تاریخ انتشار: 1400/11/24 15:05
کد خبر: 25929

۱۱ نکته که باید پیش از بازی استقلال-ذوب‌آهن بدانید

استقلال و ذوب‌آهن در هفته هفدهم به دیدار هم می‌روند.
۱۱ نکته که باید پیش از بازی استقلال-ذوب‌آهن بدانید

 استقلال که تعطیلی زمستانی کوتاهتری نسبت به سایر تیم‌های لیگ داشته است، در آخرین بازی هفته هفدهم میزبان ذوب‌آهن است. این مسابقه روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. به بهانه این تقابل نکات مهم این بازی مرور شده است.

1- استقلال با ۳۸ امتیاز صدرنشین مقتدر این فصل است. این تیم بهترین عملکردی که تیمی در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته شانزدهم داشته به نام خود ثبت کرده و تنها در صورت شکست ممکن است جایگاهش را در رده نخست از دست دهد.

2- ذوب‌آهن با ۱۸ امتیاز یازدهم است و تحت هر شرایطی در این هفته از این رتبه پایین‌تر قرار نمی‌گیرد. این تیم اما با پیروزی در این مسابقه ممکن است تا رده نهم صعود کند.

3- استقلال در ۶ بازی آخر خود در لیگ به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم با ۳ برد متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. ذوب‌آهن در ۶ هفته اخیر، ۲ پیروزی، ۱ تساوی و ۳ شکست نصیبش شده است. این تیم در ۷ بازی اخیر تنها در ۲ بازی گل زده است.

4- استقلال با ۶ گل خورده و ۱۱ کلین‌شیت بهترین آمار این فصل را دارد. این تیم بر اساس آمار «متریکا» در شوت، نرخ تبدیل شوت به گل و نبرد هوایی موفق جزو ۳ تیم برتر لیگ است. ذوب‌آهن در متوسط تعداد پاس در هر بازی یکی از ۳ تیم برتر لیگ است ولی در زمینه شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل، دقت شوت و تکل موفق یکی از ۳ تیم ضعیف لیگ به شمار می‌آید.

5- استقلال تنها تیم بدون شکست این دوره از لیگ است. اگر روند شکست‌ناپذیری این تیم ۴ هفته دیگر ادامه پیدا کند به تنهایی رکورددار بیشترین تعداد بازی بدون باخت در ابتدای فصل در تاریخ لیگ برتر می‌شود. ذوب‌آهن در ۲ فصل گذشته در هر فصل در ورزشگاه آزادی، حداقل ۳ امتیاز کسب کرده بود ولی مهدی تارتار هیچ وقت تجربه پیروزی مقابل استقلال را در ورزشگاه آزادی ندارد.

6- استقلال و ذوب‌آهن از جمله‌ تیم‌هایی هستند که در تمام ادوار لیگ برتر حاضر بوده‌اند و در ۴۱ مصاف این دو تیم، استقلال ۱۴ بار به پیروزی رسیده، ذوب‌آهن ۱۲ مرتبه برنده شده و ۱۵ مسابقه مساوی شده است. استقلال ۴۸ گل زده و ذوب‌آهن هم ۴۲ بار دروازه آبی‌پوشان را باز کرده است.

7- وریا غفوری و مهدی رجب‌زاده با زدن ۴ گل بهترین گلزنان مصاف دو تیم هستند. به جز وریا، در جمع بازیکنان حال حاضر دو تیم، کوین یامگا، روزبه چشمی و ارسلان مطهری سابقه  گلزنی در این بازی را دارند.

8- مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۴ بهترین بازیکن استقلال و دومین بازیکن برتر این فصل از لیگ است. آرمان قاسمی از ذوب‌اهن با نمره ۶.۹۷ بهترین بازیکن این تیم است. کوین یامگا با ۷ گل بیشترین گل زده را برای استقلال در این دوره دارد و مدعی آقای گلی است. عارف رستمی از ذوب‌آهن با ۲ گل، بیشترین گل زده را برای این تیم دارد.

9- سیاوش یزدانی با دریافت کارت قرمز در بازی با هوادار، غایب بزرگ استقلال در این دیدار خواهد بود. استقلال اما می‌تواند از خریدهای جدید خود در این مسابقه رونمایی کند. عزیزبک آمانوف هافبک ازبک و صالح حردانی در تعطیلات زمستانی به استقلال پیوستند.

10- ارسلان مطهری، زبیر نیک‌نفس و مهدی مهدی‌پور بازیکنان سابق ذوب‌آهن هستند که در ترکیب استقلال حضور دارند. ارسلان مطهری، روزبه چشمی و علیرضا رضایی در تیم‌های دیگر شاگرد مهدی تارتار بودند.

11- داور این مسابقه، پیام حیدری است که با ۶ قضاوت پرکارترین داور این فصل است. این داور قبلاً ۲ بار بازی استقلال- ذوب‌آهن را سوت زده که هر ۲ بازی در آزادی بوده که یک مسابقه مساوی و بازی دیگر با پیروزی استقلال به پایان رسیده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aye6l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اخراج‌ محمد دانشگر در دقیقه 92(استقلال-ذوب‌آهن)