تاریخ انتشار: 1400/07/30 12:33
کد خبر: 31605

پرسپولیس-فولاد؛ این یک بازی معمولی نیست

پرسپولیس در نخستین گام از مسابقات لیگ بیست‌ویکم حرفه‌ای باید در اهواز برابر فولاد قرار بگیرد.
پرسپولیس-فولاد؛ این یک بازی معمولی نیست

بازی در خانه فولاد همیشه برای سرخابی‌ها سخت بوده و این قاعده شامل دیدار امروز هم می‌شود، اما این بار داستان برای پرسپولیس جدی‌تر از این حرف‌هاست. این مسابقه به دلایل مختلف برای شاگردان یحیی گل‌محمدی اهمیت مضاعف دارد. کسب پیروزی در اهواز بیش از 3‌امتیاز می‌ارزد و ناکامی احتمالی در این شهر هم دردناک‌تر از یک توقف فوتبالی معمولی خواهد بود.

  جبران ریاض، در اهواز
پرسپولیس در شرایطی در اهواز برابر فولاد قرار می‌گیرد که به تازگی یکی از سنگین‌ترین شکست‌های سالیان اخیرش را تجربه کرده است. سرخپوشان در نمایشی بسیار ضعیف و شاید بی‌سابقه با3 گل مغلوب الهلال شدند. این نتیجه و کیفیت نمایش قرمزها، سرآغاز بحث و تفسیرهای بسیار زیادی شده و منتقدان را به صف کرده است. خیلی ساده و سرراست، یک عده می‌گویند الهلال نشان داد دوران اقتدار پرسپولیس به پایان رسیده و حالا پایین کشیدن این تیم برای رقبای داخلی هم امکان‌پذیر است. گروهی دیگر اما تراژدی رقم‌خورده در ریاض را صرفا یک شب بد فوتبالی برابر یک رقیب بسیار قدرتمند به شمار می‌آورند و معتقدند این نتیجه قابل تعمیم به لیگ نیست، چرا که در مسابقات داخلی تیمی با قدرت الهلال یا حتی نزدیک به آن پیدا نمی‌شود. در هر صورت راه اثبات اینکه کدام یک از این دو نظریه حقیقت دارد، آن است که منتظر بمانیم و چند بازی اول پرسپولیس را ببینیم. اهمیت دیدار با فولاد در همین چارچوب قابل تحلیل است؛ مخصوصا که دست تقدیر، نخستین بازی سرخ‌ها را برابر تیمی محکم و گردن‌کلفت رقم زده است.

  شگفتانه‌های ترکیب جدید
به جرأت می‌توان گفت طی حدود 2 فصل حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، انتخاب ترکیب اصلی هرگز تا این حد برای او دشوار نبوده است. سرمربی سرخ‌ها باید واکنشی متناسب و معنادار به شکست سنگین تیمش در عربستان نشان بدهد. از نظر فنی رضا اسدی یکی از بازیکنانی بود که بعد از مسابقه خیلی از او انتقاد شد. اسدی خرید گران‌قیمت پرسپولیس در نقل‌وانتقالات بود و باید دید یحیی در مورد این بازیکن چه تصمیمی می‌گیرد. سیامک نعمتی هم شب تلخی را در ریاض پشت سر گذاشت. هر 3‌گل الهلال از سمت او به ثمر رسید و درگیری لفظی این بازیکن با حامد لک هم باعث شد یحیی همان جا نعمتی را تعویض کند. حالا گل‌محمدی باید در مورد این دو پست و حتی شاید جلال حسینی در قلب خط دفاعی تصمیمات مهمی بگیرد. اینجا هنر مربیگری او و کادرش محک خواهد خورد. اگر انتخاب‌های یحیی نتیجه بدهد، او حتما تحسین خواهد شد، اما در غیراین صورت تردیدها در مورد صلاحیت فنی این مربی بیش از پیش پررنگ می‌شود.

  خط و نشان حریف
فصل گذشته سپاهان تا روز آخر در کورس قهرمانی با پرسپولیس باقی ماند و به‌نظر می‌رسد آنها این فصل نیز چنین سودایی در سر دارند. سپاهان در نخستین بازی لیگ 21با 2 گل مس رفسنجان را شکست داد و نمایش خوبی هم برابر این تیم داشت. اگرچه نمی‌توان با تنها یک بازی در مورد هیچ تیمی قضاوت کرد، اما سپاهان ابزار لازم برای موفقیت را دارد و شاید تجربه فصل گذشته باعث شود محرم نویدکیا در لیگ امسال اشتباهات کمتری انجام بدهد. طبیعتا این مدل بازی و نتیجه گرفتن سپاهان، فشار را روی پرسپولیس افزایش خواهد داد. قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر حتما دلش نمی‌خواهد که در گام اول از رقیب اصلی‌اش عقب بماند و به این منظور چاره‌ای جز پیروزی در اهواز ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2axaqe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرادیان و تلاش برای کلین‌شیت دوباره مقابل پرسپولیس