تاریخ انتشار: 1400/09/29 14:39
کد خبر: 28388

باخت‌های تاریخی پرسپولیس برابر گمنام ها

پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم جام حذفی این دوره از فصل فوتبالی کشورمان در سال 1400 امروز میزبان ویستاتوربین خواهد بود. مسابقه مقابل یک تیم نه آنچنان نام آشنا که در سال‌های گذشته حضور فرشاد پیوس برای چند هفته روی نیمکت این تیم، تنها اسم ورسمی برای این تیم در فوتبال ایران به وجود آورد.
باخت‌های تاریخی پرسپولیس برابر گمنام ها

در تاریخ فوتبال پرسپولیس بارها رخ داده که مغلوب تیم‌های کوچک شود .البته برخی اوقات هم بازی هایی که درباره اش حرف می‌زنیم بازی‌های کوچک وکم اهمیتی مثل جام‌های غیررسمی بوده‌اند اما باخت سرخ‌ها در همین بازی‌ها هم علامت سوالی بالای سر هواداران پرسپولیس به وجود آورده ! این مسابقات را با هم مرور می‌کنیم.

پرسپولیس 0 - تاج مسجد سلیمان 1

پرسپولیس در مسابقات لیگ دوم منطقه ای، در سال 1350 برابر تیم تاج مسجد سلیمان 1 بر صفر باخت،این در حالی است سال 50 بهترین سال پرسپولیس در نتیجه گیری بود که سرخ‌ها در مسابقات لیگ ودر بازی‌های رفت وبرگشت عقاب،پاس وتاج را برد. پرسپولیس تاج تهران پرستاره را در بازی رفت 4-1 ودر بازی برگشت با نتیجه 2-0 برد وبرابر عقاب وپاس 2 تیم قدرتمند دیگر هم نتایج مشابه گرفت. در مرحله دوم لیگ منطقه‌ای سال 50 از سراسر کشور 8 تیم به مرحله نهایی آمده بودند وپرسپولیس در 14 بازی صاحب 13 برد و یک باخت شد واین تنها باخت سرخ‌ها نه برابر تیم‌های فوتبال تاج،پاس وعقاب تهران که برابر تیم فوتبال تاج مسجد سلیمان بود.

پرسپولیس 1 - وحدت تهران 2

وحدت البته در دهه 60 تبدیل به تیمی پر انرژی وبازیکن ساز شد که مصطفی اردستانی،محمد حسین ضیایی،مهدی ابطحی،مهرداد فیض اربابی و قاسم کشاورز را به فوتبال ما معرفی کرد. در مسابقات فوتبال باشگاه‌های تهران در سال 1362 پرسپولیس در حالی برابر وحدت قرار گرفت که 5 برد ویک مساوی داشت ودر آن سو وحدت صاحب 6 باخت در 6 بازی خود شده بود .یک روز عجیب و در مهر ماه سال 62 پرسپولیس به عنوان تیم اول مسابقات برابر وحدت که تیم آخر مسابقات بود با نتیجه 2-1 بازنده شد .در این بازی ابتدا وحدت صاحب یک ضربه پنالتی شد که پرویز علمایی آنرا گل کرد وسپس محمد حسین ضیایی گل دوم را زد ودر نیمه دوم ناصر محمدخانی یکی از 2 گل را جبران کرد اما دیگر چیزی از زمان این بازی باقی نمانده بود و باخت برای پرسپولیس ثبت شد. وحدت بعد از این بازی انگار از خواب بیدار شده بود،شروع به گرفتن امتیاز کرد ودر پایان مسابقات از ته جدول به رتبه‌های میان جدول رسید.

پرسپولیس 0 - خیبر خرم آباد 1

پرسپولیس 1365 یکی از بهترین تیم‌های تاریخ خودش را داشت .تیمی که برابر بزرگان تهران یعنی استقلال، شاهین و هما در 3 بازی 3 برد با 6 گل زده و بدون گل خورده داشت.پرسپولیس از تیم سال گذشته خود نفراتی چون وحید قلیچ،بهروز سلطانی،کاظم سید علیخانی،ابراهیم کیان طهماسبی،فریبرز مرادی،عباس کارگر،حمید درخشان،محمد مایلی کهن،ضیا عربشاهی،ناصر محمد خانی،علی پروین و... را حفظ کرد و5 بازیکن تازه وبزرگ به نام‌های مرتضی فنونی زاده، محمد حسن انصاری فرد، شاهرخ بیانی،رحیم یوسفی وفرشاد پیوس را گرفته بود. پرسپولیسی در مسابقات باشگاه‌های تهران با قدرت تمام برابر تیم‌های رقیب برنده وقهرمان شد اما در جام حذفی کشور بعد از برد برابر استقلال بندر ترکمن ،در دور دوم برابر خیبرخرم آباد یک بر صفر باخت .رضا محمدی اصل گل خیبر خرم آباد را در این بازی و در نیمه دوم به ثمر رساند وپرسپولیس با این باخت عجیب از دور رقابت‌ها حذف شد .خیبر اما با حضور موسی کرکی،احمد جاودانه،رضا محمدی اصل،ناصر میرزایی و... به فینال رفت اما در فینال به تیم فوتبال ملوان 2-0 باخت .

پرسپولیس 1 - محمدان بنگلادش2

بنگلادشی‌ها همیشه در فوتبال آسیا مغلوب ما بودند ،آنها قبل از این در 4 بازی برابر تیم ملی ما با نتایج 9-0 ،7-0 ،5-0 و4-0 بازنده بودند اما از وقتی ناصر حجازی به این کشور رفت فوتبال آنها بهبود یافت. در سال 1367 پرسپولیس به عنوان قهرمان کشور در جام باشگاه‌های آسیا ابتدا برابر ساندرز سریلانکا 5 بر صفر برنده شد،محمدان میزبان با ساندرز 1-1 کرده بود .بنگلادشی‌ها برابر پرسپولیس در بدو بازی در خواست کردند گل‌های اندکی به آنها زده شود! با این حال در دیداری عجیب آنها برابر تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه 2-1 برنده شدند.

پرسپولیس 0 - فتح تهران 6

سرخپوشان در مرحله دوم جام حذفی سال 1373 ودر شهریور ماه با تیمی متشکل از یاران اصلی وذخیره خود،برابر تیم فوتبال فتح تهران 6-0 بازنده شدند،پرسپولیس در این مسابقات حذف شد اما فتح تهران هم در مرحله بعد از مسابقات کنار رفت .در پایان مسابقات این سال جام حذفی تیم نوظهور بهمن تهران به عنوان قهرمانی در مسابقات حذفی کشوررسید .

پرسپولیس 0 - ایرانجوان بوشهر 5

پرسپولیس در مسابقات جام سرداران بوشهر برابر تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر با نتیجه 5-0 مغلوب شد .بوشهری‌ها ،این برد را در حالی به دست آوردند که پرسپولیس بدون یاران ملی پوش خود به میدان رفته بود .اما پرسپولیس بعد از این جام در مسابقات اصلی لیگ قدرت نمایی را ادامه داد .سرخها که شاهین بوشهر را 10-1 شکست داده بودند،در ادامه کار برابر ذوب آهن 6-1 وبرابر پاس هم 5-2 برنده بودند، البته بعد از باخت 5-0 برابر ایرانجوان سرخپوشان به مصاف نساجی رفته واین تیم را با نتیجه 3-0 شکست دادند .

پرسپولیس یک(5)- قشقایی یک(6)

تیم قشقایی با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس به یک شانزدهم نهایی جام حذفی راه یافت. تیم فوتبال پرسپولیس تهران در نخستین بازی خود در جام حذفی در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف قشقایی رفت و در پایان وقت‌های معمول به تساوی یک بر یک رسید و دو تیم در وقت‌های اضافه نیز نتوانستند گلی به ثمر برسانند تا ضیافت پنالتی‌ها پیروز بازی را مشخص کند. در نهایت قشقایی با نتیجه هفت بر شش در ضربات پنالتی به برتری رسید و به یک شانزدهم نهایی مسابقات رسید.

نکته: پرسپولیس برخی اوقات در جام حذفی کارش برابر تیم‌های کوچکی به تساوی و وقت اضافه رسیده که حتی باورش هم سخت است .بازی برابر نوژن ساری در سال 1385 یعنی همین 10 سال قبل از دسته همین بازی‌های عجیب بوده است. به جز آن در سال‌های گذشته برابر تیمی از باشگاه‌های تهران به نام 17 شهریور که در دسته پایین تر بوده کار سرخ‌ها به ضربات پنالتی کشیده شده البته در این 2 مورد ،پرسپولیس در ضربات پنالتی حریفان خودش را با شکست مواجه ساخته است .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p95yl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تبلیغات محیطی جام حذفی در اختیار پرسپولیس