تاریخ انتشار: 1400/07/26 21:09
کد خبر: 31783

گزینه های گل محمدی برای پر کردن جای خالی فرمانده

یحیی گل‌محمدی در بازی با الهلال، دو راه برای جانشینی احمد نوراللهی امتحان کرد. راه‌هایی که هیچکدام، زیاد موفق نبودند.
گزینه های گل محمدی برای پر کردن جای خالی فرمانده

جدایی احمد نوراللهی از پرسپولیس، حسابی این تیم را به دردسر انداخته است. نوراللهی در امارات، شرایط خوبی ندارد و پرسپولیس هم نتوانسته بازیکنی با خصوصیات او پیدا کند. پرسپولیسی‌ها برای جانشینی نوراللهی، سراغ رضا اسدی هافبک سابق تراکتور رفتند. بازیکنی که نشان داده در پست هافبک دفاعی، مهره ارزشمندی محسوب می‌شود. مشکل اینجاست که خصوصیات بازی نوراللهی و اسدی، تفاوت زیادی دارد و به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی، هنوز نتوانسته راهی برای پر کردن جای خالی فرمانده تیمش پیدا کند.

رضا اسدی در دو بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان و الهلال، جای نوراللهی را در ترکیب پرسپولیس گرفت. خصوصیات بازی اسدی اما، بیشتر به میلاد سرلک شبیه بود. اسدی در دفاع، 4 عمکرد موفق مقابل الهلال داشت. قدرت سرزنی بالای او، باعث شد یکی از معدود موقعیت‌های پرسپولیس با ضربه سر به وجود آورد. در زمینه حفظ توپ و بازیسازی اما، نتوانست موفق ظاهر شود. دادن فقط 15 پاس در نیمه اول که 7 تای آن‌ها هم به مقصد نرسیدند، آمار خوبی برای اسدی محسوب نمی‌شود.

دومین گزینه یحیی برای جانشینی نوراللهی، استفاده از احسان پهلوان است. پهلوان که نیمه دوم بازی با الهلال برای جبران نتیجه به زمین رفت، نزدیک‌تر به خط حمله بازی کرد و قرار بود، کمک کند پرسپولیس موقعیت‌های بیشتری بسازد. پهلوان نسبت به اسدی بیشتر صاحب توپ شد و با آمار 66.7 درصد پاس صحیح، توپ‌های بهتری به هم تیمی‌هایش رساند. او حتی در دوئل‌ها هم موفق‌تر بود. پهلوان با 3 عملکرد دفاعی، در این زمینه آمار بدی نداشت اما تمایل او به بازی رو به جلو، فضای بیشتری در اختیار بازیکنان هجومی الهلال گذاشت. فضایی که موقعیت‌های آن‌ها را بیشتر و گل‌های‌شان را، پرتعدادتر کرد.

نوراللهی فصل پیش، 10 گل در لیگ برتر برای پرسپولیس زد. با وجود بازی در خط هافبک، بین 5 گلزن برتر لیگ قرار گرفت. تمام گل‌های او هم، روی زمین و با پای راست و چپ زده شدند. او در زمان حملات پرسپولیس، با نزدیک شدن به خط حمله و قدرت شوتزنی، نقش مهمی در شکستن دفاع حریف داشت. سابقه طولانی بازی در پست هافبک دفاعی هم، باعث شده بود تسلط زیادی در دفاع داشته باشد. حالا یحیی، باید بین دو گزینه برای بازی در پست نوراللهی،‌ بازیکنی را انتخاب کند که فقط یکی از خواسته‌های او را برآورده می‌کند. رضا اسدی، که توانایی بالایی در کارهای دفاعی دارد یا احسان پهلوان، که خوب در حمله شرکت می‌کند و البته، زیاد گل نمی‌زند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3koxwx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کمربندمیانی پرسپولیس؛ قدرت نهفته یحیی در دربی95