تاریخ انتشار: 1400/10/06 22:17
کد خبر: 28007

فهرست خوش‌شانسی‌های پرسپولیس از ابتدای فصل تا به حال

پرسپولیس در حالی در بازی مهم هفته دوازدهم باید به مصاف سپاهان برود که یاسین سلمانی به دلیل مصدومیت حضور در این مسابقه را از دست داده است.
فهرست خوش‌شانسی‌های پرسپولیس از ابتدای فصل تا به حال

بدون شک حضور سلمانی می‌توانست دردسر سرخپوشان را مضاعف کند، اما او چهارشنبه در اراک قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. به طور کلی این نخستین بار نیست که پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم از اقبال بلندش بهره می‌برد. در مسابقات قبلی هم بعضا رقبا در حالی به مصاف این تیم آمده‌اند که در بهترین وضعیت ممکن نبوده‌اند. البته فراموش نکنیم که خود پرسپولیس هم گاهی مصدومان مهمی مثل جلال حسینی، مهدی ترابی و... داشته است.

 

  فولاد ویسی به جای فولاد نکونام

یکی از خوش‌شانسی‌های بزرگ پرسپولیس در همان هفته اول فصل جدید پیش آمد؛ جایی که قرمزها در اهواز به مصاف فولاد عبدالله ویسی رفتند. هدایت فولاد در فصل گذشته برعهده جواد نکونام بود و این مربی با شکست استقلال حتی قهرمان جام حذفی هم شد. ابتدای فصل اما نکونام به دلایلی از فولاد رفت و عبدالله ویسی جای او را گرفت. ویسی 4 بازی هدایت سرخپوشان را برعهده داشت و نهایتا با یک برد، یک تساوی و 2 شکست برکنار شد. از قضا پرسپولیس با همین نسخه ضعیف از فولاد بازی کرد و به پیروزی دست یافت. بعد از بازگشت نکونام به اهواز، فولاد در 7 بازی گذشته شکست نخورده و 3 پیروزی و 4 تساوی کسب کرده است. قطعا مصاف با فولاد نکونام برای پرسپولیس خیلی می‌توانست سخت‌تر از بازی با تیم ویسی باشد.

 

  گل‌گهر در غیاب قلعه‌نویی

پرسپولیس یکی از تیم‌هایی بود که در دوران محرومیت امیر قلعه‌نویی به مصاف گل‌گهر رفت. سرمربی تیم سیرجانی به دلیل مصاحبه تند فصل قبلش محروم شده بود و در 8 بازی ابتدایی نتوانست روی نیمکت بنشیند. طبیعتا پرسپولیس از غیبت امیر سود برده، هرچند این امتیاز منحصر به سرخپوشان نبود و شامل نیمی از تیم‌های لیگ برتر شد. البته پرسپولیس بدشانس هم بود که باگناما 3 روز بعد از این بازی به گل‌گهر پیوست، وگرنه احتمال 3 بر صفر شدن آن بازی هم وجود داشت!

 

نفت نصفه‌ونیمه

نفت آبادان با یکی از ناقص‌ترین نسخه‌هایش برابر پرسپولیس قرار گرفت. تیم علیرضا منصوریان در هفته ششم در حالی به مصاف سرخپوشان رفت که 6 بازیکن این تیم به دلیل محرومیت یا مصدومیت غایب بودند. حسن بیت سعید، محمد اهل‌شاخه، محمود مطلق‌زاده، حسین ساکی، فرزاد جعفری و رضا جبیره نفراتی بودند که حضور در آن مسابقه را از دست دادند. این همه غایب برای تیمی با بضاعت نفت اصلا کم نیست.

 

مسجدسلیمان بدون فرار و کرار

در هفته هفتم پرسپولیس در حالی به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت که تیم حریف سرمربی‌اش را محروم می‌دید. فراز کمالوند در آن مسابقه نتوانست روی نیمکت تیمش بنشیند. همچنین کرار جاسم، ستاره مورد علاقه کمالوند هم بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد. علی دغاغله هم دیگر مصدوم نفت در آن بازی بود.

 

  استقلال بدون کاپیتان

داربی تهران در حالی با یک نمایش سرد و کسل‌کننده از پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل انجامید که آبی‌ها در آن مسابقه کاپیتان خود را به همراه نداشتند. وریا غفوری به دلیل مصدومیت به شهرآورد نرسید و طبیعتا این مسئله به سود قرمزها تمام شد. این در حالی است که غفوری در فصل جدید فوتبال خوبی ارائه کرده بود و نشانه‌هایی از دوران آمادگی‌اش را بروز می‌داد.

 

   هوادار در غیاب 3 نامدار

تیم تازه صعودکرده هوادار در فرمی غیر استاندارد موفق شد یک مساوی از پرسپولیس بگیرد. با این حال در همان بازی هم 3 مهره نامدار تیم رضا عنایتی به دلیل مصدومیت امکان حضور در زمین را پیدا نکردند. داریوش شجاعیان و محمد قاضی قبل از بازی آسیب دیده بودند، روح‌الله باقری هم در جریان گرم کردن قبل از مسابقه دچار مشکل شد و از ترکیب بیرون رفت. این نفرات اسمی‌ترین بازیکنان هوادار بودند که می‌توانستند در فاز هجومی به تیم‌شان کمک کنند، اما شانس بازی با پرسپولیس را از دست دادند.

 

  سپاهان بدون سلمانی

سلمانی جوان اول فوتبال ایران است که در سپاهان و تیم ملی امید عملکرد بسیار خوبی داشته. او در مسابقه هفته گذشته طلایی‌پوشان برابر پیکان آسیب دید و با چشمان اشکبار زمین مسابقه را ترک کرد. پس از آن خبر رسید مصدومیت یاسین از ناحیه همسترینگ است و این بازیکن مدتی خانه‌نشین خواهد شد. اولین مسابقه‌ای که سلمانی از دست می‌دهد، شاید مهم‌ترین بازی فصل باشد. او غایب قطعی مصاف با پرسپولیس است، هرچند محرم نویدکیا در خط حمله همچنان نفراتی مثل شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده را در اختیار دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9eop

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 مدارک پرسپولیس به AFC ارسال شد