تاریخ انتشار: 1400/12/23 14:54
کد خبر: 24633

رحمتی متخصص اداره تیم‌های بحران زده

آلومینیوم اراک، بحران عجیبی را تجربه می‌کند و مهدی رحمتی هم در پدیده، نشان داده توانایی اداره تیم‌های بحران زده را دارد.
رحمتی متخصص اداره تیم‌های بحران زده

جدایی رسول خطیبی از آلومینیوم، پس از نتایج اخیر این تیم اتفاق عجیبی نبود. آلومینیوم از 6 بازی آخرش، فقط یک امتیاز گرفته و 5 بازی را باخته است. آن‌ها از 13 بازی آخرشان، هیچ بردی ندارند. چنین کارنامه‌ای، کار مدیران باشگاه برای تصمیم‌گیری درباره خطیبی را راحت کرد. آن‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ، شروع خوبی داشتند و حتی یک هفته را در صدر جدول به پایان رساندند. همین هم باعث شده بود باشگاه، 13 هفته در انتظار برد تحمل کند و با وجود نتایج ضعیف، هنوز حاشیه امنی در جدول داشته باشد. انتخاب جانشین خطیبی اما، کمی غافلگیر کننده بود. آلومینیوم، مهدی رحمتی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و او، قرار است منجی این تیم در ادامه فصل باشد.

رحمتی کارنامه کوتاهی در مربیگری دارد. او فقط یک فصل، روی نیمکت پدیده نشست و پس از آن هم همکاری‌اش با این باشگاه به پایان رسید. همین دوران کوتاه اما، نشان می‌دهد او شرایط یک باشگاه بحران زده را می‌داند. رحمتی لیگ بیستم، سرمربی پدیده شد. زمانی که این باشگاه مشکلات مالی زیادی داشت و میلاد سرلک، محمدحسین مرادمند، محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری و سعید صادقی مشهد را ترک کردند. چند ماه پیش از مربیگری رحمتی هم همزمان با جدایی یحیی گل‌محمدی از پدیده، سروش رفیعی، روح‌الله باقری، یونس شاکری، فرشاد محمدی‌مهر، اکبر منادی و سینا زامهران از این تیم جدا شده بودند. تحویل گرفتن پدیده خالی از ستاره، ماموریت سختی برای رحمتی بود. به خصوص که مشکلات مالی پدیده، ادامه داشت و آن‌ها در نیم فصل لیگ بیستم که رحمتی نتایج بدی نگرفته بود، مجبور شدند مجوز جدایی فرشاد فرجی، اکبر صادقی، روح‌الله سیف‌اللهی و حسن جعفری را صادر کنند.

با وجود این شرایط عجیب، رحمتی کارنامه قابل قبولی در پدیده داشت و نتایج نسبتا خوبی با این تیم گرفت. شروع کار رحمتی، با سه شکست در 4 بازی لیگ قهرمانان آسیا بود. در شروع لیگ برتر اما، تیم او شرایط متفاوتی داشت. سبک بازی پدیده، باعث شد تعداد برد و باخت‌های این تیم، بیشتر از تساوی‌هایش باشد و میانگین امتیازگیری‌شان را بالاتر ببرد. پدیده که مقطعی تا رده چهاردهم هم پایین رفته بود، در نهایت توانست فصل را در جایگاه نهم تمام کند. آن هم در شرایطی که بیشتر هفته‌های پایانی، در نیمه بالای جدول و رده هشتم قرار داشت.

مشکلات پدیده در این فصل، همچنان ادامه دارد. با این تفاوت که آن‌ها بدون رحمتی، حالا تیم آخر جدول لیگ برتر هستند و فقط دو بازی را برده‌اند. تفاوت عملکرد پدیده با رحمتی و پس از جدایی او، نشان می‌دهد آن‌ها فصل پیش تا چه حد توانسته بودند در شرایط بحرانی، عملکرد قابل قبولی داشته باشند. احتمالا همین هم باعث شده آلومینیوم برای فرار از بحران، سراغ رحمتی برود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gdeez

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی به تراکتور آسیایی؛ بی‌سابقه!