تاریخ انتشار: 1400/09/16 13:15
کد خبر: 29024

مرفاوی: مهره‌های خارجی استقلال را تأثیرگذار ندیدم

پیشکسوت استقلال می گوید مهاجمان این تیم باید در دربی بهتر عمل می کردند.
مرفاوی: مهره‌های خارجی استقلال را تأثیرگذار ندیدم

صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال می‌گوید عدم کیفیت دربی به این دلیل است که اغلب مسابقات لیگ برتر در حال حاضر با چنین شرایطی برگزار می شود و به همین خاطر نتیجه ای که در مسابقه بین استقلال و پرسپولیس رقم خورد باورنکردنی نبود.

بازی دربی بدون گل به پایان رسید؟

باید حقیقت را گفت که می‌توانستیم بازی را با همین نتیجه پیش بینی کنیم. دلیلش هم این است که در تمام فوتبال‌های باشگاهی کشور هفته‌های کم گلی داریم. متأسفانه تمام باشگاه‌ها دچار فقر گلزنی شده اند. این مشکل را در دربی به وضوح می‌توانستیم ببینیم که نه تنها گلزن نداریم بلکه بازیکن تأثیرگذار برای ایجاد موقعیت گل هم نداریم. موقعیت‌های گل کمی در اختیار مهاجمان قرار می‌گیرد و همان چند موقعیت هم توسط مهاجمان حیف و میل می‌شود.

استقلالی‌ها معتقد هستند داور یک پنالتی برای این تیم نگرفته است.

صحنه‌ای که در دقیقه ۸۷ دربی رخ داد کاملاً شبیه به همان اتفاقی بود که هنگام رویارویی پرسپولیس و مس در رفسنجان به وقوع پیوست. عیسی آل کثیر دقیقاً مانند رودی ژستد سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و پرسپولیس به لطف همان گل از شکست گریخت ولی برای استقلال پنالتی اعلام نش

به نظر شما دربی باید این اندازه بی‌کیفیت باشد؟

شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند نبود تماشاگر استرس را کم می‌کند تا استقلال و پرسپولیس بازی خودشان را انجام دهند. با این حال هیچ نشاط و شادابی تاکتیکی در دو تیم به خصوص در نیمه اول ندیدیم.

عملکرد سید حسین حسینی در بازگشت به دروازه چطور بود؟

هیچ کدام از دروازه‌بان‌ها محکی جدی نخوردند. حسینی یک توپ را با پا کنترل کرد که ممکن بود به ضررش تمام شود اما در تایمینگ‌های خروح بسیار خوب بود.

به نظرتان استقلال زیاد امتیاز از دست نداده است؟

وقتی سپاهان امتیاز از دست می‌دهد ما اگر بخواهیم قهرمان شویم باید برنده شویم. چه سپاهان و چه دیگر رقبا. در غیر این صورت کار به روزهای آخر کشیده می‌شود. به نظرم استقلال امسال پتانسیل قهرمانی دارد اما در روزهایی که دیگران نتیجه نمی‌گیرند باید تمام امتیازات را کسب کند.

عملکرد بازیکنان خارجی تیم چگونه است؟

در زمان گذشته تیام، جباروف و پاتوسی بودند. نمی‌دانم مساله فشار روی ژستد و یامگاست یا نه. شاید بازیکان فعلی هم در چنین شرایطی هستند. ژستد البته باید یکی از آن سرها را گل می‌کرد. نمی‌دانم فشار زیاد بود یا مساله فنی است اما باید بهتر کار می‌کرد. وقتی یک فوتبالیست خارجی به تیمی می‌آید باید حتماً یک سروگردن از بازیکنان خودمان بالاتر باشد که مربی فوتبالیست داخلی را کنار بگذارد و به مهره خارجی بازی بدهد. درواقع بازیکن خارجی باید تأثیرگذار باشد ولی تا اینجای کار مهره‌های خارجی استقلال را تأثیرگذار ندیدم.

هواداران هم از دربی رضایت نداشتند.

به نظرم جذابیت‌های حاشیه‌ای که هواداران دنبالش هستند را کمتر شاهد خواهیم بود. باید پذیرفت رفتن بازیکنان تأثیر گذار به لیگ‌های اروپایی روی عملکرد سایر فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر نیز مشخص است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rr8o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین غایب احتمالی دربی!