تاریخ انتشار: 1400/11/24 14:15
کد خبر: 25932

۱۱ نکته که باید پیش از بازی نساجی-پرسپولیس بدانید

پرسپولیس در اولین بازی لیگ برتری خود پس از تعطیلات زمستانی، میهمان نساجی مازندران است.
۱۱ نکته که باید پیش از بازی نساجی-پرسپولیس بدانید

پرسپولیس پس از ناکامی در سوپرجام به دنبال حفظ بخت خود برای قهرمانی در لیگ است. این تیم در این هفته به دیدار نساجی می‌رود. این بازی روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار می‌شود. به بهانه این تقابل، ۱۱ نکته مهم این بازی مرور شده است.

1- پرسپولیس با ۳۵ امتیاز در رتبه دوم جدول است. این تیم تحت هر شرایطی رتبه دوم را از دست نخواهد داد ولی با پیروزی در این مسابقه احتمال صدرنشینی برای سرخپوشان وجود دارد.

2- نساجی با ۲۱ امتیاز در رتبه نهم جدول است. این تیم در صورت پیروزی در این مسابقه شانس قرار گرفتن در رده هشتم را دارد و با باخت ممکن است به جایگاه یازدهم سقوط کند.

3- پرسپولیس در ۶ هفته اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. نساجی در ۶ بازی گذشته باختی نداشته و ۴ تساوی و ۲ برد را به ثبت رسانده است. این تیم درکل ۹ هفته است که متحمل شکست نشده است.

4- پرسپولیس بر اساس آمار «متریکا» در مالکیت توپ، تعداد پاس، دقت پاس و نرخ تبدیل شوت به گل جزو ۳ تیم برتر لیگ است. تنها شاخصی که نساجی در جمع ۳ تیم برتر لیگ قرار دارد، دقت پاس است.

5- پرسپولیس و نساجی ۷ بار با یکدیگر دیدار داشتند که نساجی هیچ وقت موفق به پیروزی نشده است و در هر ۴ دیداری که پرسپولیس میزبان بوده برنده از زمین خارج شده و در ۳ مسابقه‌ای که در قائمشهر برگزار شده بازی با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسیده است. نساجی به دلیل مشکلات زمین چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، قادر به میزبانی در این ورزشگاه نیست. 

6- پرسپولیس تنها تیمی است که نساجی در ادوار حضور در لیگ برتر موفق به کلین‌شیت مقابل آن نشده است. ساکت الهامی سرمربی نساجی مقابل پرسپولیس، رکورد ۱۰۰ درصد شکست دارد و با ۳ باخت مقابل این تیم از هیچ تیمی به این اندازه شکست نخورده است.

7- مهدی عبدی و علی علیپور با ۲ گل، بهترین گلزنان تقابل پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر هستند. به جز عبدی از جمع بازیکنان فعلی ۲ تیم، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر از پرسپولیس و کریم اسلامی و مهدی نظری سابقه گلزنی در این دیدار را دارند. 

8- امید عالیشاه با نمره 7.21 بهترین بازیکن پرسپولیس و سومین بازیکن برتر لیگ است. علیرضا حقیقی با نمره ۷.۰۳ بهترین بازیکن نساجی در این فصل است. مهدی عبدی با ۵ گل بهترین گلزن پرسپولیس و کریم اسلامی با ۴ گل بهترین گلزنان نساجی در این فصل هستند. عبدی بهترین گلزن ایرانی این فصل از لیگ است و ۵ گل غیرپنالتی به ثمر رسانده و از این نظر رکوددار لیگ است.

9- پرسپولیس در بازی سوپرجام با انبوهی از بازیکنان محروم مواجه بود. از آن جمع میلاد سرلک و احسان پهلوان شرایط بازی در این مسابقه را دارند تا وضعیت خط هافبک این تیم کمی بهتر شود ولی همچنان مهدی ترابی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و عیسی آل‌کثیر در این مسابقه غایب خواهند بود.

10- دو تیم بازیکنان مشترک زیادی در تاریخ خود داشته‌اند. در حال حاضر حامد لک، علی شجاعی، فرشاد فرجی، میلاد سرلک و علیرضا حقیقی سابقه بازی در تیم مقابل را در لیگ برتر دارند. اکبر صادقی، حسن نجفی، کریم اسلامی و مرتضی منصوری تجربه کار کردن با یحیی گل‌محمدی را در تیم‌های دیگر دارند. رضا اسدی هم در تراکتور، شاگرد ساکت الهامی بود.

11- رضا مهدوی قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور در ۶ بازی این فصل قضاوت کرده که یک بازی سهم پرسپولیس و یک مسابقه سهم نساجی بوده که هم پرسپولیس و هم نساجی در آن بازی به پیروزی رسیده‌ است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eklyv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امان از این همه حاشیه/ نساجی_ پرسپولیس تعیین کننده برای ادامه راه