تاریخ انتشار: 1400/09/25 12:57
کد خبر: 28574

اخباری: حقم بود بهترین گلر لیگ قهرمانان شوم

محمدرضا اخباری که این روزها به‌دلیل مصدومیت از ترکیب تراکتور دور مانده، اعتقاد دارد عملکرد تیم ملی باعث غرور همه ایرانی‌ها شده است
اخباری: حقم بود بهترین گلر لیگ قهرمانان شوم

محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور، در بازی هفته هفتم برابر فولاد از ناحیه زانو آسیب دید. بعد از این مصدومیت خبرهای نگران‌کننده‌ای در مورد شدت آسیب‌دیدگی گلر تراکتور منتشر شد ولی در نهایت بهترین خبر برای سرخ‌پوشان تبریزی این بود که مصدومیت دروازه‌بان این تیم بیشتر از 4تا 5‌هفته طول نخواهد کشید. جالب اینجاست که تأثیر غیبت اخباری هم خیلی زود در تراکتور نمایان شد و حالا کادر فنی و بازیکنان این تیم در انتظار بازگشت اخباری هستند تا دوباره خیال‌شان در خط دروازه راحت شود. با اخباری درخصوص وضعیت فعلی‌اش صحبت کردیم که این بازیکن به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

 مثل اینکه نسبت به هفته‌های گذشته شرایط بهتری داری؟

بله، خدا را شکر وضعیتم خوب است و در تهران مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارم تا آماده بازگشت به تمرینات گروهی و بازی کردن شوم.

 چه زمانی می‌توانی بازی کنی؟

به‌احتمال فراوان 7-6 روز دیگر در تمرینات گروهی حاضر خواهم شد و به امید خدا تا 2‌هفته دیگر می‌توانم برای تراکتور بازی کنم. امیدوارم همه‌‌چیز خوب پیش برود و دوباره خیلی زود در بازی‌های لیگ به میدان بروم.

  در بازی با فولاد برخورد بدی با موسی کولیبالی داشتی و به‌نظر می‌رسد خوش‌شانس بودی که اتفاق بدتری برایت رخ نداد؟

در آن صحنه من توپ را با پا به کرنر زدم ولی متأسفانه این بازیکن خودش را روی من انداخت و با وزن سنگینش روی زانویم فرود آمد. واقعا احساس بدی داشتم و همان لحظه خیال کردم که اتفاق بدی رخ داده است. خدا را شکر که بعد از گرفتن MRI و تشخیص دکتر کیهانی و دکتر صادقی، در نهایت مشخص شد این مصدومیت چندان جدی نیست و خیالم راحت شد.

  ولی غیبت تو به ضرر تراکتور تمام شد.

من قبل از این مصدومیت 3‌کلین‌شیت داشتم و شرایطم خوب بود ولی متأسفانه این اتفاق برایم رخ داد و کاری هم از دستم برنمی‌آمد. متأسفانه در شرایط حساسی مصدوم شدم و دوست داشتم باز هم برای تراکتور بازی کنم تا خوب امتیاز بگیریم.

تراکتور در لیگ امسال نتایج خوبی نگرفته و هواداران تیم هم ناراضی هستند. در این خصوص چه صحبتی داری؟

قبول دارم که شرایط تراکتور سخت‌تر از سال‌های گذشته است و این جایگاه واقعی تراکتور در جدول نیست. ما از هواداران می‌خواهیم که همچنان از تیم حمایت کنند، چون از حمایت آنها انرژی می‌گیریم. قطعا بازیکنان و کادر فنی تلاش خواهند کرد تا شرایط بهتری را رقم بزنند و تراکتور تبدیل به تیم قوی‌تری شود.

کار کردن با سولدو چطور است؟

سولدو یک مربی با شخصیت و متین است و خصوصیات اخلاقی این مربی را دوست دارم. سولدو تمرینات بدنی و تاکتیکی خوبی به بازیکنان می‌دهد و فکر می‌کنم این مربی به زمان نیاز دارد تا برنامه‌ها و تفکراتش را در تراکتور جا بیندازد.

سولدو گفته که تراکتور به بازیکن جدید نیاز دارد. فکر می‌کنی باشگاه خواسته‌های او را عملی کند؟

به هر حال سرمربی به‌صورت کامل روی تیم اشراف دارد و حرفی که سولدو زده، درست است. امیدوارم با درایت سولدو و تلاش باشگاه، بازیکنان خوبی به تیم اضافه شوند تا قدرت فنی تراکتور بیشتر شود. همه ما در انتظار این هستیم که نتایج درخشانی بگیریم تا هواداران را خوشحال کنیم.

  10روز پیش هم از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان در سال 2021انتخاب شدی. در این خصوص چه صحبتی داری؟

من بهترین عملکرد را در آسیا داشتم و خیلی زحمت کشیدم تا در بهترین فرم ممکن قرار داشته باشم. این حقم بود که به‌عنوان بهترین گلر لیگ قهرمانان انتخاب شوم و باید از آنهایی که به من رأی دادند، تشکر کنم. دوست دارم این موفقیت‌ را دوباره در تورنمنت‌های بین‌المللی تکرار کنم و در بازی‌های داخلی هم بهترین عملکرد را داشته باشم.

  کمی در مورد هدف‌هایت برای آینده صحبت کن. در فاصله یک‌سال مانده به جام جهانی قطر، فکر می‌کنی در فهرست نهایی تیم ملی برای این مسابقات قرار بگیری؟

هم‌اکنون زیرنظر یکی از بهترین مربی‌دروازه‌بان‌های شاغل در ایران کار می‌کنم که این برای من امتیاز مثبتی است. باید سخت تلاش کنم و این کار را به خوبی بلد هستم ولی طبیعتا شرایط تیمی هم مهم است. امیدوارم وضعیت تراکتور هم در لیگ امسال بهتر شود تا من هم شرایط قابل دفاعی برای حضور در تیم ملی داشته باشم. در مورد تیم ملی هم باید بگویم که عملکرد این تیم باعث غرور همه ایرانی‌هاست. ما در این دوره نتایج خیلی خوبی گرفتیم و حالا بدون دغدغه راهی جام جهانی خواهیم شد. از صمیم قلب برای تیم ملی خوشحالم و امیدوارم ایران در جام جهانی هم بدرخشد.

اسکوچیچ با وجود نتایج خوبی که در تیم ملی گرفته، در فوتبال ایران همچنان منتقدان خاص خودش را دارد و برخی معتقدند تیم ملی نیاز به مربی بزرگ‌تر و نامدارتری دارد. در این خصوص چه صحبتی داری؟

اسکوچیچ وقتی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، کم نام و نشان بود. شرایط این مربی دقیقا مثل بازیکنی بود که به تیم بزرگی رفته و باید خودش را نشان ‌دهد. اسکوچیچ هم به خوبی خودش را در تیم ملی ثابت کرد و نتایج قابل دفاعی گرفت. عملکرد دراگان جای بحثی باقی نمی‌گذارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dqvv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سولدو چه کسی را جایگزین اخباری خواهد کرد؟
به سالاری بازی می رسد یا جوان ها؛