تاریخ انتشار: 1400/08/17 22:27
کد خبر: 30581

بررسی گزینه‌های جانشینی طارمی؛ یاغی به جای یاغی؟

تیم ملی باید بدون مهدی طارمی، روبروی لبنان و سوریه قرار بگیرد و کسی نمی‌داند کدام بازیکن، می‌خواهد جای او را پر کند.
بررسی گزینه‌های جانشینی طارمی؛ یاغی به جای یاغی؟

خط خوردن مهدی طارمی از تیم ملی، حاشیه‌های جدیدی پیش از دو بازی ایران مقابل لبنان و سوریه به وجود آورده است. عده‌ای موافق این تصمیم هستند، عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند و برخی هم ترجیح می‌دهند با آرام کردن فضا جلوی ایجاد حاشیه‌های بیشتر را بگیرند. نکته مهم اما، انتخاب جانشینی برای طارمی است. طارمی مهره ثابت تیم ملی در همه بازی‌های گذشته بوده و اگر تیم ملی با اختلاف گل جلو نباشد، معمولا تعویض هم نمی‌شود. حالا دراگان اسکوچیچ، باید بازیکن تازه‌ای برای جانشینی طارمی انتخاب کند. بازیکنی که بتواند جای مهمترین بازیکن ایران در بازی‌های گذشته را بگیرد.

کمترین تغییر با قلی‌زاده

بازی دادن همزمان به ستاره‌هایی مثل علیرضا جهانبخش، وحید امیری و علی قلی‌زاده، یکی از دردسرهای همیشگی اسکوچیچ بود. در نبود طارمی اما، او کار ساده‌تری برای استفاده از هر سه بازیکن در زمین خواهد داشت. اگر اسکوچیچ بخواهد تیم ملی را با سیستم سه مهاجم به زمین بفرستد، قلی‌زاده وینگر راست تیم ملی خواهد بود و جهانبخش به سمت چپ منتقل می‌شود. وحید امیری هم می‌تواند مثل بازی‌های ابتدایی تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، یکی از هافبک‌های میانی ایران باشد. بجز قلی‌زاده، مهدی ترابی هم شانس ورود به ترکیب اصلی را دارد. به خصوص که پست تخصصی ترابی، وینگر چپ است. جایی که طارمی در سیستم سه مهاجمه برای ایران بازی می‌کرد. نمایش‌های نه چندان خوب ترابی در بازی‌های اخیر پرسپولیس اما، شانس او را پایین می‌آورد.

حفظ سهمیه بوشهر

مهدی طارمی در بازی‌های گذشته همزمان یکی از بهترین گلزنان و گل‌سازهای تیم ملی بود. به همین دلیل، شاید اسکوچیچ تصمیم بگیرد از یک مهاجم تخصصی برای جانشینی او استفاده کند. به خصوص اگر قرار باشد ایران مقابل لبنان و سوریه، با دو مهاجم وارد زمین شود. مهدی قایدی، کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی طارمی هستند. در بازی‌های گذشته تیم ملی، انصاری‌فرد دقایق بیشتری فرصت بازی داشته و نسبت به سایر گزینه‌ها، فاصله کمتری تا رسیدن به ترکیب اصلی دارد. با این حال خصوصیات بازی قایدی، شانس او را بالا می‌برد. قایدی مثل طارمی، همزمان می‌تواند در موقعیت‌سازی و زدن ضربات آخر، موفق باشد و زوج خطرناکی با آزمون بسازد.

یاغی به جای یاغی

در هفته‌های اخیر علاوه بر مهدی طارمی، سامان قدوس هم یکی از حاشیه‌های بزرگ تیم ملی بود. قدوس که به عنوان بازیکن تعویضی عملکرد خوبی در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی داشت، فعلا نیمکت نشین است و شانسی برای بازی ندارد. همین موضوع هم باعث شد او پس از بازی با کره جنوبی، با انتشار شکلک خنده در اینستاگرام به نیمکت نشینی‌اش واکنش نشان دهد. خیلی‌ها منتظر بودند قدوس هم مثل طارمی، در لیست سیاه اسکوچیچ قرار بگیرد اما این اتفاق رخ نداد. او حالا شانس بالایی برای بازی در ترکیب اصلی خواهد داشت. نکته ویژه قدوس، توانایی بازی او در پست‌های مختلف است. در سیستم سه مهاجم، اگر امیری به پست وینگر چپ برود، قدوس می‌تواند جای او را در خط میانی پر کند. اگر اسکوچیچ قصد استفاده از یک هافبک هجومی پشت سر آزمون را داشته باشد هم، قدوس می‌تواند در این پست به میدان برود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gk9k9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطاب به حامیان طارمی؛ پشت تیم باشید، نه بازیکن!