تاریخ انتشار: 1400/09/21 21:53
کد خبر: 28741

چهلمین حضور مجیدی روی نیمکت استقلال؛ فرهاد و شفر در صدر

فرهاد مجیدی در بازی با پیکان برای چهلمین بار در لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشست.
چهلمین حضور مجیدی روی نیمکت استقلال؛ فرهاد و شفر در صدر

فرهاد مجیدی از هفته هفدهم فصل گذشته برای سومین بار سرمربی استقلال شد و این‌بار برخلاف ۲ تجربه قبلی این حضور کوتاه مدت نبود. مجیدی در لیگ بیست‌و‌یکم برای نخستین مرتبه از ابتدای فصل سرمربی تیم محبوبش بود و در دیدار با پیکان برای چهلمین بازی سرمربیگری استقلال در لیگ برتر را بر عهده داشت.

رکورد بالای ۵۰ درصد پیروزی برای فرهاد

مجیدی در ۴۰ مسابقه صاحب ۲۱ برد، ۱۴ تساوی و ۵ شکست شده است. صنعت نفت با ۴ رویارویی با استقلال مجیدی تکراری‌ترین حریف این سرمربی بوده است. هر ۴ مصاف مجیدی با صنعت نفت در آبادان بوده و جنجال و حاشیه هم به همراه داشته است. صنعت نفت در کنار ذوب‌آهن، تراکتور، نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی هستند که مجیدی با ۲ پیروزی مقابل آن‌ها بیشترین برد را تجربه کرده است. 

مجیدی به هیچ تیمی بیش از یک‌بار نباخته و پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر، ذوب‌آهن و فولاد تیم‌هایی هستند که در مصاف با آن‌ها مغلوب شده است. مجیدی در بازی هفته نهم برابر پیکان برای نخستین بار این تیم را مغلوب کرد تا پرسپولیس، آلومینیوم و فجرسپاسی تنها تیم‌های بدون باخت برابر مجیدی در لیگ باشند. مجیدی با این کارنامه ۷۷ امتیازی شد و میانگین ۱.۹۳ در هر بازی کسب کرده است.

مجیدی و شفر در کنار یکدیگر

در تاریخ استقلال در لیگ برتر، تنها ۵ مربی به آمار ۴۰ بازی مربیگری رسیده‌اند که وینفرد شفر و فرهاد مجیدی بهترین کارنامه را در ۴۰ بازی ابتدایی خود در استقلال داشتند. به غیر از مجیدی و شفر، صمد مرفاوی، پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی دیگر مربیانی هستند که برای استقلال به این حدنصاب دست یافته‌اند.

عملکرد این ۵ مربی از نظر امتیازگیری تا بازی چهلم کاملاً به هم نزدیک بوده ولی این فرهاد مجیدی و وینفرد شفر هستند که بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند. پرویز مظلومی در۴۰ بازی ابتدایی خود را در لیگ‌های دهم و یازدهم برای استقلال، ۷۴ امتیاز دشت کرد. مرفاوی هم در لیگ‌های ششم و نهم همین تعداد امتیاز برای استقلال به ارمغان آورد. امیر قلعه‌نویی سرمربی پرافتخار آبی‌پوشان ۷۵ امتیاز در ۴۰ بازی نخست در لیگ‌های سوم و چهارم به حساب استقلال واریز کرد.

وینفرد شفر که در لیگ های هفدهم و هجدهم سرمربی استقلال بود در ۴۰ بازی اول ۷۷ امتیاز کسب کرد و حالا فرهاد مجیدی دستیار سابق او همین مجموع امتیاز را در این تعداد بازی اندوخته است. فرهاد مجیدی که از جمله بازیکنان شاخص و موفق تاریخ استقلال است به نظر می‌رسد که این مسیر را در دوران مربیگری  هم دنبال می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qda8n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییرات پیاپی فرهاد/ استقلال به ثبات می رسد؟

پروژه مهندسی شده فرهاد برای استقلال! (عکس)
الگوی خطرناک تیم آبی روی ضربات ایستگاهی؛