تاریخ انتشار: 1400/09/27 13:28
کد خبر: 28493

سرنوشت جاعل در پرونده گل گهر چه می شود؟

کمیته انضباطی توام با صدور رای پرونده باشگاه گل گهر در استفاده از بازیکن غیر مجاز اعلام کرد این پرونده از حیث جعل سند مفتوح است و به آن رسیدگی خواهد شد.
 سرنوشت جاعل در پرونده گل گهر چه می شود؟

رضا جاودانی یکی از اعضای کمیته انضباطی هم این خبر را تایید می کند و می گوید:«پرونده همچنان مفتوح است و اگر ببینید، انتهای آن ذکر کرده‌ایم که پرونده مفتوح است، چون هنوز تحقیقات ما کامل نشده و به‌محض اینکه جاعل را پیدا کنیم هم برای او تنبیهات انضباطی درنظر گرفته و هم او را به دادگستری معرفی خواهیم کرد. در این پرونده هرچیزی ممکن است و حتی ممکن است جاعل خارجی باشد مثلا ایجنت خارجی بازیکن، اما پرونده نسبت به کشف جاعل همچنان مفتوح است.»

اما حکم کسی که در فوتبال ایران سند جعل می کند و موجب تخلف در ثبت بازیکن در لیست باشگاه می شود، چیست؟ ماده 70 آیین نامه انضباطی به صراحت در این باره اظهار نظر کرده است. چنانچه بازیکن در جعل سند دخیل باشد 6 جلسه از همراهی تیمش محروم می شود اما حضور یکی از مقامات رسمی دراین موضوع جدا از جریمه نقدی به مدت یک سال از فعالیت فوتبالی محروم خواهد شد. باشگاه هم در صورتی که در جعل سند نقش داشته باشد از سوی کمیته انضباطی با برخوردهایی مواجه خواهد شد و قانونگذار به کمیته انضباطی اجازه داده است برای برخورد با باشگاه جدا از جریمه نقدی به دیگر مواد آیین نامه انضباطی رجوع کند.

پرونده باشگاه گل گهر به زودی از سوی کمیته استیناف بررسی می شود. ضمن اینکه کمیته انضباطی مجاز است رای جدیدی در این باره صادر کند که این رای در مورد زوایای پنهان پرونده است. یعنی کسی که به جعل سند کمک کرده است. یکی از دلایلی که موجب اجرای رای صادره از سوی کمیته انضباطی در جدول رده بندی شده در حالی که پرونده برای بررسی بیشتر به کمیته استیناف خواهد رفت؛ این است که آرای صادره از سوی رکن های قضایی فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از صدور لازم الاجراست حتی اگر قابلیت تجدید نظر خواهی داشته باشد.

900


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xoqnl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نساجی جریمه نقدی شد