تاریخ انتشار: 1400/12/24 16:58
کد خبر: 24598

یک شباهت تاریخی بین پرسپولیس قطبی و تیم امسال یحیی

پرسپولیس یحیی در لیگ بیست و یکم تا حدود زیادی شرایطی مشابه با تیم افشین قطبی در لیگ هفتم پیدا کرده است.
یک شباهت تاریخی بین پرسپولیس قطبی و تیم امسال یحیی
 تیمی که در رقابتی عجیب و دراماتیک با سپاهان در آخرین ثانیه‌های بازی فینال‌گونه آن فصل قهرمان شد و از آنجا که این قهرمانی بعد از شش فصل به دست آمده بود تک تک لحظه‌هایش در تاریخ ثبت شد.
 
باخت 4 گله پلی به سوی قهرمانی
اما در آن فصل یک شکست و یک بازی تلخ پلی شد برای رسیدن پرسپولیس به آن قهرمانی رویایی. 23 فروردین سال 1387 پرسپولیس که با رأی انضباطی فیفا با محکومیت کسر 6 امتیازی مواجه شده بود در اهواز و ورزشگاه تختی‌اش مقابل استقلال اهواز، تیم فوق‌العاده مجید جلالی قرار گرفت. تیمی که فصل قبل از آن با یک پرچم اشتباه از قهرمانی دور ماند و در فصل بعد هم جزو بالانشین‌ها بود.
پرسپولیس پرستاره در روزی عجیب و در شرایطی که مدافعانش اشتباهات عجیبی مرتکب می‌شدند با گل‌های روح‌الله بیگدلی، مصطفی بیژنی، رضا طاهری و محمد فعال در مقابل تک گل فرزاد آشوبی چهار بر یک شکست خورد تا در رقابت با سپاهان ضربه بزرگی بخورد و بیشتر عقب بیفتد. آن فصل لیگ 18 تیمی و طی 34 هفته رقابت برگزار می‌شد اما در فاصله 7 هفته مانده به پایان فصل و طی یک بازی عجیب و خشن که هر تیم یک اخراجی هم داد پرسپولیس شکست دردناکی متحمل شد تا اختلاف سرخ‌ها با صدر جدول به 5 برسد، ضمن اینکه صبا باتری که همین یحیی گل‌محمدی در هفته‌های آخر تحویلش گرفت نیز در رده دوم قرار داشت. این بازی مملو از حاشیه‌های عجیب برای پرسپولیس بود چرا که بعد از مسابقه لیدرها به جان افشین قطبی افتادند و درگیری‌هایی در رختکن صورت گرفت که منحر به شکسته شدن لپ تاپ سرمربی پرسپولیس و واژگون شدن سماور آب جوش شد که بعداً گفته شد روی دست قطبی هم ریخته است.
اما اتفاق بزرگتر بعد از این مسابقه رخ داد و پرسپولیس به شکل عجیبی متحد شد تا جایی که بدون باخت و با دو مساوی و 5 برد در نهایت روز آخر با گل دقیقه 96 سپهر حیدری به قهرمانی رسید.
رمز اتحاد چه بود؟
بعد از این مسابقه حبیب کاشانی با وجود شکست عجیب تیم از افشین قطبی سرمربی سرخ‌ها حمایت قاطعی کرد که این حمایت تأثیر شگرفی در بازگشت پرسپولیس به جاده قهرمانی داشت. علاوه بر این با تغییر رویکرد قطبی به بازیکنان تیمش نفراتی مجال بازی پیدا کردند که تشنه بازی بودند و البته بیشتر از اینکه به فکر خودنمایی و حاشیه‌سازی باشند به موفقیت تیم فکر می‌کردند. این تغییر رویکرد باعث شد عشق و انرژی که این بازیکنان به ترکیب و رختکن تیم آورده بودند رنسانسی در پرسپولیس ایجاد کند و سرخ‌ها با وجود محکومیت عجیب و عقب افتادن 5 امتیازی نسبت به رقیب با بردهای درخشان با سیر صعودی در هفته‌های پایانی به سوی قهرمانی بروند. 
 
این پرسپولیس هم می‌تواند؟
پرسپولیس امسال هم در فاصله 10 هفته مانده به پایان فصل دوباره در خوزستان شکست تلخی متحمل شد و از کورس قهرمانی دور افتاد اما آیا تیم یحیی هم می‌تواند مثل مجموعه تحت اختیار قطبی در نهایت خوشبخت شود؟
پرسپولیس این فصل قابل مقایسه با تیم افشین قطبی نیست. در تیم فعلی اتحاد و همدلی به مراتب بیشتر از تیم سال 87 است. بازیکنان با مربی مشکلی ندارند و اعتماد و اعتقاد در رختکن تیم وجود دارد. پس یحیی و تیمش چند گام پیش هستند تا با اتحاد و همدلی بیشتر به آنچه می‌خواهند برسند. از قضا پرسپولیس بازی مستقیمی هم با تیم صدرنشین دارد و البته در شرایطی بهتر حتماً به این فکر خواهد کرد که جبران 6 امتیاز عقب‌افتادگی طی 9 بازی کاملاً ممکن و میسر است به شرطی که غیر از اتحاد و همدلی که باید در این هفته‌های پایانی به اوج برسد بسیاری از جزئیات فنی هم باید رعایت شود تا تیم سیر صعودی‌اش را طی کرده و در مسیر قهرمانی قرار بگیرد. جزئیاتی که در شرایط فعلی برای تیم یحیی تعیین کننده به نظر می‌رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qnbe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قهرمانی با بهترین خط دفاع تخصص برانکو بود