تاریخ انتشار: 1400/10/16 08:15
مربی سابق تیم فوتبال استقلال :
کد خبر: 27586

استقلال می‌ترسد!/کیفیت تاکتیکی و فوتبال زیبایی از استقلال ندیدیم

مربی سابق تیم فوتبال استقلال می‌گوید وقتی آبی‌ها گل می‌زنند، می‌ترسند و به عقب می‌کشند و باید چنین روندی در این تیم تغییر کند.
استقلال می‌ترسد!/کیفیت تاکتیکی و فوتبال زیبایی از استقلال ندیدیم

فرشاد ماجدی، مربی سابق تیم فوتبال استقلال درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت اظهار کرد: استقلال در این مدت در فاز تدافعی رفته و من هیچ کار تاکتیکی در روند آنها ندیده‌ام. هدف‌ مربی‌ها این بوده که در بازی‌ها گل بزنند و از گل خود دفاع کنند. این برای تیمی که سال‌های سال قهرمان بوده نمی‌تواند قابل تایید باشد. با توجه به مهره‌هایی که استقلال گرفته است، فکر می‌کنم کیفیت تاکتیکی و فوتبال زیبایی از استقلال ندیدیم. وقتی ما تیم‌های برتر دنیا را می‌بینیم، متوجه می‌شویم این تیم‌ها در بازی‌ها، تاکتیکش را مقابل حریف غالب می‌کند اما ما در استقلال چنین چیزی را نمی‌بینیم و این روند در شأن تیم نیست.

او با بیان اینکه باید روی کارهای تهاجمی اقدامات ویژه‌تری صورت بگیرد، گفت: باید روی کارهای تهاجمی کار شود. ما در کارهای تهاجمی فقط ضربات سر و ارسال روی سر ژستد را دیدیم. در بازی مقابل آلومینیوم، روی چند صحنه دیده شد که حفظ توپ انجام شد اما این نمی‌تواند برای استقلال کافی باشد.

ماجدی با تمجید از عملکرد دفاعی آبی‌پوشان پایتخت گفت: استقلال از نظر دفاعی عالی است اما در برخی‌ صحنه‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود. من فکر می‌کنم سیاوش یزدانی پوشش‌های خوبی انجام می دهد و سه مدافع به طور کلی عملکرد خوبی داشتند. استقلال موقعیت زیادی به حریف نمی‌دهد البته در برخی موقعیت‌هایی که داده شده است، مثل بازی مقابل فجرسپاسی، حریف به گل رسیده است.

مربی سابق استقلال با بیان اینکه باید از رشید مظاهری و ارسلان مطهری در ترکیب تیم استفاده شود، گفت: به نظر من حیف است که ارسلان مطهری روی نیمکت باشد. این بازیکن می‌تواند عملکرد خیلی خوبی در زمین داشته باشد. ارسلان از ژستد خیلی بهتر است. من نمی‌دانم چرا رشید مظاهری را در تیم نمی‌گذارند؟ چرا باید این بازیکن در لیست تیم نباشد و این برای من خیلی تعجب‌آور است. قبلا می‌گفتند رشید حتی با یک دست هم باید در زمین باشد اما الان وضعیت او متفاوت شده است.

او در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای بهتر شدن وضعیت هجومی استقلال باید انجام شود؟ گفت: وقتی سیستم ۲-۵-۳ جزو تاکتیک‌های تیم به حساب می‌آید، باید از پیستون‌ها نهایت استفاده را کرد اما این پیستون‌ها حالت دفاعی دارند و بعد از گل زدن، شاهد این هستیم که بازیکنان در نیمه زمین خودشان هستند. باید از پیستون‌ها در کارهای هجومی استفاده بیشتری شود. این باعث می‌شود که تیم حریف عقب برود اما اگر پیستون‌ها عقب باشند، تیم روند هجومی نخواهد داشت.

 

ماجدی درباره عملکرد هافبک‌های استقلال گفت‌: به نظر من هافبک‌ها دارند خوب کار می‌کنند اما برخی روزها، روز یک نفر است. مهدی‌پور هم الان شرایط خوبی دارد. نباید امثال رضاوند را خراب کرد و باید به این بازیکن روحیه داد. شاید این بازیکن انگیزه خود را از دست داده است. نباید فضای امر و نهی در تیم باشد و باید در فضای تیم رفاقت باشد و نظم تیم هم رعایت شود.

مربی سابق استقلال در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا آبی‌ها می‌توانند تا پایان فصل مدعی عنوان قهرمانی باشند؟ خاطرنشان کرد: ما همیشه استقلالی بوده‌ایم و از خیلی قدیم طرفدار این تیم بودیم. اگر شرایط فنی تیم به همین شکل پیش برود، استقلال در نیم‌فصل کم می‌آورد. باید شیوه بازی در نیم فصل دوم تغییر کند و اگر اینطور پیش برود، فکر می‌کنم کار استقلال در نیم فصل دوم گره بخورد. اگر قرار باشد از یک گل، 80 دقیقه محافظت شود، فکر نمی‌کنم نتیجه خیلی خوبی کسب شود. به نظر این کار، اصلا کار قابل تاییدی نیست. استقلال وقتی گل می‌زند، می‌ترسد و به عقب می‌کشد و باید چنین روندی در استقلال تغییر کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n9m5k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مربی استقلال قراردادش را فسخ کرد