تاریخ انتشار: 1400/08/12 16:14
کد خبر: 30882

جابجایی در پست هافبک کناری، یکی از تغییرات احتمالی تیم گل‌محمدی

نمایش‌های نامطمئن احسان پهلوان در ترکیب پرسپولیس، می‌تواند جای او را به وحید امیری یا امید عالیشاه بدهد.

جابجایی در پست هافبک کناری، یکی از تغییرات احتمالی تیم گل‌محمدی

شکست پرسپولیس در اراک و مقابل آلومینیوم، باعث شده کادرفنی این تیم زودتر از همیشه به فکر تغییرات در ترکیب اصلی بیفتد. خرید یک مهاجم بزرگ، هدف ثابت پرسپولیس بوده و جای خالی احمد نوراللهی هم به خوبی توسط رضا اسدی پر نشده است. با این حال شاید اولین تغییر سرخپوشان، مربوط به پست هافبک کناری باشد.

احسان پهلوان به عنوان یک هافبک خلاق و هجومی، این فصل آمار خوبی در ترکیب پرسپولیس نداشته است. بر اساس آمار «متریکا»، پهلوان 136 دقیقه‌ای که این فصل در زمین حضور داشته نتوانسته هیچ پاس کلیدی به هم تیمی‌هایش بدهد و برای سرخپوشان، موقعیت بسازد. خودش هم فقط یک شوت زده که خارج چارچوب بوده است. او در حضور 45 دقیقه‌ای مقابل الهلال هم شرایط مشابهی داشت و نه ضربه‌ای به سمت دروازه حریف زد و نه موقعیتی برای پرسپولیس ساخت. نکته بدتر اما، آمار پرسپولیس زمان حضور پهلوان در زمین است. آماری که شاید، جایگاه او را در ترکیب تیم گل‌محمدی به خطر بیندازد.

پرسپولیس در فصل جدید، 6 گل در لیگ و لیگ قهرمانان زده که 5 گل، زمانی زده شده که پهلوان در زمین نبوده است. پرسپولیس در بازی با استقلال تاجیکستان، با یک گل برنده شد و پهلوان به میدان نرفت. بازی با الهلال، او نیمه دوم وارد زمین شد و پرسپولیسی‌ها، گلی نزدند. بازی با فولاد، پرسپولیس تا زمان حضور پهلوان یک گل زده بود اما پس از خروج او، توانست دو بار دیگر دروازه فولاد را باز کند. دو گل پرسپولیس به نساجی هم قبل از ورود پهلوان زده شدند و بازی با آلومینیوم که پهلوان 70 دقیقه در زمین بود، بدون موفقیت پرسپولیس در گلزنی به پایان رسید. شروع این آمار البته، هفته‌های پایانی فصل گذشته بود. پرسپولیس دو گلش به پیکان در هفته آخر را پیش از ورود پهلوان زد و 3 گل پرسپولیس به تراکتور در بازی حساس هفته بیست و نهم، پس از خروج پهلوان زده شدند.

یحیی گل‌محمدی این فصل هنوز نتوانسته به ترکیب و فرم بازی مد نظرش برسد. آن‌ها پس از پایانی بد در لیگ قهرمانان، توانستند نمایش خوبی مقابل فولاد و نساجی داشته باشند اما این هفته مقابل آلومینیوم شکست خوردند. نمایش‌های نامطمئن پهلوان، می‌تواند او را از ترکیب اصلی دور کند و وحید امیری و امید عالیشاه را، به خط هافبک برگرداند. فصل پیش پهلوان، تا هفته‌های پایانی مهره ثابت پرسپولیس محسوب می‌شد و شاید این موضوع در فصل جدید یکی از تغییرات اصلی تیم گل‌محمدی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jedzk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احسان پهلوان باید زودتر به خود بیاید