تاریخ انتشار: 1400/11/14 23:32
کد خبر: 26313

۱۱ نکته که باید قبل از بازی هوادار-استقلال بدانید

در اولین هفته از نیم‌فصل دوم، استقلال در ورزشگاه انقلاب کرج، میهمان هوادار است.
۱۱ نکته که باید قبل از بازی هوادار-استقلال بدانید

استقلال، پس از حکم کمیته استیناف، جایگاهش در صدر جدول تثبیت شد. این تیم در دیداری از هفته شانزدهم، به مصاف هوادار می‌رود. این مسابقه قرار بود که قبل از دیدارهای تیم ملی برگزار شود ولی به دلیل ابتلای چند بازیکن استقلال به ویروس کرونا به روز جمعه ۱۵ بهمن ساعت 17 موکول شد. به بهانه این تقابل، نکات مهم این مسابقه مرور شده است.

1- استقلال با ۳۵ امتیاز صدرنشین لیگ است و تنها شکست با اختلاف بیش از ۷ گل، استقلال را به رده دوم خواهد برد و پرسپولیس را بالاتر از استقلال قرار می‌دهد.

2- هوادار با ۱۴ امتیاز، در رتبه دوازدهم جای دارد. این تیم در صورت باخت در این مسابقه سیزدهم می‌شود ولی با پیروزی یا تساوی، جایگاه این تیم در جدول تغییر نخواهد کرد.

3- استقلال در ۶ بازی آخر خود به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. هوادار هم در ۶ بازی قبلی، ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست به دست آورده است. این تیم در ۴ هفته اخیر موفق به پیروزی نشده است.

4- استقلال با ۵ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد.  این تیم بر اساس آمار «متریکا» بهترین تیم لیگ در نبرد هوایی است و در زمینه شوت و نرخ تبدیل شوت به گل جزو ۳ تیم برتر لیگ است. در سمت مقابل هوادار از نظر دقت شوت و نرح تبدیل شوت به گل بدترین تیم لیگ است. این تیم از نظر شوت در چارچوب و دقت شوت یکی از ۳ تیم ضعیف لیگ است.

5- استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ است. در ادوار قبلی فقط ۴ بار تیمی توانسته بود تا هفته پانزدهم شکستی نداشته باشد و استقلال با حفط این روند، می‌تواند به شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر خوش‌بین باشد. استقلال در دیدارهای خارج از خانه فوق العاده نشان داده و در ۴ بازی آخری که مهمان بوده در ۳ مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شده است. استقلال ۵ بار در لیگ در ورزشگاه انقلاب کرج به میدان رفته که ۴ مرتبه به پیروزی رسیده است.

6- یکی از جذابیت‌های این مسابقه تقابل فرهاد مجیدی و غلامرضا عنایتی است. این دو مربی به عنوان بازیکن، جزو ۳ گلزن برتر استقلال در تاریخ لیگ برتر هستند. مجیدی و عنایتی علی‌رغم سابقه نسبتاً طولانی در استقلال، تنها در مدت کوتاهی در لیگ نهم با هم همبازی بودند. مجیدی آمار بسیار خوبی برابر مربیان استقلالی دارد و در 16 تقابل برابر آنها در لیگ فقط یک بار شکست خورده است ولی این مربی در ۲ بازی آخر خارج از خانه که امتیاز از دست داده برابر سرمربیان استقلالی بوده و مقابل تیم‌های تحت هدایت رسول خطیبی و علیرضا منصوریان متوقف شده است.

7- هوادار برای نخستین بار در این دوره موفق به حضور در لیگ برتر شده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع استقلال به پایان رسید. تک گل آبی‌پوشان در آن مسابقه را جعفر سلمانی به ثمر رساند.

8- مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۳ بهترین بازیکن استقلال و دومین بازیکن برتر لیگ است. در هوادار هم محمد حسینی با نمره ۶.۹۶ بهترین بازیکن است. کوین یامگا مهاجم ۷ گله استقلال جزو مدعیان آقای گلی این دوره است. محمد جواد محمدی از هوادار هم تنها بازیکنی است که در این تیم بیش از یک گل زده است.

9- در ترکیب هوادار، بازیکنانی از سال‌های دور و نزدیک استقلال به چشم می‌خورد. محمد قاضی، آرش داجلری، امیرحسین خدامرادی، داریوش شجاعیان وروح الله باقری، استقلالی‌های سابق هوادار از ابتدای فصل بودند که در نقل و انتقالات زمستانی، بابک مرادی هم به این جمع ملحق شد.

10- کوین یامگا غایب بزرگ این مسابقه خواهد بود. این بازیکن به دلیل دریافت ۴ کارت زرد محروم است. یامگا در دیدار رفت با هوادار هم غایب بود.

11- علی اصغر مومنی قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور، ۵ بار در لیگ این دروه قضاوت کرده است که هیچ کدام از بازی‌ها برای استقلال یا هوادار نبوده است. این داور در ادوار قبلی ۲ بازی برای استقلال سوت زده که در هر ۲ مسابقه آبی‌پوشان برنده از زمین خارج شدند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8wlj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت مربی ایتالیایی استقلال به تاخیر افتاد