تاریخ انتشار: 1400/10/16 21:44
کد خبر: 27554

گل خوردن در دقایق پایانی؛ کابوسی که دست از سر استقلال برنمی دارد

استقلال برای دومین بار در این فصل بعد از دقایق 90 دروازه‌اش را بازشده دید.
 گل خوردن در دقایق پایانی؛ کابوسی که دست از سر استقلال برنمی دارد

 کابوس خوردن گل در دقایق پایانی و از دست رفتن امتیازهای ارزشمند گویا قرار نیست دست از سر استقلال بردارد. حتی در این فصل که آبی‌های پایتخت فصلی رویایی را می‌گذرانند و رکوردهای خوب را در مقایسه با سال‌های گذشته یکی پس از دیگری ثبت می‌کنند باز هم این کابوس با آن‌ها همراه است.

تا پایان هفته دوازدهم لیگ دروازه استقلال در جریان بازی باز نشده بود و هر 2 گل خورده آن‌ها روی ضربات ایستگاهی به دست آمده بود. در هفته سیزدهم این آلومینیوم اراک بود که برای اولین بار موفق شد رکورد استقلال را بشکند و در دقیقه طلسم‌شده‌شان در جریان بازی به آن‌ها گل بزند. گل خوردن در این دقیقه اتفاق تازه‌ای برای فرهاد مجیدی نیست. او در زمان حضورش در استقلال بارها با گل خوردن در این دقایق غافلگیر شده است. البته این طلسم چندساله فقط مختص تیم مجیدی نیست و در زمان استراماچونی و محمود فکری هم بارها گریبان آبی‌ها را گرفت و به جرات می‌توان گفت یکی از دلایل عقب افتادن آن‌ها از کورس قهرمانی همین گل‌ها بود. طلسمی که از زمان استراماچونی وارد تیم شد و این مربی ایتالیایی در 13 بازی حضور روی نیمکت، 4 بار با گل دقیقه 90 به بعد 7 امتیاز ارزشمند را از دست داد. 

این فصل اقتدار دفاعی استقلال این تصور را به وجود آورد که دیگر وقت وداع با طلسم تلخ فرارسیده است. حتی گل دقیقه (4+90) فجرسپاسی که از یک کرنر به دست آمد را می‌شد به حساب یک اتفاق گذاشت. از دست رفتن یک برد در اراک مقابل آلومینیوم اما باز هم نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. شکست دادن آلومینیوم در اراک هم اختلاف امتیاز استقلال را در صدر جدول بیشتر می‌کرد و هم یک پیروزی بزرگ از لحاظ روحی و روانی برای مجیدی و شاگردانش مقابل یک تیم بالای جدولی بود. در 2 گل دقیقه پایانی این فصل استقلال ردپای اشتباهات فردی بازیکنان دیده می‌شود اما اگر قرار باشد از نقش کادرفنی هم صحبت شود می‌توان به تعویض نکردن‌های مجیدی اشاره کرد.

اولین و آسان‌ترین راه‌حلی که مربیان برای حفظ بازی در دقایق پایانی انجام می‌دهند، استفاده از فرصت تعویض‌هایشان هست. مجیدی در بازی با فجر 3 تعویض تا دقیقه 70 انجام داد و از فرصت 5 تعویضش استفاده نکرد. در بازی با آلومینیوم هم سومین تعویض مجیدی ارسلان مطهری بود که در دقیقه 86 وارد شد و باز هم یک تعویض استقلالی‌ها سوخت. تکرار مکرر یک اشتباه برای تیمی که عزمش را برای قهرمانی جزم کرده و مربی‌ای که دیگر از دنیای بی‌تجربگی فاصله گرفته، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. تبعاتی که استقلال چند فصل است آن را متحمل می‌شود.

مروری بر آمار پرسپولیس به عنوان قهرمان مطلق این چند فصل نشان می‌دهد که یکی از نکات در مورد آن‌ها این است که در دقایق پایانی کمترین گل خورده و بیشترین گل زده را داشته‌اند. آماری که در مورد سپاهان فصل گذشته هم صدق می‌کند و تاکیدی بر اهمیت اتفاقات دقایق پایانی بازی برای تیم‌های مدعی است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bylre

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان و مکان نشست خبری سرمربیان استقلال و مس اعلام شد

آنهایی که به پرونده بازیکن گابنی اعتراض دارند، به فوتبال ایران خیانت کردند
منیعی: استقلال هجومی هم بازی کند، یکسری انتقاد می‌کنند