تاریخ انتشار: 1400/12/25 13:04
کد خبر: 24567

داستان دروازه‌های دربی؛ سوپرمن تیمت باش

در دربی شاید سوال مهم‌تر از این که چه کسی گل می‌زند این باشد که کدام دروازه‌بان گل نمی‌خورد.
داستان دروازه‌های دربی؛ سوپرمن تیمت باش

دروازه‌ها را همیشه مهم‌ترین آدم‌ها اداره می‌کنند. می‌خواهد دروازه شهر باشد که باید نظامیان و مقامات شهری مسئول آن باشند و می‌خواهد دروازه یک تیم باشد که باید حراست از آن را به شماره یک تیم واگذار کرد. دروازه‌ها راه ورود هستند، راه تسخیر و به همین دلیل باید از بتن و فولاد ساخته شوند. البته در فوتبال که خبری از این مصالح نیست و یک دروازه است و چند تیرک، یک مرد فولادین باید مقابل آن بایستد. مردی که شاید کمتر به چشم بیاید. نامش و پستش در سیستم و تاکتیک و تکنیک تیم نیست اما همه سیستم‌ها و تاکتیک‌ها فقط به دروازه‌ها ختم می‌شود و آن وقت است که او باید مثل یک سوپرمن به میدان بیاید.

در دربی پنج‌شنبه چه کسی سوپرمن تیمش خواهد بود؟ اگر قرار باشد جواب این سوال را در بییست‌ودو هفته‌ای که گذشت جست‌وجو کنیم شاید جواب آبی باشد اما چه کسی است که نداند که دربی با هر چه گذشته و هر چه که پیش رو است داستانش تفاوت دارد.

حسین حسینی، دستان چسبناک

در ابتدای فصل در مورد شماره یک بودن یا نبودنش هیچ اطمینانی وجود نداشت. رشید مظاهری باتجربه یا علیرضا رضایی جوان به اندازه او شانس ایستادن درون دروازه را داشتند. حسین حسینی اما یک‌بار دیگر به روزهایی بازگشت که با انگیزه‌اش، اطمینان کادرفنی را جلب کند و توانست درون دروازه به خوبی پاسخ این اطمینان را بدهد. او این روزها بسیار شبیه روزهایی است که در حضور رقیب قدرتمندی به نام مهدی رحمتی، تعداد کلین‌شیت‌هایش را بیشتر و بیشتر می‌کرد و رحمتی را محکم‌تر روی نیمکت می‌نشاند. حالا حسینی با 14 کلین‌شیت در صدر جدول دروازه‌بان‌ها ایستاده اما اهداف مهم‌تری را دنبال می‌کند. او این بار با این اعداد و ارقام به دنبال شکستن رکورد این دروازه‌بان و آن دروازه‌بان نیست بلکه فقط و فقط جام را می‌خواهد. جامی که قرار است خودش به عنوان کاپیتان آبی‌ها بالای سر ببرد.

حسینی در این مقطع تا پایان فصل باید چسب دستانش را چند برابر کند. هر توپی که از دستش رها شود، می‌تواند در نهایت به افتادن جام از دستانش منجر شود و چه کابوسی بزرگتر از این برای او و هواداران. حسین حسینی با 6 گلی که در این فصل دریافت کرد، تعداد گل‌های خورده‌اش در لیگ برتر 3 رقمی شد. این 3 رقمی شدن اما او را به بهترین دروازه ایرانی تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد! شماره یک آبی‌ها به همراه ده‌خسوس دروازه‌بان‌هایی هستند که در بیشترین بازی تعداد گل‌های خورده‌شان 3 رقمی شده است. حسینی در بازی با هوادار بازی 122 خود را انجام داد و صدمین گل را هم دریافت کرد تا به رکورد دروازه‌بان سابق استقلال خوزستان برسد. او حالا با همه این آمار خوب و رکوردها باید دروازه‌اش را در دربی بسته نگه دارد تا کار فرهاد مجیدی برای بردن و قهرمانی هموارتر شود.

حامد لک، من دربی‌بازم

حامد لک برخلاف همتای آبی‌اش فصل را با شانس 100 درصد شماره یک بودن آغاز کرد. بوژیدار رادوشوویچ یا هر دروازه‌بان دیگری که در پرسپولیس حضور داشت، نمی‌توانست جایگاه او را متزلزل کند. اتفاقی که حالا افتاده و اگر او همچنان شانس اول حضور در دربی است، به خاطر مطمئن نبودن گزینه جانشینش است. دربی اما برای حامد لک یک فرصت ویژه است؛ فرصتی تا دوباره همان اقتدار همیشگی را به خودش و دروازه‌اش برگرداند. حامد لک شاید این فصل نتواند از رکوردها حرف بزند و به اعداد و ارقامی که ثبت کرده بنازد اما او یک دربی‌باز است. ۳۳۰ دقیقه است که در دربی گل نخورده و اگر در بازی روز پنج‌شنبه گل نخورد، رکورد نیلسون را می شکند. نیلسون برزیلی با ۴۰۵ دقیقه کلین‌شیت مقابل استقلال، این رکورد را در تاریخ دربی‌ها در اختیار دارد. شاید او این روزها بحث مشترک هواداران و پیشکسوتان قرمز و آبی باشد. بحثی که خیلی هم دوستانه و با اعتماد از او صحبت نمی‌شود اما همین انتقادات و کری‌ها می‌تواند موتور محرکی باشد برای دروازه‌بانی که پیش از این نشان داده می‌تواند یک سد آهنین مقابل مهاجمان حریف باشد. حامد لک به عنوان دومین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر در تعداد کلین‌شیت‌ها به این مسابقه می‌آید. آماری که موید توانایی‌های او به عنوان سنگربان شماره یک قرمزهاست. 

لک با میانگین 2.1 مهار در هر بازی تعداد مهارهای بیشتری از حسینی با 1.8 مهار داشته است. این آمار نشان می‌دهد که در تمام گل‌های خورده پرسپولیس نمی‌توان دروازه‌بان این تیم را مقصر دانست و بخش زیادی از کلین‌شیت‌های حسینی هم مرهون فاز دفاعی مستحکم این تیم است. با این حال هر گلی که از خط دروازه بگذرد این شماره یک است که مقصر اول خواهد بود و در این بازی کدام یک می‌توانند خود را از این نقش دوست‌نداشتنی دور نگه دارند؟ 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5y66

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امتناع کاپیتان استقلال از برخورد با مربی پیشین