تاریخ انتشار: 1400/08/05 20:51
کد خبر: 31266

پرچم کمک داور روی گل آفساید پرسپولس صحیح بود؟

نادر جعفری کارشناس داوری فوتبال کشورمان قضاوت امیر عرب‌براقی و تیم داوری‌اش را در دیدار پرسپولیس - نساجی آنالیز کرد.
پرچم کمک داور روی گل آفساید پرسپولس صحیح بود؟

نادر جعفری درباره قضاوت امیر عرب‌براقی و تیم داوری‌اش در دیدار پرسپولیس - نساجی اظهار داشت: در نیمه اول بازی به لحاظ برخوردها و خطاهایی که داشت، بیش از استاندارد بود. اگر نیمه اول را هم به دو بخش تبدیل کنیم، در 22 دقیقه ابتدایی 12 خطا رخ داد که این تعداد یک عدد استاندارد در یک نیمه است. در یک نیمه بین 10 تا 14 خطا رقم می‌خورد که در نیمه اول شاهد 20 خطا بودیم.

وی افزود: دو آفساید هم در نیمه اول گرفته شد که هر دو آفساید درست بود. با این حال دوربین‌های ما به خوبی صحنه را به تصویر نکشیدند. گلی که پرسپولیس زد، صحنه اول و توپی که مهدی ترابی دریافت کرد، آفساید بود. در آفساید دوم هم دوربین جا ماند، اما هر دو پرچم درست بود. در نیمه اول هم داور یک اخطار به بازیکن نساجی داد که در پاسخ به رفتار ناشایست بازیکن نساجی، تصمیم درستی بود. عرب‌براقی با دوندگی‌اش خوب بازی را کنترل کرد، چون در مسابقه‌ای که برخوردها زیاد است، داور باید بتواند بازی را کنترل کند. یعنی خوب از کارت‌ها استفاده کند، به موقع سوت بزند، اقدامات پیشگیرانه داشته باشد و با توجه به اینکه عرب‌براقی کلاس‌های داوری AFC را پشت سر گذاشته، با این استانداردها آشنایی دارد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان همچنین با اشاره به اتفاقات نیمه دوم بازی گفت: نیمه دوم تعداد خطاهای کمتری نسبت به نیمه اول داشت. البته 34 خطا در مجموع گرفته شد که داور می‌توانست چند خطا را بگیرد یا چند خطای دیگر را سوت نزند، اما هیچکدام از این تصمیمات در شرایط بازی تأثیر نداشت. دو گل در نیمه دوم به ثمر رسید که هر دو گل به درستی به ثمر رسید. آنچه محرز بود، داور با دلیل اعتراض‌ها با شجاعت برخورد می‌کرد و داور باید خیلی سریع با اعتراض‌ها برخورد کند و اگر این کار را نکند، کنترل بازی را از دست می‌دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد خطاها و بازی پرفشاری که شاهد بودیم، داور خیلی خوب اقدام کرد. از نظر جابجایی و تنوع دوندگی هم خیلی خوب بود، پرچم داوران را خیلی خوب می‌دید که کمک داوران هم به خوبی در قضاوت به عرب براقی کمک کردند. گرچه شاهد اشتباه هم بودیم، اما این اشتباهات تأثیری در نتیجه و روند بازی نداشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbzzy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پرسپولیس ها شاگردان الهامی را با شکست روانه مازندران کردند/ روز پر اخطار در آزادی به کام قرمز پوشان پایتخت