تاریخ انتشار: 1400/09/23 14:48
کد خبر: 28670

11 نکته که باید قبل از دیدار استقلال- سپاهان بدانید

استقلال و سپاهان در دیداری حساس از هفته دهم به مصاف هم می‌روند.
11 نکته که باید قبل از دیدار استقلال- سپاهان بدانید

رقابت‌های هفته دهم با برگزاری یک دیدار از امروز آغاز می‌شود. این مسابقه که حساس‌ترین بازی این هفته محسوب می‌شود، از ساعت ۱۶ بین دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. این مصاف علاوه بر حساسیت سنتی به خاطر حضور این دو تیم در بالای جدول، حساسیت مضاعف دارد. به بهانه این بازی، نکات مهم این تقابل مرور شده است.

1- سپاهان با ۱۹ امتیاز،‌ هم‌امتیاز با صدرنشین لیگ در رتبه دوم است. سپاهان در صورت پیروزی در این دیدار شانس قرار گرفتن در رتبه اول را دارد و با باخت در این مسابقه، تا رده ششم ممکن است در جدول سقوط کند.

2- استقلال ۱۷ امتیازی و در رده چهارم جای دارد. استقلال هم از شرایط مشابه سپاهان برخوردار است و پیروزی استقلال می‌تواند این تیم را بالاتر از همه تیم‌های لیگ قرار دهد و شکست در این مسابقه، امکان دارد این تیم را به رتبه ششم برساند.

3- سپاهان و استقلال دو ضلع از مثلث قدرت در تاریخ لیگ برتر هستند. سپاهان با ۵ و استقلال با ۳ قهرمانی تیم‌های دوم و سوم پرافتخار این مسابقات محسوب می‌شوند. استقلال اما با ۱۱۱۲ امتیاز، بیشترین امتیاز را در تاریخ مسابقات کسب کرده و سپاهان با ۱۰۴۴ امتیاز سوم است.

4- در جدال دو تیم در ادوار لیگ برتر، استقلال آمار بهتری دارد و ۱۵ بار به پیروزی رسیده و در سمت مقابل سپاهان ۱۳ بازی برنده شده و ۱۲ مسابقه هم مساوی شده است. سپاهان در ادوار مسابقات به هیچ تیمی به اندازه استقلال نباخته و با دریافت ۵۱ گل از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است.

5- این دو تیم از زمان جام تخت‌جمشید سابقه رویارویی دارند و به جز لیگ در جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم با یکدیگر دیدار داشته‌اند. استقلال در مدت تاریخ طولانی خود با قبول ۲۹ شکست در دیدارهای رسمی مقابل سپاهان، به هیچ تیمی به این اندازه نباخته است.

6- هر دو تیم از نظر ساختار دفاعی جزو تیم‌های موفق این فصل هستند و با ۷ بار بسته نگه داشتن دروازه در رده دوم بیشترین کلین‌شیت در این فصل قرار دارند. استقلال از نظر گل خورده آمار بهتری از سپاهان دارد و این تیم در دیدارهای خانگی همچنان گلی دریافت نکرده است.

7- حسین حسینی با خوردن فقط یک گل یکی از بهترین دروازه‌بان‌های این دوره به شمار می‌آید این دروازه‌بان اما مقابل سپاهان آمار جالبی ندارد و با دریافت ۱۰ گل از سپاهان، مقابل هیچ تیمی در لیگ برتر به این اندازه گل نخورده است.

8- غلامرضا عنایتی و محرم نویدکیا با ۵ گل بهترین گلزنان جدال استقلال و سپاهان در لیگ برتر هستند. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم یک‌بار در این مصاف جذاب گلزنی کرده است.

9- دو تیم در طول تاریخ خود بازیکنان مشترک زیادی داشتند. در حال حاضر ۳ بازیکن کلیدی سپاهان قبلا آبی‌پوش بودند. سجاد شهباززاده، امید نورافکن و مسعود ریگی استقلالی‌های سابق هستند. وریا غفوری، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از استقلالی‌هایی هستند که قبلاً برای سپاهان بازی کردند.

10- آرش رضاوند و وریا غفوری ۲ بازیکن استقلال هستند که به دلیل مصدومیت قادر به حضور در این دیدار نیستند.

11- بیژن حیدری قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور تاکنون ۲ بار قضاوت این مسابقه را بر عهده داشته است؛ یک‌بار در آخرین مصاف دو تیم در لیگ که سپاهان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و بار دیگر در لیگ نوزدهم که این بازی با تساوی ۲-۲ پایان یافت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yj8yb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سپاهان-استقلال؛انتقام یا ثابت کردن؟