5 بر یک را مقابل الغرافه قطر تجربه کردند. در فصل 2015 هم که پرسپولیس نوسان زیادی در آسیا داشت، این تیم در مرحله گروهی و در اوایل حضور «برانکو ایوانکوویچ» روی نیمکت، متحمل شکست سنگین 3 بر صفر مقابل لخویا در قطر شد.. 

الاتحاد و النصر پشت سر الهلال

الاتحاد اولین تیم عربستانی بود که پرسپولیسی‌ها باخت سنگینی را مقابل آن‌ها متحمل شدند. پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2012 همراه با «مصطفی دنیزلی» ترک، شکست سنگین 3 بر صفر را در عربستان متحمل شدند و وداعی تلخ با لیگ قهرمانان آسیا داشتند.

النصر هم دومین تیم عربستانی بود که سرخپوشان مقابل آن متحمل شکست سنگین شدند. در مرحله گروهی فصل 2015 لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس همراه با حمید درخشان شکست سنگین 3 بر صفر را مقابل النصر تجربه کرد. 

از هفت شکست سنگین پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، پنج شکست آن مقابل نمایندگان عربستان بوده است. پرسپولیسی‌ها دو بار هم مقابل قطری‌ها شکست‌های سنگین را تجربه کرده‌اند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36b88e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سمت راست پرسپولیس قفل بازی را باز می‌کند؟