تاریخ انتشار: 1400/12/21 17:27
کد خبر: 24697

یحیی سومین مربی پیروز؛ پنجمین مربی با سابقه تاریخ لیگ برتر

یحیی گل‌محمدی در بازی با نفت مسجدسلیمان توانست جایگاه خود را در بین مربیان در تاریخ لیگ برتر ارتقا دهد.
یحیی سومین مربی پیروز؛ پنجمین مربی با سابقه تاریخ لیگ برتر

پیروزی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان، علاوه بر 3 امتیاز، از نظر آماری و سابقه برای یحیی گل‌محمدی حائز اهمیت بود و این مربی توانست در جدول مربیان صعود کند. این مربی که با 2 قهرمانی از جمله مربیان پرافتخار تاریخ لیگ برتر است توانست از نظر سابقه و تعداد پیروزی هم در بین مربیان ممتاز قرار گیرد.

عبور یحیی از فیروز

بازی پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان، دویست و شصت و سومین تجربه مربیگری یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر بود. این مربی با این آمار از فیروز کریمی دیگر مربی با سابقه تاریخ لیگ برتر که در این مسابقات 262 بازی مربیگری کرده سبقت گرفت و به جمع 5 مربی با سابقه تاریخ مسابقات راه یافت.

با سابقه‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر، امیر قلعه‌نویی است. پس از این مربی، مجید جلالی و علی دایی جای دارند. غلامحسین پیروانی چهارمین سرمربی باسابقه تاریخ لیگ برتر است که گل‌محمدی فاصله کمی با او دارد و می‌تواند در ادامه لیگ جایگاه چهارم را کسب کند. یحیی گل‌محمدی در 6 تیم مربیگری کرده که بیشترین سابقه این مربی در پرسپولیس است که تاکنون 82 بار روی نیمکت این تیم نشسته است.

یحیی بالاتر از دایی

پیروزی پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان تعداد بردهای گل‌محمدی در لیگ برتر را به عدد 126 رساند و از علی دایی که 125 بار در این مسابقات برنده شده است پیشی گرفت. امیر قلعه‌نویی با 267 برد رکورددار تاریخ لیگ برتر است و مجید جلالی با 146 پیروزی در جایگاه دوم است. گل‌محمدی پس از این 2 مربی بیشترین برد را در تاریخ لیگ برتر کسب کرده است. 

گل‌محمدی در دوران مربیگری در لیگ برتر سابقه پیروزی بر 30 تیم مختلف را دارد. پیکان با 11 بار شکست مقابل گل‌محمدی رکورددار باخت به این سرمربی است. هوادار، برق شیراز، استقلال اهواز و آلومینیوم هرمزگان تیم‌هایی هستند که گل‌محمدی برابر آن‌ها پیروزی نداشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36emye

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال