تاریخ انتشار: 1400/10/08 15:24
کد خبر: 27940

11 نکته که باید پیش از بازی سپاهان-پرسپولیس بدانید

در حساس‌ترین بازی هفته، سپاهان میزبان پرسپولیس است.
11 نکته که باید پیش از بازی سپاهان-پرسپولیس بدانید

بازی‌های هفته دوازدهم، روز چهارشنبه 8 دی ماه با انجام 8 مسابقه برگزار خواهد شد. سپاهان که میزبان این دیدار است به دلیل حکم کمیته انضباطی قادر به پذیرایی از پرسپولیس در اصفهان نیست و این مسابقه در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار می‌شود. این بازی از ساعت 16 آغاز می‌شود.

1- سپاهان و پرسپولیس با 22 امتیاز و به خاطر تفاضل گل در رتبه دوم و سوم جدول جای دارند. تیم برنده این دیدار می‌تواند به رده نخست صعود کند و تیم بازنده این بازی حساس ممکن است به رده چهارم سقوط کند.

2 -سپاهان در 6 بازی اخیر خود، صاحب 4 پیروزی و متحمل 2 شکست شده است. این تیم با 2 باخت متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. پرسپولیس در 6 هفته اخیر 4 پیروزی داشته و 2 بازی این تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. پرسپولیس در 2 بازی آخر خود به پیروزی دست یافته است.

3- پرسپولیس در 49 بازی گذشته خود در دیدارهای داخلی (لیگ برتر، جام‌حذفی و سوپرجام) تنها 2 باخت داشته که هر 2 شکست در 2 حضور قبلی این تیم در ورزشگاه امام خمینی اراک محل برگزاری این دیدار شکل گرفته است.

4- پرسپولیس و سپاهان با 7 و 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر هستند. پرسپولیس در جدال با 3 تیم در تاریخ لیگ برتر، آمار ضعیف‌تری دارد که یکی از این 3 تیم، سپاهان است. پرسپولیس با قبول 13 شکست به هیچ تیمی در لیگ برتر به این اندازه نباخته است و با دریافت 51 گل از هیچ تیمی به این تعداد گل نخورده است. ولی در تقابل‌های اخیر، کفه ترازو کاملاً به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند و در 12 رویارویی دو تیم در لیگ و حذفی سپاهان تنها یک برد داشته، پرسپولیس به 5 پیروزی دست یافته و یک دیدار هم مساوی شده است. سپاهان در ادوار لیگ برتر در 12 بازی در مصاف با پرسپولیس در گلزنی ناکام بوده که ضعیف‌ترین آمار را مقابل این تیم داشته است.

5- یحیی گل‌محمدی در 14 مصاف با سپاهان در لیگ فقط موفق به یک پیروزی شده است که البته یکی از رویارویی‌های این مربی با سپاهان به دلیل عدم حضور این تیم برگزار نشد. تنها برد یحیی مقابل سپاهان به 9 فصل پیش بازمی‌گردد که در اولین دوره حضور خود در پرسپولیس سپاهان را یک بر صفر مغلوب کرد.

6- دیدارهای پرسپولیس به طور متوسط 2.18 گل در هر بازی داشته و پرگل‌ترین دیدارهای این فصل است. پرسپولیس با 16 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد. سپاهان هم در هر بازی به طور متوسط امید گل 1.55 داشته که بهترین تیم لیگ است. سپاهان با یک تساوی کمتر از هر تیمی در لیگ این فصل به نتیجه تساوی دست یافته است.

7- رسول خطیبی و مهدی طارمی با 5 گل بهترین گلزنان تاریخ تقابل پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر هستند. در بین بازیکنان فعلی، امید عالیشاه با 2 گل بهترین آمار را دارد. مهدی عبدی با 4 گل بهترین گلزن حال حاضر پرسپولیس است و دانیال اسماعیلی‌فر با 3 گل این عنوان را در سپاهان در اختیار دارد.

8- دانیال اسماعیلی‌فر با نمره « متریکا» 7.30 نه تنها بهترین بازیکن سپاهان بلکه بهترین بازیکن لیگ هم به شمار می‌آید. امید عالیشاه با نمره 7.24 بهترین بازیکن پرسپولیس و دومین بازیکن برتر لیگ است. این بازیکن در 3 بازی اخیر پرسپولیس بهترین بازیکن زمین شده است.

9- پرسپولیس و سپاهان بازیکنان مشترک زیادی در طول تاریخ داشته‌اند. در ترکیب حال حاضر دو تیم، میلاد سرلک و سعید آقایی قبلاً برای سپاهان بازی کرده‌اند و سپاهان هم 4 بازیکن سابق پرسپولیس یعنی سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا خلعتبری و شهریار مغانلو در اختیار دارد. دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژاد مهدی، محمدرضا حسینی، محمد مهدی‌زاده و مسعود ریگی از بازیکنان سپاهان هستند که سابقه کار با یحیی گل‌محمدی را دارند.

10- سپاهان در این دیدار حساس، یاسین سلمانی ستاره جوان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. پرسپولیس هم بازیکن جوان خود محمد شریفی را به خاطر آسیب‌دیدگی، به همراه ندارد. وحدت هانانوف و حامد پاکدل دیگر غایبان پرسپولیس در این دیدار خواهند بود.

11- وحید کاظمی قاضی این دیدار خواهد بود. این داور 2 بازی را در این فصل سوت زده است. کاظمی یک بار سابقه قضاوت دیدار پرسپولیس- سپاهان را دارد که در بازی رفت لیگ نوزدهم بود که با پیروزی 2 بر صفر سپاهان به پایان رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p9ra6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نویدکیا: باید بتوانیم خودمان را از این شرایط خارج کنیم