تاریخ انتشار: 1400/08/13 13:51
کد خبر: 30839

گزینه های مجیدی برای انتخاب پنالتی‌زن استقلال

باید دید وریا غفوری پس از هدر دادن دومین پنالتی خود، پنالتی‌زن اول استقلال باقی خواهد ماند یا نه.
گزینه های مجیدی برای انتخاب پنالتی‌زن استقلال

در مقطع پایانی فصل گذشته و با نیمکت نشینی شیخ دیاباته، وریا غفوری تبدیل به پنالتی‌زن اول استقلال شد. کاپیتان آبی‌پوشان به خوبی از عهده این مسئولیت برآمد و 7 پنالتی آخر خود در تمام رقابت‌ها را تبدیل به گل کرد. در فصل جدید اما شرایط به خوبی برای وریا پیش نرفت و این بازیکن در گل کردن هر 2 پنالتی که نصیب استقلال شد، ناکام ماند. غفوری پیش از این 3 بار در لیگ در به ثمر رساندن پنالتی برای استقلال توفیق نداشت تا با خراب کردن 5 پنالتی، در کنار آرش برهانی بدترین آمار را در استقلال در تاریخ لیگ برتر داشته باشد. غفوری در ادوار لیگ برتر 6 پنالتی از دست داده که در تاریخ مسابقات تنها رضا عنایتی با گل نکردن 10 پنالتی آماری بدتر از او دارد.

در طول فصل کمتر پیش آمده که بازیکنی پس از، از دست دادن 2 پنالتی همچنان انتخاب اول برای زدن پنالتی باقی بماند و باید دید که این بازیکن باتجربه هنوز اعتماد فرهاد مجیدی را به همراه خواهد داشت یا خیر مخصوصاً که دست این سرمربی در انتخاب پنالتی‌زن باز است. در ترکیب فعلی استقلال 16 بازیکن سابقه پنالتی زدن دارند.

آیا دوباره خارجی‌ها پنالتی‌زن می‌شوند؟

استقلال خاطره خوبی از پنالتی‌زنان خارجی خود دارد.  شیخ دیاباته و مامه تیام در مجموع 10 پنالی برای استقلال گل کردند. آبی‌پوشان در این دوره 2 بازیکن خارجی جذب کردند. کوین یامگا و رودی ژستد هرچند که مدت‌ها است پنالتی نزدند ولی آمار تحسین‌برانگیزی در این خصوص دارند. 

کوین یامگا که در بازی اول خود در استقلال خوش درخشید از سال 2015 پنالتی نزده ولی قبل از آن هر 6 پنالتی خود را تبدیل به گل کرده بود.  رودی ژستد که هنوز فرصت بازی پیدا نکرده، آمار تقریباً مشابهی دارد و از سال 2016 پنالتی نزده اما هر 3 پنالتی آخر خود را به تور دروازه حریف رسانده است.

قاسمی‌نژاد و ارسلان بهترین گزینه‌های داخلی

در بین بازیکنان استقلال امین قاسمی‌نژاد و امیرارسلان مطهری بیشترین سابقه را در زدن پنالتی دارند. امین قاسمی‌نژاد 8 پنالتی زده که 6 پنالتی در چارچوب بوده که هر 6 پنالتی تبدیل به گل شده است. این بازیکن بهترین پنالتی‌زن پدیده در تاریخ لیگ برتر است. ارسلان مطهری هم پنالتی‌زن بی‌رحمی نشان داده و هر 6 پنالتی خود در تمام رقابت‌ها تبدیل به گل کرده است. به نظر می‌رسد که این 2 بازیکن در صورت حضور در بازی شانس زیادی برای قرار گرفتن پشت ضربه پنالتی داشته باشند. مطهری قبلاً 4 پنالتی برای استقلال در لیگ و حذفی زده است.

رضاوند و مهدی‌پور در اولویت بعدی

مهدی‌ مهدی‌پور و آرش رضاوند پس از مطهری و قاسمی‌نژاد سابقه بیشتری در گل کردن پنالتی دارند. این دو بازیکن از 4 پنالتی، 3 پنالتی را گل کردند. آرمان رمضانی، بابک مرادی و زبیر نیک‌نفس 2 پنالتی را در رقابت‌های معتبر گل کردند. سیاوش یزدانی، امیرعلی صادقی، سعید مهری و احمد موسوی گل کردن یک پنالتی را در کارنامه دارند. عارف آقاسی و حسین مرادمند هم در جام‌حذفی پنالتی زدند که ضربه‌شان جایی در چارچوب نداشت که البته با توجه به تعدد پنالتی‌زن در ترکیب استقلال به نظر می‌رسید نباید شانسی برای پنالتی زدن این بازیکنان قائل شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oz79o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونمایی از زوج جدید استقلال

پیشنهاد وسوسه انگیز مدیرعامل استقلال به سازمان لیگ
آجورلو: پیشنهاد من به سود همه باشگاه‌های لیگ است