تاریخ انتشار: 1400/09/16 04:48
کد خبر: 29038

ضعیف‌ترین دربی تاریخ در روزی که حرف و عمل سرخابی‌ها یکی نبود

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که دربی ۹۷ ضعیف‌ترین دربی تاریخ بود و هر دو تیم برای نباختن به زمین آمده بودند.
ضعیف‌ترین دربی تاریخ در روزی که حرف و عمل سرخابی‌ها یکی نبود

بهنام طاهرزاده در خصوص تقابل پرسپولیس و استقلال در دربی 97 اظهار داشت: دربی به هیچ وجه کیفیت فنی نداشت و بازیکنان دو تیم برای نباختن بازی می‌کردند. نمی‌توانیم خیلی به بازیکنان خرده بگیریم چون سیاست و تاکتیک کادرفنی سرخابی‌ها این بود و هم استقلال و هم پرسپولیس برای شکست نخوردن به زمین آمده بودند.

وی ادامه داد: گل‌محمدی و مجیدی می‌خواستند میانه میدان را در اختیار بگیرند و با تجمع نفرات زیاد در وسط زمین بیشتر به فکر محافظت از دروازه‌شان بودند. تفکر هجومی در دو تیم وجود نداشت و شاهد ضعیف‌ترین دربی‌ تاریخ بودیم. پرسپولیس در چند هفته گذشته نتایج خوبی کسب کرده و توانسته بود به صدر جدول نزدیک شود و با توجه به شکست سنگین سپاهان فرصت خوبی بود تا با پیروزی در دربی به صدر جدول صعود کند که این اتفاق نیفتاد. نتیجه تساوی البته بیشتر به نفع پرسپولیس بود تا استقلال، آبی‌پوشان با توجه به 4 تساوی پیاپی که داشتند می‌خواستند زنجیره تساوی را قطع کنند ولی به هدف‌شان نرسیدند.

بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه انتظار از پرسپولیس و استقلال به عنوان دو مدعی قهرمانی زیاد است، عنوان کرد: اعضای هر دو تیم پیش از دربی می‌گویند که می‌خواهیم به خاطر هواداران در دربی به پیروزی برسیم و دل‌شان را شاد کنیم، در صورتی که در دربی 97، حرف و عمل سرخابی‌ها یکی نبود و عملا دیدیم هیچکدام برای شادی هواداران بازی نکردند و به فکر جایگاه و موقعیت‌شان بودند. مثل همیشه استرس و اضطراب در دو تیم وجود داشت. وقتی در فکر و ذهن کادرفنی و بازیکنان دو تیم یک کلمه نقش بسته باشد و آن هم «نباختن» است، مشخص است که یک موقعیت گل صددرصد از دو تیم در دربی نمی‌بینیم یا حتی بازیکنان نمی‌توانند یک شوت درست و حسابی در چارچوب بزنند.

«تیم‌های بزرگ ما و بویژه پرسپولیس و استقلال مشکل روحی و روانی دارند و هیچ مدیری هم راهکاری برای رفع این موضوع ندارد». طاهرزاده با طرح این موضوع خاطرنشان کرد: در تیم ملی، پرسپولیس و استقلال و حتی تیم‌های دیگرمان یک متخصص روانشناس نداریم تا در مواقعی که نیاز است ورود کند و آرامش روحی و روانی را برای اعضای تیم به ارمغان بیاورد. هرچقدر هم بگوییم که دربی هم مثل سایر بازی‌هاست و 3 امتیاز بیشتر ندارد، اینطور نیست و در عمل می‌بینیم که این بازی برای هر دو تیم و هواداران حساسیت ویژه‌ای دارد. باید در کادر تیم یک متخصص روانشناس حضور داشته باشد تا بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی برای تحمل فشار و حساسیت این مسابقه آماده کند. وقتی تیمی مثل پرسپولیس یا استقلال در کادرش یک دکتر روانشناس داشته باشد، بازیکنان می‌توانند با حداقل تحمل فشار و استرس در دربی بازی کنند، آن وقت است که دربی‌های جذاب‌ و تماشایی‌تری را شاهد خواهیم بود.

وی درباره بازی آینده پرسپولیس مقابل هوادار گفت: سرخپوشان قطعا مقابل هوادار بازی بهتری انجام خواهند داد و نتیجه خوبی می‌گیرند. بازی بعدی پرسپولیس دیگر حواشی و حساسیت‌های بازی با استقلال را ندارد و بازیکنان می‌توانند بهتر تفکرات تاکتیکی کادرفنی را در زمین پیاده کنند. پرسپولیس نتیجه دربی را فراموش خواهد کرد و دوباره در مسیر پیروزی قرار می‌گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nrrwv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 گل آل کثیر درست بود که داور آفساید اعلام کرد / پرسپولیس در جنگی نابرابر قرار دارد
طاهرزاده: سمیعی را مجبور به استعفا کردند