تاریخ انتشار: 1400/08/17 17:25
کد خبر: 30596

3 امتیاز تا برگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی

پرسپولیس لیگ بیست و یکم را به رغم اینکه در دیدار مقابل فولاد خوب شروع کرد درادامه با بازی هایی که انجام داده چنگی به دل نزد تا نسبت به فصل گذشته که لیگ را با تساوی شروع کرده بود، عقب تر باشد !‌
3 امتیاز تا برگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی

یحیی گل محمدی و شاگردانش بعد از دو برد پی در پی مقابل فولاد و نساجی به یکباره دچار افت شدند و در هفته سوم و چهارم از 6 امتیاز ممکن، فقط یک امتیاز کسب کردند تا در پایان هفته چهارم با قرار گرفتن در جایگاه ششمی به تعطیلات فیفا دی بروند.

همانطور که گفتیم پرسپولیس با پیروزی پرگل مقابل فولا شروع بسیار امیدوار کننده و خوبی در لیگ برتر داشت خصوصا که این پیروزی بعد شکست تلخ مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا به دست آمده بود.

پرسپولیس در گام دوم هم نساجی را شکست داد تا نشان دهد برای کسب دبل هت تریک عزم خود را جزم کرده است. 5 گل زده در مقابل 2 گل خورده آمار خوبی به شمار می‌رفت هرچند که از تیمی که در این چند فصل بهترین آمار خط دفاعی را یدک می‌کشید خوردن 2 گل در 2 بازی اصلا خوب نبود.

پرسپولیس در بازی سوم مقابل آلومینیوم شکست خورد تا خاطره شکست فصل گذشته دوباره زنده شود. شکست برابر این تیم باعث شد که شاگردان یحیی به خودشان بیایند و در ادامه همه تیم هار از دم تیغ بگذرانند و در نهایت تنها با یک شکست مقابل آلومینیوم قهرمان شد.

پرسپولیس در هفته چهارم به مصاف تیمی رفت که در فصل گذشته در دو دیدار رفت و برگشت 8 گل به آن زده بود و 6 امتیاز کامل را گرفته بود. شاگردان یحیی در ورزشگاه آزادی میزبان تیم گل گهر بودند. پرسپولیس که مثل 3 بازی گذشته چهره یک قهرمان را نداشت بسیار کند و بی انگیزه بازی می‌کرد و به رغم تغییر تاکتیک تن به تساوی یک بر یک داد تا در نهایت بعد از 4 هفته 7 امتیازی شود و در جایگاه ششم قرار بگیرد.

قرار گرفتن برای تیم که دایعه قهرمانی دارد و می‌خواهد دبل هت تریک کند اصلا خوب نیست. البته فاصله شاگردان یحیی با صدر جدول و تیم صدرنشین استقلال 3 امتیاز بیشتر نیست ولی وقتی به عملکرد این تیم در فصل گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینیم یحیی از تیم فصل گذشته و نتایج خودش عقب تر است !

 

لک غیر قابل اطمینان، رادو هم جواب نداد!

حامد لک وقتی فصل گذشته به پرسپولیس آمد با لیگ قهرمانان آسیا شروع کرد و عملکرد خوبی دراین مسابقات داشت و فقط از روی نقطه پنالتی در وازه اش بازشد که باید گفت یکی از بازیکنان تاثیر گذار و از عوامل صعود به فینا آسیا بود. لک در ادامه و در لیگ هم عملکرد بسیار خوبی داشت و با 16 کلین شیت و 13 گل خورده نشان داد که در قهرمانی تاثیر گذار بوده است. اما این گلر مطمن در این فصل خوب نشان نداده است و به نوعی غیر قابل اطمینان بوده است تا جایکه یحیی در هفته چهارم اورا نیمکت نشین کرد و رادوشویچ را به او ترجیح داد. هرچند که او هم دروازه اش باز شد. لک در 3 بازی اول نتوانست کلین شیت کند و 3 گل دریافت کرد، در حالی که در فصل گذشته در 4 بازی اول او هیچ گلی دریافت نکرده بود. رادو هم که جانشین او شد مقابل گل گهر دروازه اش باز شد تا 2 گلر پرسپولیس بر روی هم 4 گل در 4 بازی اول دریافت کرده باشند.

 

خط دفاع پاشنه آشیل

به جرات می‌توان گفت در 5 فصل گذشته یکی از دلایل اصلی قهرمانی پرسپولیس داشتن یک خط دفاع قدرتمند و دفاع تیمی خوب بود. در این 5 فصل کمترین گل خورده در اختیار خط دفاع پرسپولیس بود و همین موضوع باعث شده بود آمار دروازه بان هایی چون بیرانوند و حتی رادوشویچ خوب باشد. اما خط دفاع پرسپولیس امسال عملکرد خوبی نداشته است. 4 گل در 4 بازی و 3 گل هم مقابل الهلال در آسیا اصلا نمی‌تواند آمار خوبی باشد. در خط دفاع کنعانی زادگان جدا شد اما علی نعمتی و ابراهیمی را جذب کردند که از بهترین‌های لیگ در فصل گذشته بودند اما عدم هماهنگی باعث شده که خط دفاع پرسپولیس آسیب پذیر باشد. تعطیلی لیگ بهترین فرصت است، که پرسپولیس خط دفاع خود را سروسامان دهد تا دوباره به همان خط دفاع منسجم و عالی تبدیل شود.

 

یک امتیاز از فصل قبل عقب ترند

پرسپولیس فصل قبل از 4 بازی نخست خود 8 امتیاز کسب کرد و در رتبه دوم قرارداشت. 4 گل زده بود و هیچ گلی هم دریافت نکرده بود. شاگردان یحیی لیگ بیستم را با تساوی بدون گل مقابل سایپا شروع کرده بودند. نفت آبادان را یک بر صفر در تهران بردند. با نفت مسجد سلیمان در مسجد سلیمان بدون گل بازهم مساوی کردند و در بازی چهارم هم 3 گل به شهر خودرو زدند تا با دو برد و دو مساوی و کسب 8 امتیاز در رتبه دوم و 2 امتیازی گل گهرصدرنشین 10 امتیازی قرار بگیرند. اما پرسپولیس در این فصل با برد پرگل مقابل فولاد شروع کرد سپس نساجی را برد ولی در بازی سوم مقابل آلومینیوم یک بر صفر باخت ودر هفته چهارم مقابل گل گهر هم یک بر یک کرد تا در پایان هفته چهارم با دو برد یک مساوی و یک باخت 7 امتیازی شود تا در فاصله 3 امتیازی صدرنشین قرار بگیرد با این تفاوت که الان در رتبه ششم قرار دارد. پرسپولیس یک امتیاز از فصل پیش عقب تر است و نیز 4 رتبه در جدول سقوط کرده است و همانطور که گفتیم از صدرنشین 3امتیاز عقب تر است در حالی که فصل پیش 2 امتیاز عقب تر بود.

 

خط حمله به مراتب قوی ترشده است

تنها نکته مثبت به فصل گذشته در 4بازی اول که برعکس تمام موارد پیشرفت داشته است خط حمله پرسپولیس است. مهاجمان این تیم در 4 بازی اول 6 گل به ثمر رسانده‌اند و در پایان هفته چهارم دو مهاجم 2 گله دارد که در کورس آقای گلی هستند. مهدی عبدی و عیسی آل کثیر هر کدام 2 گل زدند. حامد پاکدل دیگر مهاجم تیم یک گل زده تا 5 گل از 6 گل را سه مهاجم زده باشند. بنابراین باید گفت عملکرد مهاجمان نسبت به فصل گذشته که تا هفته چهارم فقط هافبک‌ها گل زده بودند بسیار عالی است.

 

3 امتیاز تا برگشت به کورس قهرمانی

حال با توجه به مقایسه انجام شده شروع لیگ بیستم و لیگ بیست و یکم باید گفت پرسپولیس چیز زیادی از دست نداده است و فاصله عقب افتاده را با یک پیروزی می‌تواند جبران کند و با توجه به 26 امتیاز باقی مانده تا پایان فصل می‌توان گفت این تیم در کنار استقلال و سپاهان بخت اصلی قهرمانی است. همانطور که گفتیم تعطیلات فیفا دی بهترین فرصت برای آماده سازی پرسپولیس است تا از این شرایط خارج شود و مثل فصل گذشته مدعی شماره یک قهرمانی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rzrm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل محمدی: باید صبور باشیم و به بازیکنان اعتماد کنیم/ مشکلات پرسپولیس فقط مربوط به جذب بازیکن نیست

پرسپولیس در خط دفاعی نیاز به تقویت دارد /استقلال و سپاهان نسبت به دو سال قبل قدرتمندتر شده‌اند
کرمانی‌مقدم: بازیکنان در اراک استرس داشتند و تیم همیشگی نبودند