تاریخ انتشار: 1400/09/15 21:01
کد خبر: 29050

یک رکورد ویژه برای عالیشاه/ مسیر امید برای دو رقمی شدن

امید عالیشاه در دهمین دربی خود هم بدون شکست باقی ماند.
یک رکورد ویژه برای عالیشاه/ مسیر امید برای دو رقمی شدن

 دربی رفت لیگ بیست‌و‌یکم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا یک رکورد ویژه برای امید عالیشاه ثبت شود. عالیشاه که برای دومین دربی متوالی بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را در اختیار داشت، در دهمین دربی خود هم بدون شکست باقی ماند تا یکی از چهره‌های شکست ناپذیر تاریخ دربی لقب گیرد.

مردان بدون باخت دربی

در تاریخ شهرآورد، احمدرضا عابدزاده بزرگترین نام بدون شکست این رقابت است. عابدزاده در 13 دربی که حضور داشته هیچ وقت بازنده از زمین خارج نشده است. عابدزاده از جمله بازیکنانی است که برای هر دو تیم به میدان رفته و 8 دربی در ترکیب پرسپولیس و 5 دربی در استقلال بازی کرده است.

کاپیتان سابق تیم ملی اما رکورددار بیشترین بازی بدون شکست با پیراهن یک تیم در دربی نیست و حمید استیلی و مجتبی جباری این رکورددار را در اختیار داشتند که حال امید عالیشاه را در کنار خود می‌بینند. استیلی هرچقدر که به عنوان مربی در دربی ناکام بود، به عنوان بازیکن کارنامه فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت. شماره 7 پرسپولیس در 10 دربی، 4 بار پیروز شد، 2 پاس گل داد و هیچ باختی در دربی را تجربه نکرد.

مجتبی جباری در جمع آبی‌پوشان، آمار مشابه استیلی را دارد. این بازیکن هم در 10 دربی 4 بار پیروز شده و شکستی نداشته ولی کارنامه تهاجمی این بازیکن استثنایی است. شماره 8 سابق استقلال، در دربی 4 گل زد و 4 پاس گل داد و در این زمینه یکی از بهترین‌های تاریخ دربی است.

امید عالیشاه با حفظ رکورد بی‌شکستی نام خود را در جمع بزرگان تاریخ دربی قرار داد و حال می‌تواند در ادامه دوران بازیگری به تنهایی این رکورد را تصاحب کند.

مسیر عالیشاه برای دو رقمی شدن

عالیشاه از لیگ سیزدهم به عضویت پرسپولیس درآمد و در همان فصل در دربی برگشت فرصت بازی به عنوان بازیکن تعویضی را پیدا کرد که آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. بهترین خاطره عالیشاه در دربی، دربی رفت لیگ چهاردهم رقم خورد جایی که این بازیکن در دقایق پایانی گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند و به خاطر درآوردن پیراهن اخراج شد. با این نتیجه روند 4 تساوی پیاپی بدون گل در دربی به پایان رسید. عالیشاه در دربی به 2 پیروزی دیگر هم دست یافت و در 7 دربی هم با تساوی از زمین خارج شد که البته 2 دربی در جام‌حذفی بود که در ضربات پنالتی پرسپولیس توفیق نداشت اما عالیشاه موفق به گل کردن پنالتی خود شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dd66

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عالیشاه: در دربی توپ و میدان را در اختیار داشتیم/ تصمیم داور بازی را روی هوا برد!

عالیشاه: از حضور هواداران الهلال خوشحالم
آنها به ما روحیه و انگیزه می‌دهند