تاریخ انتشار: 1400/11/19 17:28
کد خبر: 26109

لطف وارونه فرهاد به سیاوش

ترکش‌های کنفرانس خبری عجیب و غریب فرهاد مجیدی بعد از پایان مسابقه استقلال و هوادار همچنان ادامه دارد؛ نشستی که فرهاد در آن بابت به بازی نگرفتن سیاوش یزدانی در ترکیب اصلی تیم ملی، به تندی به دراگان اسکوچیچ حمله کرد.
 لطف وارونه فرهاد به سیاوش

این اظهارات مجیدی حتما برای مدت طولانی با جمله معروف «یک انگشت سیاوش به کل مدافعان تیم ملی می‌ارزد» در حافظه فوتبال ایران آرشیو خواهد شد. احتمالا مجیدی همه این کارها را برای حمایت از یزدانی انجام داده، اما شاید نتیجه کار آنطور نشود که سرمربی استقلال انتظار دارد. در حقیقت ممکن است سیاوش یزدانی تحت‌تأثیر اظهارات اغراق‌‎آمیز مجیدی، با فشار توقعات بیش از حد مواجه شود و بخشی از کارایی‌اش را از دست بدهد. در این میان بعید به نظر می‌رسد حتی عقب‌نشینی دیروز فرهاد مجیدی هم کار را چندان برای یزدانی آسان کند.

دو مثال دست به نقد

به‌طور طبیعی بازیکنانی که انتظارات فنی گزاف از آنها وجود دارد، بیش از سایرین در معرض کاهش کارایی قرار می‌گیرند. بهترین و به روزترین مثال‌ها در این مورد شاید امین قاسمی‌نژاد و رضا اسدی باشند. قاسمی‌نژاد پارسال فصل درخشانی در پدیده مشهد پشت سر گذاشت، اما امسال تحت عنوان «بمب نقل‌وانتقالات» به استقلال پیوست و همین مسئله کار او را دشوار کرد. پس از اینکه آبی‌ها دوئل بر سر جذب قاسمی‌نژاد را از پرسپولیس بردند، فرزاد مجیدی این لقب را به امین داد و انتظاراتی از او به‌وجود آورد که برای خود این بازیکن هم مخرب بود. نمونه مشابهش در پرسپولیس هم رضا اسدی است؛ بازیکنی که همه می‌دانند سطح کیفی‌اش بالاتر از نمایش‌های نیم‌فصل اول بوده، اما او هم تحت‌تأثیر هیاهوی رسانه‌ای هنگام حضورش در پرسپولیس به مشکل برخورد. بعد از آن همه سر و صدا، همه انتظار داشتند رضا اسدی وسط زمین پرسپولیس فرماندهی کند، بنابراین هر توپی که او لو می‌داد، به سیل واکنش‌های منفی علیه این بازیکن تبدیل می‌شد. در نتیجه نرمال‌ترین شرایط برای خودنمایی بازیکنان زمانی است که آنها بدون توقعات غلوشده و فشارهای روانی، به آسانی کارشان را انجام بدهند. سیاوش یزدانی تا امروز چنین شرایطی داشت، اما شاید از فردا قصه برای او عوض شود.

کار سیاوش سخت شد

پس از اظهارات اخیر فرهاد مجیدی، طبیعتا نگاه‌ها به سیاوش یزدانی سنگین‌تر خواهد شد و او فرصت هیچ لغزشی نخواهد داشت. از حالا به بعد همه انتظار دارند بازیکنی را در خط دفاعی استقلال ببینند که بدون هیچ اشتباهی، کاملا مطمئن و مؤثر عمل می‌کند. سیاوش در نیم‌فصل اول چنین شرایطی داشت، اما حالا کار برای او سخت‌تر خواهد شد؛ حالا که قرار است ثابت کند یک انگشتش به کل مدافعان تیم ملی می‌ارزد. شاید دوراندیشانه نبود که فرهاد مجیدی بهترین مدافع تیمش را زیر بار چنین فشاری قرار بدهد؛ آن هم در شرایطی که استقلال عارف آقاسی را هم در همین خط به فولاد داده و بیش از پیش به یزدانی متکی است. چه بسا اگر مجیدی واکنش ملایم‌تری نشان می‌داد و آرامش اطراف یزدانی را به هم نمی‌ریخت، هم استقلال و هم خود این بازیکن سود می‌کردند. شاید هم این تحلیل‌ها درست نباشد و سیاوش زیر فشار عملکرد بهتری ارائه بدهد.

سکوت سرمربی تیم ملی

از همه اینها که بگذریم، سرمربی تیم ملی هنوز به سخنان تند و تیز فرهاد مجیدی واکنش نشان نداده است. این بخش از داستان هم خیلی مهم است و چه بسا برخلاف آنچه سرمربی استقلال درنظر داشت، رابطه دراگان اسکوچیچ با سیاوش یزدانی بدتر هم بشود. در این مورد باید تا پایان سال و تشکیل اردوی جدید تیم ملی منتظر بمانیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gdnwn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبر خوش برای استقلال و فرهاد مجیدی پیش از دیدار با پیکان